| Serban_Claudiu_1993 a întrebat:

Bună seara TPU! Sunt elev în Germania de un an de zile și mai am nevoie sa mai fac încă doi ani ca să îmi iau "bacul nemțesc" și ma gândeam ca după sa vin în România la o facultate. M-am interesat pe net si mi-ar plăcea sa merg la ceva facultate de litere fie Cluj fie Sibiu și vreau sa știu care sunt cerințele, cât de bine e văzută meseria de traducător în România (subliniez ca o sa merg pe limba germana aducă oricum era evident) și cât de grea e viata unui student la o astfel de facultate. Mulțumesc!

4 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu-ți recomand sa te întorci după 3 ani să faci facultatea aici. Dacă tot faci acolo Abitur în caz ca ești la gymnasium nu are rost sa vii pentru ca în România nu e mare brânză sa ai bac, însă în Germania poate știi ca doar 20-25% aleg sa facă Abiturul și înseamnă ceva să-l ai. Mai bine alegi sa mergi la Uni acolo și sa ieși ceva, însă că sa știi, e mare bătaie de cap cu Abiturul. Eu am preferat să-l fac în România. Alta chestie nașpa în Germania este ca trebuie sa aștepți pentru un loc liber. Între timp poți face un Ausbildung ca cică ar fi un plus și asta dureaza 1 an jumate pana la 3 ani, depinde. Cunosc pe cineva care a așteptat 8 semestre ca să intre la facultate. Dar în România poți sa ai 4 facultăți și tot nu ai viitorul asigurat.
Eu dacă as fi în locul tău și as alege sa fac acolo liceul, nu as veni în România pentru facultate.
Iar cu traducerile câștigi mai mult în Germania decât în România și nu ai nevoie neapărat de școală. Spune-le celor de la școală ce vrei și te vor îndruma mai bine.

| Serban_Claudiu_1993 explică (pentru anonim_4396):