| Spiderman123 a întrebat:

Sunt elev din clasa a 12 sunt moldovean as vrea sa aplic documentele la vară la facultatea de medicină din Iași, am buletin românesc. As putea sa intru ca român în facultate și să dau probele în rand cu ei?

Răspuns Câştigător
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nu stiu care-i legea dar in mod logic ar fi sa ai dreptul sa candidezi cu romanii fiind cetatean roman. Doar candidatii care nu au cetatenie romana dar au parintii cetateni romani sau nu, cred ca merg pe locurile moldovenesti. Te poti interesa la universitate, de exemplu Al. I. Cuza din Iasi: 040232 20 1119

5 răspunsuri:
| Iote a răspuns:

Ce inseamna "probele in rand cu ei"? E vorba de examenul de admitere sau de examenele de sesiune. De fapt, toate examenele se dau odata, indiferent de unde esti venit. Iar daca esti admis, toate orele, laboratoarele, examenele, le vei da in acelasi timp cu colegii tai.

Acum, exista ceva ce eu nu stiu foarte bine. Voi aveti locuri separate? Si nu vrei sa intri pe acele locuri ci sa concurezi ca orice student roman? Da, se poate si asta.

| CarcotasulVesel a răspuns:

Daca ai buletin romanesc nu crezi ca esti roman?!?
si daca esti roman nu crezi ca o sa fii tratat ca roman?!?
altfel, ce inseamna "in rand cu ei"?
adica ei dau examen pe scaun si banca si tu pe jos, sau ce?

e nu sunt discriminant, dar tu te faci singur, cu toate ca ai buletin romanesc, iti faci griji la niste lucruri care evident ca nu se aplica

| Spiderman123 explică (pentru CarcotasulVesel):

Dacă am buletin românesc atunci pot să concurez ca un roman la facultatea, dar dacă nu am buletin atunci trebuie să intru doar la locurile acelea de români de pretutindeni?

| Salontanul a răspuns (pentru CarcotasulVesel):

Aici ai grestit! Moldoveanul se referea (la ei exprimarea este mai altfel) la locurile speciale pentru moldoveni. Multe facultati si licee au locuri speciale pentru ei si candideaza doar pe acele locuri.

| CarcotasulVesel a răspuns (pentru Salontanul):