| Maxim96 a întrebat:

Cum explicati unitatea Sfintei Treimi?(vreau mai multe pareri), dau funda!

Răspuns Câştigător
| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

Salut. Sunt de acord că unele subiecte nu pot fi înţelese pe deplin acum şi avem nevoie de credinţă pentru a le accepta. Dar nu este şi cazul identităţii lui Dumnezeu, aici Biblia prezintă suficiente dovezi pentru a înţelege că doctrina Trinităţii nu este sprijinită de Scripturi, ci reprezintă doar interpretarea greşită a unor expresii.
Ceea ce spune Biblia este că:
1. Dumnezeu este Creatorul universului, singurul Atotputernic, fără egal. (Deuteronom 6:4)
2. Isus este prima lucrare de creaţie a lui Dumnezeu şi colaboratorul lui la crearea tuturor celorlalte lucruri. (Coloseni 1:15, 16)
3. Duhul sfânt este puterea lui Dumnezeu sau forţa lui activă, nu o persoană. (2 Petru 1:20, 21)
Din acest motiv nicăieri în Biblie nu se menţionează că duhul sfânt ar avea nume.

13 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

A=b, a=c, a=d, dar b, c si d sunt diferite intre ele. Curat murdar, coane Fanica!

| danay72 a răspuns:

Conform Bibliei, Dumnezeu este atotputernic si este Tatal lui Isus, Geneza17:1,Apocalipsa4:11.Isus este fiul lui Dumnezeu, creat de Dumnezeu.Coloseni1:15,16.Spiritul sfant este forta activa a lui Dumnezeu.Geneza1:2

| milan9 a răspuns:

Dumnezeu Fiul este egal cu Tatăl, nicidecum inferior sau supus Tatălui.

Prin Întruparea Sa, Mântuitorul Hristos, păstrându-şi divinitatea, şi asumându-şi şi firea umană, El şi-a asumat şi „slăbiciunea" acestei firi în relaţia cu oamenii dar şi cu Tatăl. Jertfa Sa după Întrupare, a fost adusă de El în relaţie cu Tatăl, ca jertfă a naturii umane, asumate în mod voluntar (deşi era Dumnezeu), şi atunci, în mod absolut logic, termenii care exprimă o aparentă inferioritate în relaţie cu Dumnezeu Tatăl, de fapt se referă la „partea umanităţii" (pe care El şi-a asumat-o în mod liber în relaţie cu Tatăl, din cauza Întrupării, deşi Fiul este egal cu Tatăl).

În "rolul" asumat de bunăvoie prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt „rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.

Dumnezeu Fiul, egal şi deofiinţă (! termen consacrat, în mod special scris legat) cu Tatăl, şi-a asumat supunerea faţă de Tatăl doar pentru că liber, şi-a asumat şi rolul de „mijlocitor", intermediar, pentru oameni.

| milan9 a răspuns:

Revelaţia prezintă clar în egală măsură şi trinitatea dar şi Unitatea: Trinitatea Persoanelor (3 persoane) într-o unitate desăvârşită a Aceleiaşi Fiinţe sau Naturi divine. În cadrul divinităţii se păstrează o Unitate absolută...

Natura sau Fiinţa divină este aceeaşi şi ea reprezintă "numitorul comun", legătura Unicităţii divine din Sfânta Treime. Comparaţia cu oamenii poate merge doar până la un anumit punct. Unitatea dintre cele trei Persoane divine este însă una totală, fiinţială, constând într-o singură natură divină...
Învăţătura despre Sfinta Treime este, între toate tainele din învăţătura creştină, cea mai profundă şi mai ascunsă curiozităţii profane, mai mult decât oricare alta.

Pentru o palidă exemplificare am putea să ne imaginăm trei lumânări distincte aprinse, care stau foarte apropiate una de cealaltă. La un moment dat apropiindu-se la maxim, ele se comportă ca şi o singură lumânare mai mare, în cadrul căreia este imposibil stabileşti unde este delimitarea celor trei flăcări iniţiale corespunzătoare celor trei lumânări, sub aspect energetic, caloric, sau al radiaţiei de lumină. Flacăra unică formată reprezintă pentru cele trei lumânări "un punct" de unitate perfectă. Cu mult mai dificilă ne este însă, reprezentarea lucrurilor sub aspectul naturii spirituale.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu exista asa ceva! Sfanta treime este cea sau poate una dintre cele mai mari minciuni ale crestinismului!

Răspuns utilizator avertizat
| ΟρθόδοξηΠίστη a răspuns:

Inca din primele cuvinte ale Vechiului Testament (Bibliei evreiesti) vedem la procesul creeri lumii, indemnul lui Dumnezeu "Sa facem (Noi, deci) om dupa chipul si asemanarea Noastra".
Este un lucru supra rational ce se poate intelege doar prin credinta.

Un articol mai complex http://www.crestinortodox.ro/......69121.html

| marinelpop a răspuns:

*** w98 15/5 pag. 22 Să sensibilizăm inimile cu ajutorul artei de a convinge ***
La botezul lui Isus s-a auzit o voce din cer, care spunea: «Tu eşti Fiul Meu prea iubit». Dacă Dumnezeu era cu adevărat pe pământ, fiind botezat, şi-ar fi proiectat el vocea spre cer şi de acolo înapoi, pentru ca aceste cuvinte să poată fi auzite pe pământ? Nu ar fi fost aceasta o înşelătorie? Ar putea recurge la aşa ceva Dumnezeu, «care nu poate să mintă»?" — Luca 3:21, 22; Tit 1:1, 2.

| 0mbladon a răspuns:

Majoritatea kinderilor de pe aici, vorbesc despre religie, cand nu au citit 2 pagini din Biblie, cand au trecut pe la Biserica la botez si poate la o nunta, sau in seara de Paste...

Origen spunea ceva de genul ( cu micile erori de retinere ):

" Exista doua tipuri de oameni, cei care au incercat sa explice dogma Sf. Treimi pe cale rationala si totusi nereusind acest lucru au negat-o complet, iar cea de a doua categorie, au incercat sa arate distinctia celor 3 Persoane Treimice, insa din cauza lipsei terminologiei vremurilor, acest lucru a dus la grave erezii"

Nu stiti istorie, nu stiti dogmatica ( religie pentru cei care nu au auzit terminologia ) si totusi va dati atotcunoscatori... stiati ca pana in secolul IV nu existau termeni ca Treime, Ipostas, Fiinta, Omosios, etc? De aici au plecat problemele, de la cele 4 clase eretice: monarhistii, unitarianistii, triteistii si supranatianismii... mai cititi inainte de a spune "nu exista asa ceva", dovedeste ca nu exista intai, cum altii au dovedit ca exista, dovezile intai si faptele, vorbele la urma.

| Maxim96 explică (pentru 0mbladon):

Eu stiu ca Taina Sfintei treimi nu poate fi inteleasa de oameni ci se crede.

| milan9 a răspuns (pentru Maxim96):

Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Duhul Sfânt ca PERSOANĂ:


Matei 28, 19 – "Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh." (Enumerarea prezintă CLAR EGALITATEA cu Tatăl şi cu Fiul)

Evrei 3, 7 - "De aceea, precum ZICE Duhul Sfânt: "Dacă veţi auzi astăzi glasul Lui,"
Evrei 3, 8- "Nu vă învârtoşaţi inimile voastre, ca la răzvrătire în ziua ispitirii din pustie,"
Evrei 3, 9 – "Unde M-AU ISPITIT părinţii voştri, M-AU ÎNCERCAT, şi au văzut FAPTELE MELE, timp de patruzeci de ani."
Evrei 3, 10 – "De aceea M-AM MÂNIAT pe neamul acesta şi am zis: Pururea ei rătăcesc cu inima şi CĂILE MELE nu le-au cunoscut,"
Evrei 3, 11 – "Că M-AM JURAT în mânia Mea: "Nu vor intra întru ODIHNA MEA!"."

Ioan 15, 26. Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine.

Fapte 20, 28. Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.

Efeseni 4, 30 -"Să nu întristaţi Duhul cel Sfânt al lui Dumnezeu, întru Care aţi fost pecetluiţi pentru ziua răscumpărării."

Evrei 2, 4- " Împreună mărturisind şi Dumnezeu cu semne şi cu minuni şi cu multe feluri de puteri şi cu darurile Duhului Sfânt, împărţite după a Sa voinţă?"

Fapte 7, 51 "Voi cei tari în cerbice şi netăiaţi împrejur la inimă şi la urechi, voi pururea staţi împotriva Duhului Sfânt, precum Şi părinţii voştri, aşa şi voi!





Ioan 14, 16. Şi Eu voi ruga pe Tatăl şi alt Mângâietor vă va da vouă ca să fie cu voi în veac,
17. Duhul Adevărului, pe Care lumea nu poate să-L primească, pentru că nu-L vede, nici nu-L cunoaşte; voi Îl cunoaşteţi, că rămâne la voi şi în voi va fi!

I Corinteni 2, 13 –"Pe care le şi grăim, dar nu în cuvinte învăţate din înţelepciunea omenească, ci în cuvinte învăţate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovniceşti oamenilor duhovniceşti."

Evrei 9, 8 -"Prin aceasta, Duhul Sfânt ne lămureşte că drumul către Sfânta Sfintelor nu era să fie arătat, câtă vreme cortul întâi mai sta în picioare,"

Ioan 16, 13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti.

I Corinteni 6, 19 - "Sau nu ştiţi că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveţi de la Dumnezeu şi că voi nu sunteţi ai voştri?"

I Corinteni -12, 8 "Că unuia i se dă prin Duhul Sfânt cuvânt de înţelepciune, iar altuia, după acelaşi Duh, cuvântul cunoştinţei.

I Corinteni - 12, 3 -"nu poate să zică: Domn este Iisus, - decât în Duhul Sfânt."

Fapte 15, 28 "Pentru că, părutu-s-a Duhului Sfânt şi nouă, să nu vi se pună nici o greutate în plus în afară de cele ce sunt necesare"

| milan9 a răspuns (pentru Maxim96):

În legătură cu Sfânta Treime, se pot citi mai jos versete care Îl "descoperă" pe Fiul lui Dumnezeu! Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Fiul lui Dumnezeu:

Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU EL (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. EL ESTE MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE şi TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.

Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."

Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;

Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."

Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (pe Mântuitorul Hristos) "Dumnezeu-Tare, Domn al pacii, PĂRINTE AL VEACULUI ce va sa vina’’

Daniel 7, 14: "Şi Lui (singurul numit Fiul Omului în Noul Testament a fost doar Mântuitorul Hristos – Fiul lui Dumnezeu ÎNTRUPAT) I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. STĂPÂNIREA LUI ESTE VEŞNICĂ, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."

Daniel 7, 27: "Iar regatul şi stăpânirea şi mărirea regilor de sub ceruri se vor da poporului sfinţilor Celui Preaînalt; ÎMPĂRĂŢIA LUI ESTE ÎMPĂRĂŢIE VEŞNICĂ şi toate stăpânirile Îi vor sluji Lui şi pe El Îl vor asculta".

Facere 1, 1: „La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul." In textul ebraic original, Dumnezeu este numit printr-un substantiv la plural, Elohim (intenţia de a exprima pluralul este foarte clară, evreii nu aveau pluralul ca formă de politeţe, în acelaşi timp gramatica foarte scrupuloasă a scrierii ebraice exclude orice greşeală sau omitere), dar verbul este întotdeauna la singular, Dumnezeu este unul singur!

Iuda 1, 14 Dar şi Enoh, al şaptelea de la Adam, a proorocit despre aceştia, zicând: Iată, a venit Domnul cu zecile de mii de sfinţi ai Lui,

Matei 27, 54 „Iar sutaşul şi cei ce împreună cu el păzeau pe Iisus, văzând cutremurul şi cele întâmplate, s-au înfricoşat foarte, zicând: Cu adevărat, Fiul lui Dumnezeu era Acesta!

Marcu 15, 39 „Iar sutaşul care stătea în faţa Lui, văzând că astfel Şi-a dat duhul, a zis: Cu adevărat omul acesta era Fiul lui Dumnezeu!

| Someonewhoappreciatelife a răspuns (pentru Maxim96):

Salut. Sunt de acord că unele subiecte nu pot fi înţelese pe deplin acum şi avem nevoie de credinţă pentru a le accepta. Dar nu este şi cazul identităţii lui Dumnezeu, aici Biblia prezintă suficiente dovezi pentru a înţelege că doctrina Trinităţii nu este sprijinită de Scripturi, ci reprezintă doar interpretarea greşită a unor expresii.
Ceea ce spune Biblia este că:
1. Dumnezeu este Creatorul universului, singurul Atotputernic, fără egal. (Deuteronom 6:4)
2. Isus este prima lucrare de creaţie a lui Dumnezeu şi colaboratorul lui la crearea tuturor celorlalte lucruri. (Coloseni 1:15, 16)
3. Duhul sfânt este puterea lui Dumnezeu sau forţa lui activă, nu o persoană. (2 Petru 1:20, 21)
Din acest motiv nicăieri în Biblie nu se menţionează că duhul sfânt ar avea nume.