anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt studenta, si am anuntat acum ceva timp proprietara ca voi pleca la sf lunii mai, din motivu ca am ore putine si ca nu ma inteleg cu colega de camera. Dansa zice sa platesc pana la sf contractului, adica pana in octombrie, spune ca am incurcat-o si asa mai departe.

Ce este de facut? Contractul e facut doar ca proprietara sa nu mareasca pretul.Eu nu voi mai locui in chirie incepand din mai si eu nu ma vad obligata sa ii platesc ei chirie daca nu voi mai locui acolo.Desigur tot acum o luna mi-am anuntat cele 2 colege cu care mai locuiesc in chirie ca voi pleca la sfarsitul lui mai, insa colega de camera pare foarte lejera si nu isi cauta colega si nu-si pune anunt.

Ce este de facut? happy Si mama si tata au zis sa mi iau lucrurile de la sf lui mai si ele sa plateasca daca mai raman.

20 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In mod legal trebuie sa-i faci o notificare, cu minimum 60 de zile anterior datei de reziliere a contractului, conform Codului civil, citez:
"ART. 1.825.Denunţarea închirierii încheiate pe durată determinată  
(1)Dacă închirierea este pe durată determinată, locatarul poate denunţa unilateral contractul prin notificare, cu respectarea unui termen de preaviz de cel puţin 60 de zile. Orice clauză contrară este considerată nescrisă."

Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Contractul va protejeaza pe amandoua: pe tine, ca proprietara sa nu mareasca pretul si pe ea, ca tu sa nu te trezesti ca pleci de pe o zi pe alta. Trebuie doar sa il citesti si sa vezi ce te-ai obligat acolo sa faci, ce ai semnat ca se va intampla daca pleci inante de terminarea lui. Poate exista o penalizare pentru tine. Si platesti strict ce te-ai angajat ca faci.
Nu iti bate capul cu colegele tale, daca ele nu isi cauta inlocuitor, nu vor avea. Tu platesti exact ce este precizat in contract si pleci si gata. NU iti poate face nimeni probleme daca respecti contractul.

| 2EXA a răspuns (pentru Brigaela):