| ekkk a întrebat:

Salut, lucrez ca ospatar si ieri un client aflat sub influenta alcoolului a aruncat cu telefonul in mine si mi-a spart arcada, m-am ales cu 2 copci si jos sub ochi.
Fara sa il jignesc sau altceva.
Maine o sa ma duc sa scot certificat medico legal si o sa ii depun plangere
Azi m-a sunat spunandu-mi ca vrea sa vorbim, am fost sa ma intalnesc cu el sa negociem, insa nu a venit.
Cam cum o sa decurga treaba? Cu ce o sa se aleaga el? Cam cat o sa fie suma daunelor morale?
Aveti idee ce pot sa ii fac?
Ce ar trebui sa fac?

8 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Dupa ce ai certificatul medico-legal poti depune plangere pentru infractiunea de lovire sau alte violente, conform Codului penal, citez:
Art.193. Lovirea sau alte violenţe  
  (1) Lovirea sau orice acte de violenţă cauzatoare de suferinţe fizice se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
  (2) Fapta prin care se produc leziuni traumatice sau este afectată sănătatea unei persoane, a cărei gravitate este evaluată prin zile de îngrijiri medicale de cel mult 90 de zile, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani sau cu amendă.
(3) Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate."
Plangerea trebuie facuta in maximum 3 luni si o poti retrage daca va intelegeti cu daunele.

Bula
| Bula a răspuns:

Scoate certificat medico-legal si depune plangere penala.
Cand va vedea ca problema e serioasa (te-ai aflat si in timpul serviciului) atunci iti va face promisiuni si oferte ca sa-ti retragi plangerea. Insista la o despagubire mai mare decat vrei sa obtii in final.
Daca (si doar daca) a achitat despagubirea, atunci iti poti retrage plangerea.

| mgtow a răspuns:

Depinde ce va decide instanta. Daca are bani nu o sa fie paguba dar sant sanse sa nu te alegi cu nimic daca magistratul e neserios.

| darrio2007 a răspuns:

Daca te-a sunat inseamna ca va cunoasteti destul de bine. Pare sa fie ceva mai vechi intre voi.

| ekkk explică (pentru darrio2007):

Nu, nu ne cumoastem deloc! A facut rost de nr meu probabil de la colegi mei.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Depinde câte zile de îngrijiri medicale primești.
dacă primești sub 90, se încadrează la lovituri și alte violențe.
dacă primești mai mult de 90, deși nu cred, se încadrează la vătămare corporală și aici e destul de grav.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Zi mersi ca nu a aruncat cu Galaxy Note ca nu-ti mai gaseau capul laughing
Depinde ce-ti scrie pe foaia aia, daca va cunoasteti, nu va mai incurcati cu prostii de plangeri sau alte varianta pe cale legala.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Fa intelegere cu el, cere-i cateva zeci de mii de euro, va impacati, tu nu depui plangere si fiecare isi vede de drum.

Daca stai dupa "daunele morale" prevazute de lege, cred ca iesi la pensie pana se da sentinta. Te plimba mult. Nu merita sa te tiganesti pentru un nimic.

Eu asa as proceda. L-as stoarce de bani ( multi bani ) si as inchide ochii.