anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt studenta, si am anuntat acum ceva timp proprietara ca voi pleca la sf lunii mai, din motivu ca am ore putine si ca nu ma inteleg cu colega de camera. Dansa zice sa platesc pana la sf contractului, adica pana in octombrie, spune ca am incurcat-o si asa mai departe.

Ce este de facut? Contractul e facut doar ca proprietara sa nu mareasca pretul.Eu nu voi mai locui in chirie incepand din mai si eu nu ma vad obligata sa ii platesc ei chirie daca nu voi mai locui acolo.Desigur tot acum o luna mi-am anuntat cele 2 colege cu care mai locuiesc in chirie ca voi pleca la sfarsitul lui mai, insa colega de camera pare foarte lejera si nu isi cauta colega si nu-si pune anunt.

Ce este de facut? happy Si mama si tata au zis sa mi iau lucrurile de la sf lui mai si ele sa plateasca daca mai raman.

20 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In mod legal trebuie sa-i faci o notificare, cu minimum 60 de zile anterior datei de reziliere a contractului, conform Codului civil, citez:
"ART. 1.825.Denunţarea închirierii încheiate pe durată determinată  
(1)Dacă închirierea este pe durată determinată, locatarul poate denunţa unilateral contractul prin notificare, cu respectarea unui termen de preaviz de cel puţin 60 de zile. Orice clauză contrară este considerată nescrisă."

Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Contractul va protejeaza pe amandoua: pe tine, ca proprietara sa nu mareasca pretul si pe ea, ca tu sa nu te trezesti ca pleci de pe o zi pe alta. Trebuie doar sa il citesti si sa vezi ce te-ai obligat acolo sa faci, ce ai semnat ca se va intampla daca pleci inante de terminarea lui. Poate exista o penalizare pentru tine. Si platesti strict ce te-ai angajat ca faci.
Nu iti bate capul cu colegele tale, daca ele nu isi cauta inlocuitor, nu vor avea. Tu platesti exact ce este precizat in contract si pleci si gata. NU iti poate face nimeni probleme daca respecti contractul.

| 2EXA a răspuns (pentru Brigaela):

Brigaela,draga mea, eu am citit contractul si este pe un an.
Proprietara nu plateste impozit deci ei ii vine 250 euro in mana. Dansa ne-a zis la inceput care e treaba si de ce se face asa, strict ca ea sa nu mai dea din banii ei si ca noi am fi "rude", alta mancare de peste.
Nu scrie in contract ca sunt penalizata daca plec.Pe langa asta femeia mi-a zis la telefon acum o ora ca pe ea o intereseaza sa ii fie platit si atat.
Colega mea de camera a zis ca ramane in chirie pe toata perioada facultatii, asa ca sa isi caute colega iar daca nu treaba lor sa plateasca chiria in jumatate si la revedere.
As putea totusi sa o atac inapoi? avand in vedere ca contractul nu e semnat la fisc sau alte treburi, si ca nu plateste nicaieri nimic in alta parte.

| Brigaela a răspuns (pentru 2EXA):

Daca nu exista sanctiuni in contract, poti pleca fara alte probleme.
Un contract semnat de doua persoane este complet valabil, indiferent daca este sau nu inregistrat undeva. Trebuie doar sa fie semnat de doi adulti cu discernamant.
Poti sa ii depui plangere pentru ca nu plateste impozit, dar vei fi anchetata si tu pentru favoriozare si tainuire, desigur.

| 2EXA a răspuns (pentru Brigaela):

Pe contract este semnatura, si noi am semnat, toate 3, insa nu stiu de unde este semnatura.

| Brigaela a răspuns (pentru 2EXA):

Atata timp cat ati semnat si voi si proprietarul, contractul este perfect valabil.

| CodrutElian1990 a răspuns (pentru 2EXA):

Daca propietara nu a inregistrat contractul la fisc si nu a platit impozit il poate folosi doar la WC-u. Daca se duce undeva sa te reclame poate sa intre si la evaziune fiscala. Dar ea stie si n-o sa o faca.
Chiar daca il inregistra la fisc, in el se cerea sa fie trecuta o clauza de reziliere a contractului. Daca nu este prevazuta aceasta clauza, termenul este de 30 de zile de la notificarea propietarei, sub semnatura (daca nu vrea sa semneze, prin scrisoare deschisa la posta). Este asa ceva in contract?
Tu spune-i ca daca se incapataneaza, o reclami la fisc. Sa vezi cum nu mai zice nimic.
Atentie, pe viitor nu se mai inregistreaza contractele de inchiriere la fisc. Plata impozitului se face pe baza unei declaratii unice. De aceea contractul trebuie facut cu toate clauzele' Pe internet se gasesc asemenea contracte.
Acum nu iti poate face nimic, deoarece ea este in ilegalitate.

| CodrutElian1990 a răspuns (pentru CodrutElian1990):

Imi cer scuze: termenul de preaviz este de 60 de zile.

| 2EXA a răspuns (pentru CodrutElian1990):

Multumesc.O sa vad ce pot rezolva si o sa incerc sa ii prezint contractul si unui avocat sa vad daca pot face ceva.

| MihaiNicu23 a răspuns:

Desfaci contractul sau mergi la un avocat ca daca pleci se poate rezilia.

| RoCkKiD a răspuns:

Cel mai probabil contractul nu e inregistrat niceieri (altfel ati fi avut o chirie uriasa ca va adauga taxele la ea) deci e nul, adica ma rug nu neaparat dar treaba asta s-ar decide in instanta iar acolo s-ar vedea ca nu a platit impozit pe veniturile alea si nu cred ca vrea.

De acum fa contracte in care sa ai si clauza de reziliere.

| 2EXA a răspuns (pentru RoCkKiD):

Contractul e facut cu SCLEP ( Cred ca am scris gresit). Ma poti ajuta cu niste detalii?

| ziftode a răspuns:

Daca in contract scrie NEGRU PE ALB ca esti obligata sa il platesti pana la capat, poate, dar nici atunci, ii platesti pe o luna si in luna aia poate sa isi gaseasca alt chirias (toate contractele "normale la cap" spun asa preaviz-ul e exact ceea ce previne "incurcatura"), si sunt destul de sigur ca vorbeste sa ia o spaga, ca nu e foarte greu sa gaseasca alt chirias, altfel, daca scrie in contract si nu poti sa il scoti, atunci pana la sfarsitul lunii in care esti obligata sa platesti, vii din cand in cand si faci scandal daca nu poti sa intrii in casa sau a bagat pe altcineva (iti ceri banii inapoi si cu despagubiri)

Atentie! daca contractul NU E INREGISTRAT LA FISC (si ea nu plateste impozite) atunci poti sa te legi de asta SERIOS, pentru ca E ILEGAL, si e obligatia proprietarului NU a chiriasului sa se duca la fisc, sa inregistreze contractul, sa plateasca impozite! si ma indoiesc de mi se indoaie rau de tot ca plateste impozite (mai bine nu te ia cu, chirie decat sa plateasca si impozit, si CNAS, si ce balarii mai cere statul de la inchiriatori)...
intreaba-o de chestia asta, vezi daca mai are pretentii TAMPITE!

totusi, daca ai cel mai vag dubiu, fa ce ti-a zis Mihai23Nicu23, du-te cu contractul la un avocat, ala stie toate dedesupturile

| 2EXA a răspuns (pentru ziftode):

Nu plateste niciun impozit ca daca ar plati nu i-ar veni 250 euro in mana de la noi ca ar mai trebui sa dea din banii aia si la stat sau unde naiba trebuie datwinking

| ziftode a răspuns (pentru 2EXA):

Perfect, atunci pur si simplu intreaba "cum o sa ma fortezi sa platesc ce pretinzi tu, daca la judecata oricum nu te duci ca trebuie sa platesti amenda pentru impozitul lipsa"

| Kogaion a răspuns:

Pai eu nu inteleg un lucru, daca acest contract nu are nici un fel de penalizare din cazul in care tu pleci, desi ai semnat ca vei sta pana in octombrie, inseamna ca nici ea nu avea nici un fel de sanctiune daca va marea chiria.

| Deserth a răspuns:

Auzi draga mea, poti sa faci pipilica pe contract, vrei sa pleci, poti linistita oricand, nu te poate tine cu forta sa te oblige sa platesti. Oricum e la vrajeala contractul ala.Sigurat nu e facut legal ca in alte tari din U.E.

| Mandreiv a răspuns:

Contractul trebuie sa aiba stipulat undeva condițiile de reziliere iar daca acolo scrie doar sa iti informezi proprietarul cu ceva timp inainte ceea ce ai si facut nu mai ai nici o obligație, eventual poate sa ii dai in scris acest lucru sau printr-o recomandata sau sa mergi la fisc xaca este incheiat prin fisc si sa anunti ca incepand cu sfarsitul lunii mai nu vei mai sta acolo.

| Andrei2019 a răspuns:

Poti sa pleci cand vrei.
Daca baba nu a inregistrat contractul ia si amenda.