| mitamihaimitza a întrebat:

Vreau sa merg la munca in Germania. Am 23 de ani, si masina mea este pe numele tatalui meu vitreg, asigurarea la fel. Pot merge cu masina in Germania? Vreau un raspuns mai detaliat in caz ca aveti cunostine. Mersii

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Cam da ai nevoie cumva sa o treci pe numele tau.
Dar e mai simplu sa faceti contract de V-C in Romania si nu costa mai mult de 100 de lei.
Dupa ce va fi pe numele tau te interseazi in tara respectiva cum faci sa o inmatriculezi la ei.
Intrucat nu locuiesc in Germania si nu stiu cum se plateste asigurarea si cat costa si nici cat sunt taxele de mari, ca s-ar putea sa nu fie rentabil pentru tine, mai bine sa iei legatura cu o cunostinta sau ruda de acolo daca ai si acea cunostinta detine masina pe Germania acolo SAU DACA NU, ai o varianta mai desteapta si anume sa mergi aici in tara la un birou de acte auto si poti cere lamuriri, mai ales la cele cu vechime care schimba des "cetatenii" de pe Italia, Bulgaria, belgia cu siguranta aceste birouri de acte auto care au in spate si parcuri auto de masini (ma refer la parcurile de masini, samsari care au si birou de acte auto) aduse din franta sau Germania, stiu cel mai bine sa iti explice cum e cu impozitarea in Germania! Pentru ca ei au sute de contracte de acestea la activ.

Logic si corect ar fi daca esti proprietar sa mergi pe asigurarea ta, ca in UK! Pe de alta parte fiecare sofer sa aiba propriul RCA NU CUM E IN RO merg 10 soferi pe numele proprietarului, nu e corect nici moral! daca eu imprumut masina de la tine si o dau intr-un taxi, tu sa raspunzi cu asigurarea ta foarte gresita legea romaneasca!
Dar Romania e la pamant din toate punctele de vedere, de ce? pentru ca de 30 de ani se perinda in ministere doar amante de profesie si incompetenti!
Este bine insa din punctul asta de vedere ca multi tineri merg pe RCA-ul unei persoane trecute de 45 de ani si astfel platesc cu minim 50% mai putin decat daca RCA-ul ar fi pe numele lor; o situatie ciudata totusi in Romanica noastra si nu corecta cum am zis si mai sus de ce.
Corect ar fi fiecare sofer sa aiba obligatoriu RCA pe numele sau si astfel pretul politei RCA sa fie cu mult mai mica decat sunt ele acum! De ce ar fi mai mici? pentru ca ar exista mult mai multe asigurari! Adica una e ca 3 persoane sa mearga pe 1 RCA (al proprietarului masinii cum e acum) si alta ar fi ca 3 din 3 persoane care merg cu 1 masina sa aiba fiecare polita sa RCA, intelept ar fi ca in acest caz si politele RCA sa fie ieftine!
Dar la noi nu este posibil, insa tinem carnati la ASF, directorul general pe un salariu de 20.000 de euro pe luna!

14 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti merge linistit dar este bine sa inchei cu tatal tau un contract de comodat (imprumuit gratuit de folosinta) la un notar public.
Aceasta pentru a nu pierde timp cu verificarea ta, de fiecare data cand te-ar opri politia sau la granite.

| mitamihaimitza explică (pentru Ioandelasal):

Cineva mi-a zis ca daca ma angajez in Germania si ma inregistrez acolo la primarie masina pe care o conduc trebuie declarata platit impozit etc

| suntserios a răspuns (pentru mitamihaimitza):

Da, in teorie 90 zile poți circula cu mașina în afara apoi trebuie sa i înregistrezi acolo

| Ioandelasal a răspuns (pentru mitamihaimitza):

Nu stiu legislatia germana in materie, te vei interesa acolo, sunt destui romani stabiliti in Germania.

regis
| regis a răspuns:

Da. Ce detalii ai mai vrea? Nu exista nici un impediment legal de a curcula in tara si in Comunitatea Europeana cu o masina care nu iti apartine.
In plus, polita RCA se incheie OBLIGATORIU pe numele proprietarului masinii, nici daca vrei nu o poti face pe numele tau.
Ia in calcul ca in fiecare aeroport gasesti cateva firme care închiriază masini, ce s-ar intampla daca la volan ar trebui sa fie neapărat proprietarul? Ca sa nu mai vorbim de soferi de camioane, de taxi, de autocar samd, toate aceste meserii ar disparea imediat daca ar exista o astfel de interdicție.

| mitamihaimitza explică (pentru regis):

Cat timp am voie sa circul cu masina in Germania, daca ma voi angaja de exemplu? Nelimitat?

| regis a răspuns (pentru mitamihaimitza):

Din punct de vedere al codului rutier nu exista limita.
Dar daca masina va fi parcata zilnic in același loc, te vor reclama vecinii si vei fi obligat sa o inregistrezi la primarie, sa platesti impozit.

| mgtow a răspuns:

Masina trebuie inmatriculata la nemti in 3 luni dupa ce obtii rezidenta altfel poate sa iti confiste talonul. Depinde si ce faci pe acolo sa nu atragi atentia, stiu o poloneza care nu sia inscris masina dar a scapat de controale pentru ca merge regulamentar poate si noroc la mijloc

| Simpatic a răspuns (pentru mgtow):

Mgtow de mult nu te-am mai vazut pe aici.

In tarile civilizate asa este acea limita de 3 luni de zile, la fel si in tarile nordice unde 90 de zile e perioada maxima dupa care inmatriculezi la ei in tara masina, logic sa platesti taxe si impozit la ei nu ma mama ta in Romania dar sa poluezi la ei...numai in Romania se poate sa mergi pe numele neamtului, a italianului sau mai des metoda melteanului cu numar de Bulgaria
Ce au aceste tari "civilizate" si noi nu? cand o sa ne facem bine?

| mitamihaimitza explică (pentru Simpatic):

Inteleg. Dar daca masina nu este pe numele meu? ( ca e pe a lui taicamio vitreg) atunci trebuie sa vin in tara sa o cumpar de la el/trec pe mine si dupa sa merg cu ea acolo sa o inmatriculez? Sau cum mai exact. E un toyota rav4 din 2001 cu motor de 2.0, nici nu stiu daca s-ar merita.

| mitamihaimitza explică (pentru Simpatic):

Bun raspuns. Si daca permisul imi este de UK, va trebii sa il schimb?

| Simpatic a răspuns (pentru mitamihaimitza):

De pe net adunate:

Regatul Unit, ca fost stat membru al UE, are încă un acord special în vigoare. Acesta prevede că, dacă te stabilești în Germania, trebuie să soliciți un permis de conducere UE după cel mult șase luni. În conformitate cu legislația privind permisele de conducere, reședința ta în Germania este considerată stabilită dacă locuiești aici cel puțin 185 de zile pe an.

În prezent, posesorii unui permis de conducere din Regatul Unit sunt liberi să îl transforme în permis german, fără a susține un examen teoretic sau practic.

Adaug eu, daca stai mai putin de 6 luni in Germania cu permis european sau UK nu esti obligat sa preschimbi acel permis!
Dupa 6 luni anumite categorii de permise necesita trecute pe Germania.

| mgtow a răspuns (pentru Simpatic):

Incep sa imbatranesc laughing simt cum vine ziua judecatii pentru mine. Mai o durere mai o fericire, stres etc. Dar inca sant tanar, in ro nu cred ca se va schimba nimic, totu depinde de putin, usa koreea si china cand apasa pe butoanele de bombe nucleare atunci se va normaliza totul. Rasa umana e tampita rau nu stie sa faca bine pentru toti doar bogatii sa aiba mai mult si restul sa traga greul din ce in ce mai rau, nici in strainatate nu e asa bine dar mai bine ca in ro ai mai multe capricii si placeri dar restul taxe idioti si cancan se mai intampla

| Simpatic a răspuns (pentru mitamihaimitza):

Cam da ai nevoie cumva sa o treci pe numele tau.
Dar e mai simplu sa faceti contract de V-C in Romania si nu costa mai mult de 100 de lei.
Dupa ce va fi pe numele tau te interseazi in tara respectiva cum faci sa o inmatriculezi la ei.
Intrucat nu locuiesc in Germania si nu stiu cum se plateste asigurarea si cat costa si nici cat sunt taxele de mari, ca s-ar putea sa nu fie rentabil pentru tine, mai bine sa iei legatura cu o cunostinta sau ruda de acolo daca ai si acea cunostinta detine masina pe Germania acolo SAU DACA NU, ai o varianta mai desteapta si anume sa mergi aici in tara la un birou de acte auto si poti cere lamuriri, mai ales la cele cu vechime care schimba des "cetatenii" de pe Italia, Bulgaria, belgia cu siguranta aceste birouri de acte auto care au in spate si parcuri auto de masini (ma refer la parcurile de masini, samsari care au si birou de acte auto) aduse din franta sau Germania, stiu cel mai bine sa iti explice cum e cu impozitarea in Germania! Pentru ca ei au sute de contracte de acestea la activ.

Logic si corect ar fi daca esti proprietar sa mergi pe asigurarea ta, ca in UK! Pe de alta parte fiecare sofer sa aiba propriul RCA NU CUM E IN RO merg 10 soferi pe numele proprietarului, nu e corect nici moral! daca eu imprumut masina de la tine si o dau intr-un taxi, tu sa raspunzi cu asigurarea ta foarte gresita legea romaneasca!
Dar Romania e la pamant din toate punctele de vedere, de ce? pentru ca de 30 de ani se perinda in ministere doar amante de profesie si incompetenti!
Este bine insa din punctul asta de vedere ca multi tineri merg pe RCA-ul unei persoane trecute de 45 de ani si astfel platesc cu minim 50% mai putin decat daca RCA-ul ar fi pe numele lor; o situatie ciudata totusi in Romanica noastra si nu corecta cum am zis si mai sus de ce.
Corect ar fi fiecare sofer sa aiba obligatoriu RCA pe numele sau si astfel pretul politei RCA sa fie cu mult mai mica decat sunt ele acum! De ce ar fi mai mici? pentru ca ar exista mult mai multe asigurari! Adica una e ca 3 persoane sa mearga pe 1 RCA (al proprietarului masinii cum e acum) si alta ar fi ca 3 din 3 persoane care merg cu 1 masina sa aiba fiecare polita sa RCA, intelept ar fi ca in acest caz si politele RCA sa fie ieftine!
Dar la noi nu este posibil, insa tinem carnati la ASF, directorul general pe un salariu de 20.000 de euro pe luna!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Da.
In cadrul UE nu iti cere nimeni procura pe masina sau alte asemenea lucruri daca nu e masina ta.