| dimdem a întrebat:

Bună ziua, TPU. Sunt elev in clasa a 8a şi, de câţiva ani buni, am ştiut că vreau la mate-info, şi că acest profil este cel pe care îl caut. Îmi place mult matematica şi, chiar dacă nu ar fi fost acesta cazul, oricum aş fi vrut la mate-info pentru informatică, care a fost dintotdeauna o pasiune mare a mea. La fel şi fizica. Mă gândeam ca, după liceu, dacă totul a mers bine şi dacă mă voi considera aptă, să încerc să intru la Politehnică, cel mai probabil la Inginerie Electronică. Dar asta nu contează extrem de mult căci oricum daca termin mate-info voi putea să îmi aleg o altă facultate fară vreo problemă, în caz că m-am răzgandit, ca prin miracol, în anii ce vor veni.

Singura problemă este că nu sunt chiar atât de bună la matematică. Aş putea spune că sunt undeva pe la 8, de obicei. Am probleme mereu dacă mi se dă o lucrare, căci atunci când am un exerciţiu în faţă, în 80% din cazuri nu îmi voi aduce aminte clar o idee de rezolvare şi nu voi ştii de unde să încep. Mă blochez prea des la exerciţii pe care le-am mai făcut, uneori chiar cu uşurinţă, înainte. Pe scurt, din punct de vedere practic, nu cred că sunt aşa de bună.

Nu am avut probleme, sunt mândră cu 8. Dar nu ştiu dacă, pentru a mă descurca să trec prin liceu la mate-info, este destul de bine să fi fost de 8 în generală. Asta este una dintre întrebări. Aş supravieţui? :p Am auzit păreri negative şi pozitive, ce se contraziceau radical. Problema m-a cicălit mai mult săptămâna asta, când am ieşit la tablă şi, întamplător, nu am înţeles câteva lucruri oarecum banale. Am început să mă uit la ceilalţi colegi ce plănuiesc să meargă la mate-info şi care sunt mult, mult mai buni la matematică decât mine, şi am avut, pentru prima oară de ceva vreme de când nu am luat în seamă nimic din ce mi-a spus oricine despre subiectul liceului, nişte dubii referitor la cât de potrivită sunt eu pentru profilul mate-info. Ştiu că profilul este pentru mine, dar, na.

Un alt fapt este acela că, în ciuda pasiunii mele extrem de mare pentru ştiinţă, am fost mereu foarte bună la Lb. Română, Engleza o vorbesc aprox. perfect, sunt cea mai bună din clasă la Franceză şi am devenit olimpică la Latină deja din primele ore. După cum se ştie, profilul în care se învaţă mai departe şi mai avansat limbile străine şi celelalte lucruri cu care au acestea de-a face este majoritar paralel cu ştiinţele ce mă interesează pe mine atât de mult. Deşi ştiu că m-aş descurca foarte bine într-un liceu la un profil uman, ştiu că nu aş fi niciodată fericită, căci niciodata nu m-au interesat lucrurile astea nici pe departe atât de mult cum iubesc ştiinţele, cel puţin nu în predarea de la şcoală. Deci, aştept păreri.

6 răspunsuri:
| Radu284 a răspuns:

1. Ai putea fi surprinsa, dar informatica are mai mult legatura cu limbile decat cu matematica. Pentru ca informatica este, pana la urma, abilitatea de a comunica cu calculatoarele, de a le spune ce sa faca. Ai nevoie si de niste concepte de matematica, faze gen baze de numeratie (binar, hexa, etc.), dar astea sunt destul de intuitive.

Deci daca iti plac limbile straine, cred ca ai putea macar sa incerci sa te uiti si peste limbaje artificiale (de genul C/C++).

2. La liceu NU o sa inveti informatica. Si eu am facut informatica la liceu si nu am invatat nimic acolo, si cunosc 3 alti oameni care sunt sau au fost de curand la mate-info si nu au invatat absolut nimic. Asta pentru ca profesorii de liceu sunt extrem de prost platiti, iar un programator bun poate face 1000+ euro/luna. Deci de ce s-ar face un programator bun prof de info?

Problema cea mai mare cu faptul ca nu eti foarte buna la matematica este ca daca dai la mate-info o sa dai obligatoriul bacul la mate. Daca crezi ca esti in stare sa-l iei, nu cred ca ar fi o idee rea sa dai la info happy

| dimdem explică (pentru Radu284):

Invat de un an programare in C deja. Multumesc pentru raspunsul pozitiv. happy

| Radu284 a răspuns (pentru dimdem):

Wow, really? Ai invatat de una singura? Sau te-a ajutat cineva? Ai facut ceva interesant pana acum? Adica nu doar prostii de gen Fibonacci, ci chestii cu o oarecare utilitate practica?

| dimdem explică (pentru Radu284):

Nu am progresat atat de mult cum as fi vrut in vremea in care chiar am fost pusa pe invatat, deci, ceva cu adevarat practic, nu cred. Doar prostioare. Obisnuiam sa am cel mai bun prieten un tip care momentan isi repeta ultimul an de Ing. Electronica si care are ani de experienta in domeniul programarii si el ma mai ajuta, imi mai facea el programe a caror alcaturie sa o studiez si sa incerc sa ii dau de cap de una singura apoi sau diferite exercitii, insa ne-am certat. Pacat de o prietenie de cativa ani si de pasiunea mea, dar dupa cearta noastra eu nu am mai avut asa de mult chef si nu am mai avansat mult cu studiile de pe partea asta. Insa in vacanta le voi relua si voi continua de una singura.

| Radu284 a răspuns (pentru dimdem):

Da, informatica o inveti mult mai bine singura (sau ma rog, cu ajutorul cuiva la inceput) decat la scoala. In principiu, la liceu o sa va invete o gramada de prostii, de genul:
1. Nu cumva sa folosesti variabile cu o lungime mai mare de o litera, ca se farseste pamantul daca faci asta.
2. Folosirea comentariilor in cod este total interzisa, codul perfect nu are nevoie de comentarii.
3. Arrayurile (vectorii) trebuie incepute de la 1, ca doamne fereste sa folosesti Cul asa cum trebuie, ca te incurci.
4. Pe cat posibil, tot codul sa fie in main(). Folosirea de functii suplimentare este un pacat.

Anyway, vezi ca ti-am trimis un mesaj.

| dimdem explică (pentru Radu284):

rolling on the floor Mersi :p