| ViruSSx a întrebat:

Buna ziua TPU. Deci, cum sa incep.
Am intampinat o problema la scoala, chiar daca s-a terminat (intentionat a asteptat pana la final).
In urma cu aproximativ 2-3 luni, un elev a postat pe grupul clasei de pe facebook (mentionez ca in acel grup sunt doar elevii, fara niciun profesor, sau altcineva din afara clasei) un "semnal de alarma" adus dirigintei noastre. Acesta isi spunea punctul de vedere, ca asa nu se mai poate, sa fim jigniti...(Fara nicio jignire, ATENTIE). In urma postarii, bineinteles ca si alti 4-5 elevi care se simteau atacati de diriginta noastra, si-au spus cuvantul. Aici poate s-a gresit, unii au inceput cu jigniri, dar atentie, doar in grup, unde nu vedea nimeni. Bineinteles ca am postat si eu, fiind seful clasei, si le-am explicat prima data sa nu o mai bage in seama, sa fie mai indiferenti... Dupa o jignire a unei colege, i-am spus in gluma sa o lase mai usor, ca "ii rezerv un loc la spitalul de nebuni" (atentie, gluma..nu am zis nume, nimic, doar atat). Dupa 2-3 zile spre sfarsitul saptamanii de scoala altfel ne cheama diriginta pe toti in clasa sa-si spuna nemultumirile, ca a primit un mail "anonim" de la cineva din clasa si stie tot ce s-a discutat in ziua respectiva. Mai pe scurt: a inceput sa ne reproseze, sa devina VICTIMA.
Am plecat toti acasa, iar dupa cateva ore vad ca ma suna. Ii raspund si ma anunta ca ne-a mintit, si nu a primit un mail, ci i-a aratat cineva direct de pe pagina (adica cineva ne-a tradat. oricum, nu e important). Ne-a promis la toti media scazuta la purtare.
De atunci nu s-a mai discutat deloc. In schimb, acum la sfarsit, in ULTIMA zi, am aflat de la o fata care a fost la scoala sa o ajute cu absentele, ca mi-a fost scazuta media la purtare, mie, si la inca 3-4 elevi, pe motivul acestor "jigniri" aduse pe facebook.

Pe scurt: Are voie sa scada media la purtare atat timp cat noi vorbim acolo in privat, si nu are nicio dovada ca am jignit-o? (Cel putin eu, nu am dat niciun nume in comentariul meu. Cum poate sa dovedeasca?).
Va rog, am nevoie de ajutor. Chiar daca nu mai pot sa fac nimic acum, dar pentru anul urmator, ca sa stiu cum sa procedez.
Multumesc foarte mult!

Răspuns Câştigător
| TeoJoy a răspuns:

Tu personal nu ai facut nimic gresit, din moment ce spui ca nu ai jignit-o pe ea. DAR are voie sa scada nota la purtare deoarece este interzis sa aduci jigniri cadrelor didactice in orice spatiu public, facebook-ul reprezentand unul dintre ele. Chiar daca era grup privat, tot spatiu public se considera, si daca ai vorbi cu cineva in chat urat despre un profesor si acela ar afla, ti-ar putea scadea nota. Dar si ea a facut ceva ilegal! Inainte de scaderea notei la purtare e OBLIGATORIU un consiliu cu mai multi profesori, cu UN REPREZENTANT AL PARINTILOR, CU TINE SI CU PARINTII TAI, deoarece AI DREPTUL SA-TI SPUI PUNCTUL DE VEDERE. Pana si un criminal dupa ce ucide un om e dus la tribunal si are dreptul sa spuna de ce a facut-o, nu e luat pe sus din casa si inchis pe viata fara dreptul cuvantului. Deci ilegal ce a facut ea! Si fata de tine, si fata de colegii tai! Poate celorlalti avea motiv sa le scada nota, DAR NU FARA ACEL CONSILIU. Poti face reclamatie la conducerea scolii, ai putea depune contestatie (dar nu stiu daca se mai ia in considerare). Dar e legal sa scada nota la purtare pentru asta, oricat de "privat" ar fi locul unde va spuneti of-urile. Mai bine o "barfiti" face-to-face si gata. Legea asta a intrat in vigoare in septembrie anul trecut sau anul acesta.

| ViruSSx explică (pentru TeoJoy):

Multumesc mult pentru explicatii, si pentru tot! Apreciez!

8 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, are voie.
Conform ROFUIP, citez:
"ART.138. (1) Beneficiarii primari ai educaţiei trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei."
"ART.139.Este interzis elevilor şi tinerilor din sistemul de învăţământ preuniversitar:  
m) să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ sau să lezeze în orice mod imaginea publică a acestora;"

| ViruSSx explică (pentru Ioandelasal):

Multumesc mult pentru aceste legi...Chiar le cautam!

| dannyel86 a răspuns:

Morala povestii tale este ca trebuie sa fii slobod la gura si sa-ti spui frustrarile in cercuri de prieteni in care sa ai incredere. Site-urile de socializare au devenit o sursa de informare pentru unii si, chiar daca e o discutie privata, se gasesc si paraciosi care sa aduca la cunostinta celui despre care se vorbeste continutul conversatiei. Sfatul meu e sa eviti astfel de momente jenante. Tu, ca sef de grupa, puteai sa te abtii sau sa temperezi criticile la adresa dirigintelui, chiar daca si tu aveai multe de reprosat la adresa lui. Mare atentie cu cine discuti problemele si frustrarile personale! Facebook poate fi prieten si dusman.

| ViruSSx explică (pentru dannyel86):

Multumesc mult pentru sfat! Asa este, facebook-ul are 2 fete...Nu poti sa ai incredere.

| Cincinetti a răspuns:

Eu zic ca e abuz ce a facut. Nici nu pare ca ar fi respectat procedura de scadere a notei la purtare, parintii tai trebuiau instiintati oficial despre asta. Daca nu au primit nicio hartie de la scoala pot face contestatie la Inspectorat.

Daca veti primi totusi instiintare (ca nu rezulta clar din ce ai spus daca e oficial sau doar un zvon) eu zic ca o pot contesta ai tai cu succes la Inspectorat. Daca ar fi sa li se scada nota la purtare tutror elevilor care vorbesc vrute si nevrute despre profesori cand sunt intre ei nimeni n-ar mai avea 10 happy Salveaza discutiile alea ca sa le ai ca dovada.

| ViruSSx explică (pentru Cincinetti):

Problema e ca respectiva persoana a sters postarea de frica (cred) urmatoarea zi sad
Multumesc oricum de sfat~ Apreciez!

| ViruSSx explică:

Multumesc pentru sfat ~