anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a 12-a si ma gandesc sa studiez in strainatate. Problema sta in felul urmator: dupa ce voi termina cu probele de la bac, la scurt timp (aprox 2 sapt) va trebui sa dau 2 examene pentru facultate (le-am mai dat in decembrie, dar nu am luat cat am vrut si trebuie sa le dau iar) care sunt mai grele decat bacu’... si tare imi este ca nu voi face fata si ca tot nu voi lua punctajul necesar pentru a merge la facultatea dorita.
Cum credeti ca ar fi mai bine? Sa mai astept un an ca sa ma pregatesc din timp pentru cele doua examene sau sa le dau vara aceasta dupa bac? Din punctul meu de vedere mi-ar conveni mai mult sa mai astept un an, m-as simti mult mai pregatita. Mama si sora mea mai mare nu cred ca m-as plafona in cazul in care as astepta un an. Pe de alta parte, tata imi spune ca voi vrea sa ma angajez (ceea ce intentionez sa fac, macar cat sa-mi strang banii necesari pentru examene), voi da de gustul banului, imi voi iesi din ritm, nu voi mai face nimic cu viata mea daca voi renunta la un an, nu voi mai invata. Eu consider ca ambitia mea nu va pieri, deoarece sunt extrem de motivata din anumite puncte de vedere, cum ar fi gandul ca nu voi ajunge ce vreau sa ajung pe viitor daca voi ramane in Romania, dar tatal meu imi tot scoate ochii cu asta si uneori ma cam pune pe ganduri putin...
Nu prea stiu ce sa fac... va dati seama ca as pleca si acum daca as putea, dar ma gandesc ca as avea mai mult timp sa invat si sa imi strang bani daca renunt la un an, decat sa ma aglomerez si eu cu invatatul si ai mei cu banii... avand in vedere faptul ca sora mea termina masterul anul acesta, ceea ce inseamna alti bani, alta distractie.

6 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Daca nu esti preagtita acum, cand ai toata materia atat de proaspata in cap, cum crezi ca vei fii pregatita peste un an sau doi, cand vei uita multe din lectii?
Pune mana serios pe carte si pregateste-te acum, ca sa dai examenul, sa nu regreti vreodata faptul ca ai renuntat inainte sa incerci.
Nu te vad cu ambitie deloc, daca esti dispusa sa renunti acum, inainte ca macar sa fii incercat.
Sa stii ca, facultatea se poate face pe gratis, daca esti un copil destept, invatand numai de 9 si 10 si avand bursa de merit si facultate la buget (fara sa platesti taxe).
In ce priveste studierea in strainatate, gandeste-te bine daca parintii tai isi pot permite 20.000-30.000 euro pe an, pentru facultatea si intretinerea ta in strainatate.
Daca nu, ambitia aia de care vorbesti, ar trebui sa o activezi si sa intrii singura, pe puterile tale, la o facultate in tara, la buget.
Una este sa afirmi ca esti ambitioasa si alta este sa demonsterzi ca esti ambitioasa.

| anonim_4396 explică (pentru Violleta2022):

Problema sta in felul urmator: ca sa ajung sa studiez in strainatate si sa beneficiez de burse care imi pot acoperi costurile acelea enorme va trebui sa iau scoruri foarte bune la cele 2 examene de care va spuneam. Bacul il iau, nu este problema, dar sunt mult prea multe de invatat si tare imi este sa nu iau cat trebuie in cele 2 examene. Asta este problema. Dupa cum v am spus, cele 2 examene le as da la 2 saptamani dupa bac... si nu stiu daca as reusi sa iau un punctaj aproape maxim.
pentru mine... bacul este cea mai mica problema... timpul nu imi este prieten in schimb
Am frica asta pentru ca mereu cand am avut prea multe de facut deodata... nu mi-a iesit nimic.
Daca as renunta la un an as avea timp sa mi strang bani pentru examene, biletul de avion etc si totodata as avea si timp sa invat pentru cele 2 examene (vreo 4 luni fata de 2 saptamani)

| anonim_4396 explică (pentru Violleta2022):

In legatura cu banii, ca sa intru anul acesta ai mei ar trebui sa dea foarte multi bani pentru meditatii si nu vreau sa ii stresez si pe ei cu chestia asta... pentru ca stiu foarte bine cat de greu se castiga banii si spun asta provenind dintr o familie cu un trai decent.
Daca as pleca anul acesta mi as complica putin mai tare situatia pentru ca singura solutie pentru plecare anul acesta suna cam asa: ma duc in primul semestru la o facultate care ar costa in jur de 1500€/sem (primeam bursa de 6000€, dar fiindca vreau sa ma transfer de la ei la alta facultate nu mi o mai dau), muncesc part-time ca sa mi platesc semestrul si in acelasi timp invat foarte, foarte bine dupa care imi fac transferul si gata, dar nu este sigur acest plan.
Sau planul 2: iau nota mare in bac, dupa bac ma angajez ca sa mi strang bani, dupa voi avea 4 luni la dispozitie sa invat pentru cele 2 examene, iau punctaj mare in ambele examene, ma inscriu din prima la facultatea dorita fara sa mi mai fac transfer si gata.
Problema asta cu examenele am cam avut o in sem 1 din cls a 12-a, cand le am dat prima oara... fiind aglomerata cu scoala. nu prea am reusit sa ma pregatesc extrem de bine pentru cele 2 examene... si nu am reusit sa iau punctajele necesare pentru facultatea in care vreau sa ajung.
De aceea trebuie sa o iau de la capat
Doar 2 optiuni am: transfer sau stau un an
Facultate la noi in tara nu o sa fac. Puteti sa imi spuneti ca ar fi si asta o solutie... dar pentru mine nu este. La noi nu o s o fac nici moarta. Cand ma gandesc la viitorul acestei tari... ma trec fiorii.

| Violleta2022 a răspuns (pentru anonim_4396):

Cred ca ne intelegem ca curcii in gura!
Sumele alea au lipsa cate un zerou din coada.
Nu exista facultate cu 1500 euro pe semestru! facultatea costa 15000-20000 euro pe an, platibil la inceput de an financiar. Pe ai tai costandu-i inca 12-15000 euro pe luna pentru cazarea ta, maa, transport, telefon samd.
Au parintii tai acesti bani sa te trimita la facultate?
La bursa se ajunge numai daca ai mediid e 10, ori tu-ti pui problema de meditatitii, adica esti un copil nu foarte bun la invatatura, daca soliciti meditatii, deci, incapabil a atingi niveluld e bursa.
Si nu te poti transfera la "o alta facultate", cand nici macar la prima nu ai intrat, tu fiind inca clasa a XII-a.
Daca esti copil destept si vrei sa studiezi in strainatate, nu ai nevoei de meditaii platite de parintii, ci de vointa si determinare, sa pui mana serios pe carte, sa inveti singura.
Citind ce tot scrii, am senzatia ca ignori ceea ce ti se spune si batii campii in lucrurui pe care nici macar nu le intelegi, cum este transferul care este o fabulatie de-a ta, odata ce nu s-a intamplat si nici nu se va intampla, pentru ca nu asa functioenaza o facultate. Nu te inscrii la una, sa te transferi la alta!
La fiecare facultate se DA EXAMEN separat, pentru acea facultate!

| Violleta2022 a răspuns:

Inca ceva, conform visului tau de acum 4 ani, am vesti foarte bune pentru tine: NU-ti trebuie facultate pentru hair stylist. Poti face o postliceala si ai erzolvat problema!

uite aici dorinta ta:
"în 17 Noiembrie 2014 | PatriciaKills a întrebat:
Sunt in clasa a 8-a si as vrea sa ma fac hair stylist."

| Andreeush a răspuns:

Cred că ai șanse mai mari după bac decât peste un an.
Dacă îți dorești să faci o facultate în străinătate ar trebui să te apuci serios de învățat. Nu este deloc ușor.