| Joker3134 a întrebat:

Credeti ca sunt sanse mari sa ajungem la tehnologia sa colonizam alte planete din sistemul solar, avand in vedere ca deocamdata nu am facut asta cu nicio planeta chiar fiind "vecinii nostri"? Argumentati de ce.

| eugenl a răspuns:

Nu stii incotro va evolua lumea si thnologia. La ora actuala tehnologia creste exponential.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru eugenl):

Tehnologia avanseaza asa cum ai amintit; dar si absurdul cheltuirii banilor, din partea acelora care nu produc pluvaloare este in acelasi ritm de crestere.winking laughing

| MihaiNicu23 a răspuns:

In cateva milenii am putea ajunge, trebuie sa avanseze tehonlologia mult mai mult cum e prin filmele SF.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Cu bacterii si virusi, sigur o sa reusim; dar nu cu indivizi umani. Sunt, totusi 3, 8 ani lumina pana la cea mai apropiata exoplaneta.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Joker3134):

Este suficienta AI pe acolo.winking laughing

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Joker3134):

Gandeste realist! 1. umanitatea o sa dispara in foarte scurt timp. 2. cheltuirea unor sume fabuloase doar de dragul aruncarii in vastitatea universului a unor roboti tutoror li se pare total inutil. 3. propulsia pe o durata mare este incompatibila cu capacitatea de stocare in cala navelor.winking tongue

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Joker3134):

laughing laughing laughing Reciteste raspunsurile precedente! tongue

Pot pur si simplu din curiozitate sa aflu de ce iti este interesant acest subiect?

| Xaya a răspuns:

Nu. Pur si simplu pentru motivul ca planeta asta se degradeaza din cauza activitatilor umane (numarul albinelor, principalele polenizatoare care asigura inmultirea plantelor dispar; padurile dispar incet; multe specii de animale dispar si mda...) In probabil 500 de ani planeta va fi aproape daca nu moarta si ma indoiesc ca pana atunci va reusi cineva sa calatoreasca pana la cea mai apropiata planeta cu conditii ca cele de pe a noastra (combustibilul de asemenea dispare deci.) Daca reusim sa inventam niste rachete care sa functioneze cu apa sau aer mai merge.

| Kimball a răspuns:

Sunt şanse, dar trebuie timp mult.
Gandeste-te ca acum 100 de ani daca spuneai ca exista un dispozitiv pe care il pui la ureche si poti vorbi cu cineva, se râdea de tine...

| davedavedave93 a răspuns:

Probabil că exact aceeași întrebare au pus-o toate generațiile înainte de-a se inventa mașina (se credea că se moare dacă circuli cu peste 50km/h), de-a se descoperi electricitatea, de-a se descoperi alte galaxii/planete viabile etc. La fel înainte de-a se inventa racheta spațială, telescopul, și tooooaaaaate marile descoperiri/invenții și salturi tehnologice au fost precedate de acest fel de întrebare: „există sanse să...", „s-ar putea să...". Bine-nțeles că da! Este imperativ necesar pentru supraviețuirea speciei umane (cel puțin o perioadă mai îndelungată) să devenim o specie multi-planetară și de ce nu multi-galactică. Avem deja parțial această tehnologie însă, deocamdată costurile de producție și întreținere sunt mult prea mari. Este nevoie de „șlefuire" științifică și de îmbunătățiri ale tehnologiilor. Pe Marte a fost viață acum mult timp, pe luna lui Saturn, Europa, e un întreg ocean sub stratul de gheață de la suprafață, mai multe planete asemănătoare Terrei au fost dezcoperite. Cum viața a apărut în opă, probabilitatea ca acel ocean să găzduiască viață este foarte mare. După ce mai avansăm puțin cu manipularea genetică vom putea și să creștem plante, să creem spații atmosferice, în timp să generăm O2 și H2O. Problema ar fi schimbarea bruscă la alte condiții gravitaționale. Dacă la stilul de viață care implică foarte multă atenție, coordonare, ordine și stres ne putem adapta, la gravitație e mai greu fiindcă necesită evoluarea organismului uman. Iar evoluția are loc fooooaaarte lent ca urmare a acțiunii tuturor factorilor intrinseci și extrinseci existenți, pe multe generații succesive. Aceast obstacol va putea fi depășit dacă vom descoperi tehnologia de manipulare gravitațională sau vreo modalitate de modificare a gravitației. (Exemplul astronauților care suferă de atrofie musculară și fac zilnic sport pentru a combate asta iar când aterizează, trec prin recuperări fizice -sport. Ne-având nevoie de sistemul muscular, în condiții de imponderabilitate, mușchii nu sunt folosiți și se atrofiază). Alt obstacol e viteza cu care ne deplasăm, actual. Trebuie să găsim o metodă de deplasare cu viteza luminii (fără să ne facem „clătită") și chiar să depășim această viteză. Poate o să dezcoperim cum să „pliem" spațiul-timp și să folosim asta în folosul nostru, nu distructiv (Găurile negre care produc radiație Hawking comprimă tot ce e aproape de ele într-o „singularitate" (un „punct" în centrul lor unde este comprimată toată materia/antimateria/samd. Deocamdată nu ne permitem să creem o singularitate nici măcar din greșeală. Ar însemna sfârșitul nostru. Deci, DA, Chiar într-acolo mergem! Probabil primele persoane care vor face pasul ăsta ne vor aduce un aport imens de informații și treptat vom completa tot acest puzzle existențial. Dacă nu murim între timp laughing)). (Știi ce-au în comun toate speciile care au existat și care există? R: Toate au un început și-un sfârșit. Până acum, au dispărut 99, 99% din toate speciile care erau pe Terra. Și încă, rata de dispariție a speciilor noi e mai mare decât rata descoperirii de specii noi. Mai ales, că în ultimele decenii acest proces s-a accentuat enorm. Echilibrul ecologic trebuie respectat fiindcă si noi facem parte din acesta, chiar dacă am devenit o entitate energofagă care seacă vlaga din planeta asta, ca o tumoare. La câte am de spus nu mai termin niciodată. Toate sunt conectate cu toate. Și atunci trebuie mers concomitent pe mai multe domenii și trebuiesc luate în considerare multe aspecte care alcătuiesc domenii de cercetare distincte. De aia mergem lent. Că facem multe lucruri in acelasi timp, costa mult și ne mai si auto-sabotam (coruptie, hotie, perpetuarea minciunilor, „științologi" care sabotează prin rapoarte false fie precomandate de cineva, ori pentru ei înșiși. Încă facem troc (Lobbywinking ) Sunt puțini oameni, de fapt, care chiar se ocupă cu bună credință de treabă, pentru beneficiul speciei și nu pentru sine. „Merem domol tot-nainte"! Deci DA! happy

| sabin89 a răspuns (pentru davedavedave93):

De ce te-ai oprit? Trebuia să mai zici, că tocmai începuse să fie captivant.