anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a-VIII-a si am o problema cu unul din cadrele didactice, mai precis cu profesoara de Romana. Sa incep cu inceputul, sunt venita de anul trecut in scoala, sunt noua ( ca si scoasa din cutie ), dar de un an ar fi trebuit sa ma integrez, insa sunt o persoana mai introvertita, nu prea ma stie multa lume, deoarece nu doresc. Problema este: Sunt cea mai buna din clasa mea, toti profesorii cand se intalnesc cu parintii mei ma lauda si spun ca sunt un elev bun, foarte bun. Acest lucru nu se intampla si la ora de Romana.
Avem o profesoara ( fosta directoare ) care nu ma suporta. Ea face meditatii cu patru dintre copiii instariti ai clasei, acestia ii dau bani, se intalnesc in pauze si discuta...etc. De fiecare data cand unul dintre acesti copii este ascultat si nu stie raspunsul la intrebarea respectiva, ma fixeaza pe mine cu privirea ( se uita lung si ciudat, parca e posedata ) si ma ridica in picioare sa ma intrebe pe mine intrebarea menita inteligentelor si extravagantelor ei eleve, care fac meditatii saptamanal in incinta dansei. La un moment dat nu am stiut sa raspund la intrebare, a mai pus alte intrebari, i-am raspuns la toate perfect si ce sa vezi... nota 6 ( uh, raspunsesem de 8-9), iar eleva cu pricina "Stai jos! Invata pentru data viitoare."
S-a mai intamplat un astfel de caz acum o luna, cand am racit cobza si am lipsit de la scoala trei zile pentru ca nu puteam efectiv sa ma tin pe picioare. M-am dus la scoala Joi si Vineri, insa tot nu imi trecuse, eram varza, m-au vazut profesorii si bunica mi-a zis inainte de a pleca "Stai acasa, ca ti-e rau!", dar nu am stat si spun sincer ca am regretat. La ultima ora, ora de Romana, profesoara m-a scos de trei ori la tabla. Prima oara pentru o analiza a unei valori morfologice ( nesemnificativa ), iar a doua oara m-a scos sa ii fac un exercitiu intreg ( m-a vazut ca eram foarte fresh ), recunosc, nu am fost in stare sa ii raspund la unele intrebari, pierdusem si o lectie si nu avusesem bunavointa de a o invata, imi tasnea sangele din nas si ma durea capul prea tare. Anyway, in prima faza nu am putut sa ii raspund la primele trei intrebari, dar dupa aceea m-am dezmeticit putin si rezolvasem exercitiul corect... nota 4. Se stramba la mine, urla si mi-a spus ca nu invat. Dupa aceea m-a mai scos tot pentru o intrebare pusa altui elev.
Daca erau celelalte eleve la tabla cu siguranta ca le dadea macar un mic indiciu sau le trimitea inapoi in banca, dar eu nu merit un astfel de tratament. Ca sa nu mai spun ca saptamana trecuta m-a batut cu linia pentru ca nu am inceput un rand cum trebuia de la capat, a zis: "Trebuia cu 2 cm. mai aproape." Macar de dadea mai cu mila, ca e si ea preoteasa si ne zice sa fim buni, mi-a dat cu muchia in degete... m-a durut si cateva zile nici nu m-am atins de chitara.
Anul trecut se ruga de mine sa ii fac doua poezii despre Iarna si ma punea sa ii fac compuneri descriptive. I-am facut poezii de 6 strofe, ce a facut cu ele d***u stie, ca nu am mai auzit nimic de ele, probabil sunt pe la fiica ei ( e in aceeasi scoala, si o duce la toate concursurile, a fost si la Olimpiada de Engleza cu mine, dar profesoara de engleza mi-a spus ca isi pune baza in mine si in inca un baiat, pentru ca ei ii merge mintea greu ).
Am plans mult, nu pentru ca m-a batut, ci pentru ca mi-a dat 4 degeaba. Insa dupa cateva zile mi-am dat seama ca nota aceea nu e degeaba, era ca sa imi strice media... Mie mi-a iesit 7 si celorlalti care merg la ea la meditatie 8. Stia ca nu poate sa le faca media mai mare de 8 ( cat imi iesea mie ), pentru ca prostia e atat de evidenta si pentru ca nu a putut sa le dea numai 10, dar a vazut ca mai are de unde lua, adica de la mine, ca sa le faca lor media cea mai mare din clasa, si BOOM! nota 4, media 7, pentru a spala rusinea si pentru a ridica moralul fetelor bogate.
Acum nu stiu ce sa fac, Luni incepem scoala si avem ora cu ea, iar mie imi este frica sa nu ma bata din nou sau sa urle la mine. Acasa mi-au zis sa nu imi fie frica, pentru vor sa se duca sa discute cu ea despre ce a facut, s-au enervat si parintii si bunica si matusa pentru ca m-a batut. Dar sincer mi-e frica, stiu bine ce caracter are si chiar daca o sa discute cu ea, dupa aceea o sa imi scoata ochii si o sa continuie la fel, spunand ca ea doar isi face datoria. Mi-e frica. Ce sa fac?

Răspuns Câştigător
| oBanană a răspuns:

Fii atent(ă). Deci, în primul rând îmi pare rău când aud de asemenea cazuri că pot exista. În al doilea rând, poate pare o banalitate ce urmează să îți zic, dar crede-mă: te înțeleg poate mai bine decât oricine! Am pățit-o și eu. E oribil să vezi cum tu înveți și știi și te descurci și ești printre cei mai buni și apar piloșii, că au fost aranjamente.
Sfatul meu: părinții tăi să meargă, nu să vorbească cu profesoara, ci să meargă direct la direcțiune să vorbeasca cu directorul și cu profesoara! De asemenea, părinții tăi trebuie să fie cât se poate de calmi, autoritari și siguri pe ei, pe ceea ce zic, să aibă argumente năuicitoare, astfel încât să fie profesoara "la pământ". Dacă nu merge (în cazul meu a mers de fiecare dată), să meargă ai tăi să facă scandal la inspectorat! Trebuie pusă la punct cumva, crede-mă că știu ce simți!
Asta este cea mai bună și eficientă soluție, după părerea mea.

| ProudArriane a răspuns (pentru oBanană):

Iti multumesc de intelegere si de sfat! Au cu siguranta argumente solide si cred ca directorul m-ar intelege, deoarece imi stie celelalte medii si bineinteles comportamentul ( care este unul politicos ). Un singur lucru as dori sa te intreb: Are ceva daca nu se duc parintii, ci matusa? Eu una cred ca ar fi mult mai bine daca matusa ar discuta cu ea, deoarece este mai diplomata si stie sa poarte o discutie calma si logica. In schimb, daca s-ar duce tata, el ar incepe sa urle la ea, iar mama... pfff ce zic eu, mama nici macar nu s-ar duce, dar sa se ia de ea. ( e o situatie mai complicata intre mine si parintii mei...). Deci, daca se duce matusa este in regula?

| oBanană a răspuns (pentru ProudArriane):

Poate să meargă și mătușa ta, dacă îți știe situația bine. Trebuie să fie cineva care să știe cum să fie impunător, dar să nu fie agresiv (adică să o înjure sau știu eu). De exemplu, în cazul meu, îți zic incer că profesoara respctivă a început să plângă după ce a pus-o la punct. Nu știu dacă mă înțelegi.

| ALGator a răspuns (pentru ProudArriane):

E bine să se ducă cea mai diplomata persoană din familia ta. Chiar dacă e "doar" mătușă, directorul nu îi va putea refuza o discuție. Tu trebuie să o observi pe această ticaloasă ca să ai informații despre comportarea ei.
Nu răspunde la provocări dar dacă ai tărie fii fermă și chiar ripostează calm cu argumente scurte dacă e cazul, ca să nu muște mai rău.
Fă un briefing al situației cu mătușa, pregătiți strategia, răspunsurile posibile și treceți la treabă cît de repede.
Ideal ar fi fost să te mute la altă clasă.

27 răspunsuri:
NOname
| NOname a răspuns:

Trebuie neapărat să o reclami (cu nişte adulţi de încredere, care să te reprezinte). Ar ajuta, dacă ai şi filma-o.
Este inacceptabil ceea ce face.

| Liviu a răspuns:

Regret sa iti stric moralu, insa viata nu e dreapta. Oricat te-ai opinti, oricat ar spune ai tai.Bani conduc, banu face pe om ne om happy Banu poate da statutul de 'vinovat' unui om care e nevinovat happy Trebuie sa intelegi asta, insa la examenul de bac se va vedea.

| anonimg a răspuns:

Pe cat de adevarat ca este revoltator cazul tau, pe atat este de adevarat ca nu educatia scolara conteaza cel mai mult, ci educatia morala.
Mai mult decat atat, pacea si linistea nu iti vor fi asigurate de dreptatea infaptuita. Este bine sa rezolvi problema apeland la aceia care sunt datori sa infaptuiasca dreptatea. Totusi, pacea si linistea nu iti vor fi asigurate nici daca profesoara aceea va fi persecutata si pedepsita cu moartea cum sunt crestinii din tarile musulmane.
Dumnezeu te-a binecuvantat cu un talent pe care nu multi oameni il au, si anume: capacitatea de a invata usor. Foloseste-l spre slava Lui. Dar daca vrei sa fii binecuvantata cu pace si liniste in suflet, acestea nu le poti capata decat daca vei veni personal la Dumnezeu.
Nu cauta rivalitatea. Daca ceilalti vor sa fie ca tine sau mai presus ca tine, lasa-i. Framantarile tale le poti aduce la picioarele Bunului nostru Tata ceresc. Tu ai o doza de mandrie(toti oamenii avem asta) din pricina capacitatilor cu care Dumnezeu ne-a inzestrat. Lucifer din pricina aceasta a cazut din ceruri.
Pentru ca tu intrebi ce sa faci, acesta este sfatul meu: vino la Dumnezeu asa cum esti si, pe genunchi, in camaruta ta spune-I Lui tot ce ai pe suflet. Lasa-L pe El sa-ti ia povara; tu doar increde-te in El, si lasa-L pe El sa-ti rezolve problemele cu care te confrunti. Cauta sa nu o urasti nici pe profesoara si nici pe colegele tale. Intr-o lume plina de pacat de care toti ne lasam influentati, este normal sa se poarte astfel cu tine. Un caracter frumos numai Dumnezeu il poate face in noi, daca-L vom ruga si ne vom lasa slefuiti de El. Iata ca acum esti in atelierul Sau; Dumnezeu te slefuieste pentru a-ti indeparta defectele de caracter. daca vei trece proba, va fi ferice de tine. Acum nu mai privi la altii, si nici la tine. Priveste la ceea ce vrea Dumnezeu sa lucreze in tine, si anume: chipul Sau.
Este scris: "Ceea ce face farmecul unui om este bunatatea lui". (Proverbe.19:22) Vrei sa fii plina de farmec? Aceasta face mai mult decat toata priceperea si inteligenta lumii acesteia. Cauta sa te porti cu bunatate fata de aceia care iti fac rau. Daca vei privi lucrurile prin ochii lui Dumnezeu, vei ajunge ca si El -sa te rogi pentru aceia care iti fac raul.
A doua parte a proverbului de mai sus continua astfel: "Si mai mult pretuieste un sarac decat un mincinos." Fii saraca in mandrie si in a cauta sa-ti faci dreptate. Trebuie sa faci din Dumnezeu scutul tau si turnul tau de scapare. "Ferice de toti cati se incred in El!" (Psalm.2:12) Cere-I ca El sa fie cu tine, si vei vedea ca nu te vei mai teme de nimic. Daca este nevoie Dumnezeu va trimite toti ingerii din ceruri ca sa te salveze. Pune-ti toata increderea in El.
O frumoasa carte care te va ajuta sa-L cunosti: http://www.google.ro/......http?/url

| danay72 a răspuns:

Vorbeste cu parinti tai si spune-le situatia prin care treci. Sper sa te ajute acest articol.
Cum pot să mă înţeleg mai bine cu profesorul meu?
Scrie numele profesorului tău preferat. ․․․․․
Ce îţi place la el? ․․․․․
Scrie numele profesorului cu care îţi este cel mai greu să te înţelegi. ․․․․․
PRIETENII ţi-i poţi alege, dar profesorii nu, iar asta cel puţin când eşti elev. Poate că-ţi plac toţi profesorii. David, de 18 ani, spune: „N-am avut niciodată probleme cu vreun profesor. Eu îi respectam, iar lor le plăcea de mine".
Sau poate că unul dintre profesorii tăi este ca profesoara descrisă de Sarah, care are 11 ani: „Este foarte rea. Şi nu înţeleg nimic din ce predă. Ori nu ne explică suficient lecţia, ori dă prea multe detalii". Pentru a reuşi să te înţelegi mai bine cu profesorul tău, trebuie să identifici întâi problema. După aceea, vei fi mai pregătit s-o depăşeşti. Bifează în dreptul căsuţelor de mai jos ceea ce ţi se potriveşte sau scrie ce problemă ai.
□ Mi-e greu să-mi înţeleg profesorul
□ Consider că merit note mai mari
□ Cred că ceilalţi sunt trataţi preferenţial
□ Sunt pedepsit mai mult decât ar trebui
□ Simt că sunt discriminat
□ Altele ․․․․․
Ce te poate ajuta să faci faţă situaţiei? Un prim pas ar fi să aplici sfatul dat de apostolul Petru. El a scris: „Să aveţi toţi acelaşi mod de gândire, împărtăşind aceleaşi sentimente" (1 Petru 3:8). Ce te-ar putea face să-l priveşti cu alţi ochi pe un profesor „rău"? Gândeşte-te la câteva lucruri care ţi-ar putea fi de folos.
Profesorii sunt imperfecţi. Au ciudăţeniile lor, problemele lor şi chiar. . . prejudecăţi. Discipolul Iacov a scris: „Dacă cineva nu se poticneşte în cuvânt, este un om perfect, capabil şi să-şi ţină în frâu tot corpul" (Iacov 3:2). Brianna, de 19 ani, îşi aminteşte: „Profesoara mea de mate nu prea avea răbdare şi striga deseori la noi. De aceea, ne era greu s-o respectăm". Ce o făcea să se comporte aşa? Brianna spune: „În clasă era mereu o debandadă de nedescris, iar colegii făceau tot felul de prostii doar ca s-o enerveze şi mai tare".
Cu siguranţă, îţi place când un profesor îţi trece cu vederea greşelile şi imperfecţiunile, mai ales dacă ai trecut printr-o perioadă stresantă. Ai putea face acelaşi lucru pentru profesorul tău? Descrie un incident care a avut loc recent la şcoală şi scrie ce crezi că a dus la reacţia profesorului tău.
․․․․․
Profesorii au elevii lor preferaţi. Gândeşte-te la problemele cu care se confruntă profesorii tăi. Câţi dintre colegii tăi vor să fie la oră? Câţi dintre cei care vor să fie acolo doresc şi pot să se concentreze la un anumit subiect o jumătate de oră sau mai mult? La câţi dintre ei le place să-şi manifeste antipatia şi să-şi descarce nervii pe profesori? Acum imaginează-ţi că trebuie să predai la 20,  30 sau chiar mai mulţi colegi o lecţie care îi interesează doar pe câţiva. Nu ai fi tentat să le acorzi mai multă atenţie celor care par interesaţi?
Este adevărat, ar putea fi enervant să vezi cu ochii tăi că unii sunt favorizaţi. Natasha povesteşte despre unul dintre profesorii ei: „Ne dădea un termen limită pentru proiecte, dar întotdeauna făcea excepţie în cazul fotbaliştilor. Ce coincidenţă! Era chiar antrenorul secund al echipei!". Dacă ţi se întâmplă şi ţie ceva asemănător, întreabă-te: „Este tratată cu superficialitate instruirea mea?". Dacă nu, de ce să te superi sau să fii invidios?
Scrie mai jos ce poţi face pentru a-i arăta profesorului mai clar că te interesează ceea ce predă.
․․․․․
Profesorii îi înţeleg uneori greşit pe elevi. S-ar putea ca un conflict de personalitate sau o neînţelegere să-l facă pe un profesor să nu te agreeze. Dacă pui întrebări, ar putea crede că te răzvrăteşti, iar dacă spui o glumă, că eşti obraznic sau că te prosteşti.
Ce poţi face dacă eşti înţeles greşit? Biblia spune: „Nu întoarceţi nimănui rău pentru rău. . . Dacă este posibil, atât cât depinde de voi, fiţi în pace cu toţi oamenii" (Romani 12:17, 18). Aşadar, străduieşte-te să nu-l enervezi pe profesor. Evită confruntările inutile. Nu-i da motive să se plângă. Mai degrabă, încearcă să fii prietenos. „Prietenos? Cu el?", ai putea spune. Da, fii manierat, salutându-l cu respect când intră în clasă. Dacă eşti mereu politicos, poate chiar zâmbindu-i din când în când, s-ar putea să-şi schimbe părerea despre tine (Romani 12:20, 21).
Ken, de exemplu, a avut profesori care, deseori, îl înţelegeau greşit. El spune: „Sunt foarte timid şi nu vorbeam niciodată cu profesorii". Cum a rezolvat el problema? „Până la urmă, mi-am dat seama că, de cele mai multe ori, profesorii încercau să mă ajute. Aşa că mi-am propus să-i cunosc mai bine pe toţi. După ce am făcut asta, notele mele au fost mult mai mari."
Este adevărat, dacă ai o atitudine prietenoasă şi eşti comunicativ nu înseamnă neapărat că îi vei câştiga pe profesori. Ai răbdare. Regele Solomon a scris: „Prin răbdare poate fi convins un comandant [sau un profesor] şi o limbă blândă poate zdrobi un os" (Proverbele 25:15). Fii calm şi vorbeşte cu blândeţe când eşti nedreptăţit. Poate că profesorul îşi va schimba părerea despre tine (Proverbele 15:1).
Dacă profesorul te înţelege greşit sau te tratează în mod nedrept, care este, de obicei, prima ta reacţie?
․․․․․
Cum ar fi mai bine să reacţionezi?
․․․․․
Rezolvarea problemelor
Faptul de a înţelege limitele profesorului este doar începutul. Cum poţi rezolva o problemă? De exemplu, ce ai putea face când ai una dintre următoarele nemulţumiri?
Merit o notă mai bună. Katrina spune: „Aveam 10 pe linie. Dar, într-un an, profesoara de ştiinţe mi-a dat un 4. Meritam mai mult. Părinţii au vorbit cu directorul, dar nu mi-a mărit nota decât la 5. Eram foarte supărată". Dacă şi tu treci prin ceva asemănător, nu-l bombarda pe profesorul tău cu acuzaţii. Mai bine urmează exemplul personajului biblic Natan. El a avut dificila misiune de a-l conştientiza pe regele David de o greşeală gravă. Natan n-a dat buzna în palat acuzându-l pe David în gura mare, ci l-a abordat cu tact (2 Samuel 12:1–7).
În mod asemănător, şi tu îl poţi aborda cu umilinţă şi calm pe profesorul tău. Dacă faci scandal ori îl acuzi de incompetenţă sau chiar mai rău, nu-l vei câştiga de partea ta. Încearcă să-l abordezi dând dovadă de mai multă maturitate. Întreabă-l mai întâi pe profesor ce sistem de notare foloseşte. Solomon a scris: „Dacă cineva răspunde înainte de a asculta, este o nebunie şi o umilire pentru el" (Proverbele 18:13). După ce-l asculţi, arată-i unde crezi că s-a făcut o greşeală. Chiar dacă nu-ţi va schimba nota, probabil că profesorul va fi impresionat de maturitatea ta.
Cred că profesorul meu are prejudecăţi. Gândeşte-te la Rachel. Ea avea numai 9 şi 10 în carnet. Apoi, când a ajuns în clasa a VII-a, lucrurile s-au schimbat. Rachel spune: „Profesorul meu a făcut tot ce-a putut ca să mă lase corigentă". De ce? El le-a dat de înţeles foarte clar lui Rachel şi mamei sale că nu-i plăcea religia lor.
Ce s-a întâmplat apoi? Rachel povesteşte: „De fiecare dată când îmi dădea note fiind evident influenţat de prejudecăţi, mama venea la şcoală să discute cu el. În cele din urmă, m-a lăsat în pace". Dacă te confrunţi cu aceeaşi problemă, fă-ţi curaj să le vorbeşti părinţilor. Ei vor dori, cu siguranţă, să se adreseze profesorului sau conducerii şcolii pentru a găsi o soluţie.
Priveşte lucrurile în perspectivă
Bineînţeles, nu toate problemele dificile pot fi rezolvate cu uşurinţă. Câteodată trebuie pur şi simplu să perseverezi. „Unul dintre profesori se purta foarte urât cu elevii", spune Tanya. „De multe ori ne jignea spunând că suntem nişte proşti. La început plângeam, dar am învăţat să nu iau jignirile lui ca pe un afront personal. Mi-am văzut de treabă şi am încercat să fiu activă la ora lui. Astfel, nu prea am avut probleme cu el şi am fost printre puţinii din clasă care au primit note cât de cât bune. După doi ani, profesorul a fost dat afară."
Învaţă să colaborezi cu un profesor dificil şi vei câştiga o deprindere valoroasă în viaţă, care îţi va fi foarte utilă când vei avea de-a face cu un şef dificil. De asemenea, când vei avea profesori buni, vei şti să-i apreciezi.
ÎN CAPITOLUL URMĂTOR
Ţi se pare că ziua are prea puţine ore? Află ce poţi face ca timpul să-ţi fie prieten, nu duşman.
VERSET-CHEIE
„Tot ce vreţi să vă facă vouă oamenii faceţi-le şi voi la fel." (Matei 7:12)
SFAT
Dacă profesorul pare plictisitor, concentrează-te asupra lecţiei, nu asupra persoanei. Ia notiţe, cere cu respect informaţii suplimentare şi fii entuziast cu privire la subiectul în discuţie. Entuziasmul este molipsitor.
ŞTIAI CĂ . . . ?
Profesorul tău a predat aceleaşi lecţii de zeci sau chiar de sute de ori la alte clase. De aceea, i-ar putea fi greu să fie la fel de entuziasmat ca la început de ceea ce predă.
PLAN DE ACŢIUNE
Pentru ca o oră plictisitoare să fie mai interesantă, voi ․․․․․
Dacă mi se pare că profesorul mă tratează nedrept, voi ․․․․․
În legătură cu acest subiect, aş vrea să-i întreb pe părinţi: ․․․․․
CE PĂRERE AI?
● De ce este important să te concentrezi mai mult asupra lecţiei decât asupra profesorului?
● Cum ar putea fi influenţat modul în care se poartă profesorul cu tine de atitudinea pe care o ai faţă de lecţie?
[Text generic pe pagina 146]
„M-am străduit să mă înţeleg bine cu toţi profesorii. Ştiu cum îi cheamă, iar dacă-i întâlnesc pe stradă, stau de vorbă cu ei câteva minute." (Carmen)
[Legenda ilustraţiei de la pagina 145]
Profesorii sunt ca pietrele pe care păşeşti când traversezi un râu. Ei te pot ajuta să ajungi de la neştiinţă la cunoştinţă, dar tu trebuie să faci paşii necesari

| Duucu a răspuns:

E preoteasa, deci se explica comportamentul. Ce e grav e ca esti in clasa a 8-a, de aceea nu poti sa-ti freci media aiurea. Erai la liceu, mergea altfel treaba, puteai sa o iei de sus la fiecare ora si sa te multumesti doar cu un 5 de trecere. Consider ca cel mai bine e sa ii pui pe parinti sa discute cu directiunea, iar daca alti colegi au vazut cum te-a tratat si iti dau dreptate, ai sanse mai mari sa se aplice o pedeapsa. Nu mai ai asa de mult din scoala pana la urma, la anul ai scapat de ea.

| NGheorghe a răspuns:

"Am plans mult, nu pentru ca m-a batut, ci pentru ca mi-a dat 4 degeaba."... pai exact de aceea ti l-a si dat: ca sa plangi mult. A stiut ca vei plange mult, pentru ca te vede corect; 4-le este pedeapsa pentru ca nu cooperezi, concurezi si nici nu ai discutii cu acele colege pregatite de ea, ei nemaiputandu-se autoevalua corect.
Faptul ca te-a mai si lovit inseamna ca este cu psihicul la pamant, deci mult probabil sa aiba pe cineva puternic in spate, cineva care poate fi (surpriza!: ) chiar directorul scolii, sau mai sus la inspectorat.

"mie imi este frica sa nu ma bata din nou sau sa urle la mine"
Bine ca eu nu prea cred ca te-a lovit tare, sau ca ea exagereaza atat de mult, dar cum a ziz si oBanana tu nu ai ce sa o confrunti, ci doar parintii tai pot sa o confrunte si asta inseamna nu povestiri si opinii ci sa se stabileasca dinainte ca media ta pe semestrul asta nu poate fi alta decat 10. (asta inseamna niste discutii in care daca nu ii de acord atunci presiunile la inspectorat si mai sus, nu pot sa se termine pana nu se termina si scoala; presiuni nu inseamna "scandal" ci "prezentari de situatie" si "cereri de prezentare a interventiilor si ale rezultatelor" totul in scris si corespondenta regulata). Daca nu iesi cu media 10 dupa asa ceva ii clar ca si tu mintesti.
Anyway, cum ziceam ca tu nu poti sa o confrunti, si daca lucrurile se cam stabilesc dinainte atunci incepe distractia. Daca vrei, bineanteles! Dar pentru asta trebuie sa sa fi intotdeauna pregatit:
- pentru cazul in care te bate: iti faci o trusa medicala completa ce se numeste TRUSĂ de ȘOC pentru ora de romana! (pansament, vata, leocoplast, foarfeca, alcool, apa oxigenata etc) la care mai adaugi si o surpriza: Crema de masaj! (una ieftina dar sa miroase foarte puternic, cat mai mentolat sau fain) si daca se intampla atunci dupa ora iti faci "tratament" singur. Tratament- in sensul de spectacol sa moara de răs ceilalti elevi si profesori. Eventual daca vreun coleg pateste ceva atunci sari in ajutor... el va confirma eficienta Trusei de Șoc si Norocul ca aveti asa o profa. happy (in tot raul ii si un bine!)
-pentru tipetele ei poti sa iti pui vata in urechi dar mica sa nu se vada nici daca vine si verifica de la un metru, sau cel putin iti pui intr-o ureche(cea din directia ei, in caz ca te testeaza vorbind in soapta... ii raspunzi tot in soapta! Surzii nu vorbesc in soapta niciodata deoarece nu se mai aud nici pe ei. Toti cei care vorbesc tare au probleme de auz. De fapt prin asta ii identifici. ) si in fiecare pauza dinainte de ora ei incepe ritualul: iti prepari o bucata de vata-dop fonic, pe care o scoti dupa ora ei.
- si pentru orice iti mai face trebuie sa te pregatesti,
- niciodata sa nu te vada cum te "tratezi", evita si acele colegele pregatite de ea... oricum va afla fara sa puna intrebari, de la restul lumii. Pentru generatiile viitoare ea va fi cea mai buna profesoara. Va fi buna si cu cine n-ar trebui... spre dezavantajul ei.

| JamilaGizeh a răspuns (pentru NGheorghe):

Buna ideea cu "trusa de soc " rolling on the floor)))))

| NGheorghe a răspuns (pentru JamilaGizeh):

Asta este un Drept pe care nimeni nu il poate ingradi. Spectacolele pot fi interzise! Dar Dreptul de a se ingrijii in cel mai scurt timp posibil! La locul faptei! Cand totul se petrece in lipsa agresorilor!

Ehhhhh? Cand aude profa... moare!
(cred ca ideea asta nu ii luata in considerare de generatia asta a lor obosita si traumatizata de examene!)

| ProudArriane a răspuns (pentru NGheorghe):

NGheorghe, multumesc ca ai incercat, dar nu am nevoie de sfaturile tale. Si te-as ruga sa nu iti mai dai cu parerea in cadrul intrebarii mele. Stai linistit, am inteles ca eu exagerez si ca profesoara nu are nicio vina, sunt doar o rasfatata care se vrea victima si in fond nici nu a dat tare... nu a durut deloc...ba chiar poate am avut pareri si saraca femeie nici nu m-a lovit.
Ai dreptate in toate privintele, multumesc ca ai binevoit sa raspunzi la intrebarea mea, dar acum te rog frumos sa incetezi, nu am nimic cu tine si nu doresc dezbateri pe net, dar cum am spus nu ma intereseaza parerile tale. Pana la urma fac parte dintr-o generatie obosita si traumatizata, ignora-ma! happy
O zi buna! happy

| NGheorghe a răspuns (pentru ProudArriane):

Opa,... as zice ca nu stii exact ce faci. Te iei de mine?

Deci sa verificam.

"NGheorghe, multumesc ca ai incercat,"... cu placere!
"dar nu am nevoie de sfaturile tale."... corect era: "dar nu MAI am nevoie de sfaturile tale". Precizez, nu de alta dar putin imi pasa (si ne pasa!) de sfaturile pe care tu vrei sa le auzi. Copii bolnavii, doar de siringa si bisturiu nu vor sa auda, dar exact ei sunt cei care nu mai fac alegeri. Ca in felul in care te exprimi lasi impresia ca ai publicat o lista cu numele acelora de la care nu vrei sa primesti sfaturi. Ceea ce este fals. Daca nu MAI ai nevoie atunci spui: "nu MAI am nevoie" si spui asta unora care insista si nicidecum mie, unul care ti-am dat doar un singur raspuns in toata viata mea!
Si acuma retorica: daca nu ai nevoie de sfaturile mele atunci inseamna ca nu sunt bune, deci? de ce imi multumesti? sa arati ca stii sa manipulezi sugerand ca esti cautata? Vrei cumva sa lasi impresia ca am asteptat toata ziua sau toata saptamana sa apari ca eu sa te sfatuiesc? Ha ha haha! Stai sa vezi cum tot tie iti faci rau!

"Si te-as ruga sa nu iti mai dai cu parerea in cadrul intrebarii mele." Nu ma dau cu parerea ci doar fac corectarile de logica necesare pentru a nu denatura atat de mult adevarul... rugaciune indeplinita. (deci se pastreaza inca nivelul de politete)

"Stai linistit, am inteles ca eu exagerez"... si tararam. Eu oricum sunt linistit de felul meu, (nu era cazul sa te preocupi, pardon, nu era cazul sa prelungesti parsiv subiectul cu texte de 2 centi din vocabularul tau)... insa de inteles ai inteles gresit: faptul ca "eu nu prea cred" inseamna ca simpla mea analiza nu se bazeaza pe subiectivitate. Si cum se observa, tu inca nu stii care este diferenta intre subiectivitate si obiectivitate, drept urmare "aluneci" intr-o discutie inutila. Este inutil sa spui:

"profesoara nu are nicio vina"
"sunt doar o rasfatata"
ca te "victimizezi" sau ba
a dat sau "nu a dat tare"
a durut sau " nu a durut deloc"
ca ai sau nu ai " pareri" (cred ca corect ar fi fost "senzatii" in loc de "pareri", nu?)

... deoarece sunt chestii subiective. Ca ai luat si cat ai luat it is your own business. Simplu si obiectiv ii clar ca nu ai impartit cu mine acea bataie si ii clar ca te vei vindeca. Si sigur vorbesti cu o persoana obiectiva, in van imi pompezi atatea detalii si toate subiective ca nu se pot lua aici in considerare deoarece scopul este ca sa epuizam subiectul.



"dar acum te rog frumos sa incetezi"... iarasi de la zero, acelasi subiect de la inceputul mesajului? Pai stam prost cu memoria? sau se sterg, bucati din mesaj, pe drum?
" nu ma intereseaza parerile tale" iarasi aceeasi greseala? corect ar fi fost: "nu ma MAI intereseaza". Si apropo! nu este prima data cand imi spui sa termin! ci este prima data cand imi dai un raspuns! Deci o discutie se incepe in momentul in care apare o a doua persoana, se mai numeste dialog... Iar aici apare un nonsens daca schimbi subiectul si incepi un dialog cu scopul de a oprii dialogul care era neanceput.
(sau profa ta de romana inca nu ti-a spus ca prezentarile de sfaturi si idei nu au nevoie de dialog in cazurile in care sunt intelese.)



Asadar si prin urmare se poate deduce cateva neclaritati:
-faptul ca insisti sa lansezi informatii subiective si inutile inseamna ca poate ma consideri o persoana care cunoase situatia, sau poate nu esti capabila sa stabilesti adevarul fara ajutorul unei Galerii de Suporteri. Stai linistita ca nu te cunosc, am terminat scolile demult, cat despre suporteri... ei nu sunt utili aici ci la concursuri, dar sper sa nu curga multa apa pe Dunare pana sa iti dai seama de asta.
-poate nu ai stiut ca discutia mea cu Le3yla nu te implica si pe tine. Nu te speria ca nu eu am adus-o pe Le3yla ca sa subscrie la intrebarea ta. BAU! Apropo! Inca nu imi dau seama daca mai pot sa discut cu altii la intrebarile tale? Lamureste-ma.
- pe tine se pare ca te deranjeaza cel mai mult afirmatia ca, o repet: "Daca nu iesi cu media 10 dupa asa ceva ii clar ca si tu mintesti." asa ceva= acea confruntare (Si sa stabilesti o limita unui profesor violent este necesar dar nu este de nivelul tau, deoarece nu este o joaca.) Te deranjeaza deoarece ti-am aratat ca adevarul se poate stabilii, dar daca nu ai fi vinovata putin, nu ai fi deschis un dialog cu scopul de a nu dialoga.
ma elimina urgent.
Intre noi fie vorba: sa te reprezinte o matusa in loc de proprii parinti inseamna sa te expui ca o mare obosita si traumatizata si ignorata! Ai si umplut-o pe profesoara cu o bogatie de resurse si preconceptii "inestimabil de valoroase". Nu ai avea avantaj nici daca s-ar cunoaste intre ele de la gradinita. Las-o balta pe matusa! happy

Doua zile bune! happy

| oBanană a răspuns (pentru NGheorghe):

Lasă, măi, fata în pace, nu te aprinde de pomană! laughing
În afara faptului că te enervezi de unul singur din prostii, iar apoi dai un răspuns imens în care te descarci și îți arăți orgoliul, chiar nu rezolvi nimic, zău.

| NGheorghe a răspuns (pentru oBanană):

Sssss! Ca nu-i place sa vorbim aici! Mai bine in privat!
(Cine se aprinde? Tu nu vezi ce vesel ma saluta?)
(descarcare? vorbeste Galeria dintr-oBanana de "descarcare"? Daca te plateste bine pentru asta atunci o mai enervez si impartim pe din doua, ce zici? Tu tot si eu pomana nu merge! Daca si tu pomana apoi ii jale! Da cum se inmultesc bananele ca seminte n-au? )
(ce orgoliu? te referi la Diferenta de varsta?)
(era ceva de rezolvat sau de constatat?)
"zău" ar trebui sa zic eu nu tu!

| ProudArriane a răspuns (pentru NGheorghe):

Tare! Pentru tine e chiar important ce spun eu. Vad ca imi analizezi fiecare cuvant. laughing Ma simt importanta avand in vedere ca iti consumi timpul pe cuvintele mele! laughing)) Hai sa-ti zic o chestie: tu nu mai o mentiona pe matusa mea si pe parintii mei! Eu am tot dreptul din lume deoarece ii cunosc si sunt din familia mea! Tu nu stii absolut nimic despre familia mea si nu ai dreptul sa vorbesti! Esti doar un frustrat, un nimic, un pierde-vara care nu are ce face cu viata lui si crede ca ma poate "enerva" pe mine. Probabil ai o viata foarte trista si esti foarte singur, se vede ca nu ai cu cine vorbi...ai vrea sa te descarci, nu? Vad ca te-ai atasat de intrebarea mea foarte mult... iti este draga si deja insisti necunoscandu-ma ( probabil iti place sa faci pe desteptu' cu necunoscutii ). Iar eu nu imi fac niciun rau laughing, cu ce crezi tu ca ma afecteaza pe mine spusele tale? Nu ai nicio putere asupra mea pentru a-mi face rau, nici macar nu sutem fata in fata. Acestea fiind zise, eu ma retrag din aceasta discutie bolnavicioasa, tu fa ce vrei, nu te mai bag in seama.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Ce scandal ii faceam eu daca ma batea... Data viitoare nu mai tine mainile. Intreab-o in care regulament scolar este permis asa ceva si fixeaz-o cu privirea.
Lasa notele, se va vedea la evaluarea nationala de ce esti in stare.
Daca ai o nota buna, eu zic''sa-i scoti ochii'' cu tot cu ''elevii ei''.
Si intreab-o unde ai gresit.
Printre-a 7a m-am certat cu proful de istorie. Eu, pasionata de al 2lea razboi mondial, sa-mi dea 7.
M-am ridicat frumusel in picioare si am intrebat de ce mi-a dat nota aia la care zice :'' de ce intrebi?''
Raspunsul meu : ca sa nu gresesc si a 2a oara happy, plus ca omul are dreptul la informare. dvs stiti mai bine drepturile omului asta pentru ca se trag din anumite evenimente istorice.
Si ca sa vezi, pe urma m-am facut cu un 10.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Buna
discuta cu parinti, si mergi la psihologul scolii sau la diriginta eventual puteti merge la directorul scolii pentru a discuta aceasta problema.
O zi buna.

| DiannaDia a răspuns:

1. Să nu înjuri sau ceva ca tu să o acuzi, iar ea să nu aibă și ea motive.
2. Este ilegal să facă meditații cu elevii larstprofesoară.
3. Mergi cu părinții la directoare și discutați despre comportamentul ei. Ar fi ok să fie și ea de față. Cel mai bine este să afle și directoarea.

Nu trebuie să-ți fie frică. Crede-mă, eu dacă eram în locul tău m-aș fi abținut și cred că aș fi fost prima la directoare. Nu sta să te calce în picioare.winking

Succes!

| JamilaGizeh a răspuns:

Este ilegal sa dai meditatii elevilor carora le esti profesor!

| Duucu a răspuns (pentru JamilaGizeh):

Spune-i tu asta legii din Romania...

| ἶῆfἶῆἶƮყ a răspuns:

Scoala e INUTILA, tot ce te FORTEAZA aia sa inveti e inutl, du-te cauta-ti de lucru unde iti place

| az123 a răspuns:

Salut
unele idei interesante le gasesti in acest articol
http://www.jw.org/......r-dificil/
cele bune

| AndreiMihaita23 a răspuns:

Eu în Timișoara an pățit cu profesorul de fizica si mam gândit sa îi citesc din constitutia romaniei și am citit paragraful acela aliniatul acela și atunci a început sa mă lase în pace
Ziceți și voi nu cai hilar

| Yuliaa a răspuns:

Eu zic ca e foarte proasta si ca nu merita atentie!

| aidaadiaaida a răspuns:

Eu zic sa nu mai fi asa de... policticoasa cu ea.Să îi zici când iti pune o notă nemeritata de ce, să o infrunti.să nu mai fi asa 'pamaploaica'.Se i-a de tine? Raspunde-i, confrunt-o mai pe scurt.la mine a mers.Chiar daca am ieșit cu media 6(eu eram de 10
) urmatorul an am avut media 9 la ea.

| Romaromy a răspuns:

Eu cred ca ar trebui sa mai astepti cateva zile sa cezi cum se comporta, iar daca tot asa face parintii tai ar trebui sa ia masuri urgente sa se duca la director, la inspectorat, chiar si la politie daca e nevoie nu meriti sa iei sase stiu cum e sa ia alti prosti note mai mari ca tine si tu sa muncesti zeci de zile sa inveti, iar aia zic trei cuvinte si gata! Eh... Ma rog asta e trebuie sa faci cum este mai bine. Multi pupici si bafta in continuare ai grija ca profesoara s-ar putea sa devina mult mai rea daca te iei in gura cu ea.
Sa-mi zici cum ti-a mers!
Funda?