| maphiotul a întrebat:

Salut.
La care v-a consumat masina ulei si ati bagat la urmatorul schimb ulei mai gros s-a rezolvat ceva?
Mersi

8 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, efectele se văd imediat!
Încep să bată tacheții, și cedează turbina, dacă are.
În plus, uleiurile 10W, 15W, 20W sunt minerale, se ard mult mai repede.
Nu prea ung și nici nu răcesc motorul, dar astea-s fițe deja.

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cum adică fițe?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru maphiotul):

Păi important e să fie ieftin și să nu fie nevoie să completezi, nu?

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu.
Important e sa nu consume.
Eu nu iau si nu am luat niciodata uleiuri ieftine, vezi ca sunt si uleiuri 10 sau 15w scumpe.

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Până acum am observat ca ai dat la toata lumea raspunsuri bune, justificate si la obiect.
As aprecia ca si de acum incolo sa faci la fel.
Nu ma încălzește un raspuns flegmatic sau sa tragi tu concluzii greșite in legătură cu intrebarea mea.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru maphiotul):

Păi extrage informațiile: uleiul gros are mai multă componentă minerală (petrol), mai puțini aditivi (componente sintetice). Asta raportat la volum, că degeaba are 60 de tipuri de aditivi, dacă 600ml dintr-un litru e doar petrol procesat.
La ungere va fi mai slab mai ales la rece, pentru că va circula mult mai lent, nu va ajunge în toate punctele. În jurul axului de la turbină nu va circula, la fel și în interiorul tachetilor hidraulici.
Stiu că există uleiuri scumpe sub cifrele alea, dar cifra înseamnă în continuare că nu este vorba despre uleiuri fluide și penetrante.
Producătorii de autoturisme au coborât de mult spre uleiuri între 5W40 și 0W30, tocmai din motivele expuse de mine.
Mai bun este un ulei fluid, sintetic, pentru viața motorului, noxe și depuneri recirculate de EGR. De asemenea, protejează motorul la rece, formând pelicula mult mai repede.
Dacă ai un motor uzat, care consumă ulei, folosește un ulei decent (nu premium), cum ar fi Mobil 5W40 (cu aprobare pentru motorul tău), și adaugă un aditiv pentru uzură, de exemplu de la Liqui Moly, care va forma un strat unsuros, ce va compensa oarecum uzura. Să știi însă că se va duce acea peliculă după 3000-6000km, și nu poți completa cu aditiv, pentru că riști să înfunde traseul ungerii.
Cât despre răspunsurile flegmatice, nu sunt plătit să-mi înșir aici cunoștințele. Alții vor bani pentru un sfert din ceea ce știu eu;
De aia scriu pe aici după chef, când mă plictisesc. Uneori flegmatic. N-am de ce să pierd vremea încercând să-i învăț pe alții.

| maphiotul explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ok.
Ps:nu am nici turbina nici egr laughing
E vorba de un benzinar.
Acum de 10 minute am bagat un aditiv de la Sonax care cică e foarte bun.
Si ulei Mobil1, Castrol nu bag, acum am in motor uleiul original VW special G doar pentru benzinare.
Alte marci care am mai bagat sunt doar Liqui Moly, Ravenol sau Motul.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru maphiotul):

Dacă e motor vechi, trebuie să rămâi la vâscozitate mare din cauza toleranțelor mai mari din motor.
Eu dr exemplu am Dacia 1300 și un Opel 1.7TD. În prima pun doar 15W40, în cealaltă 10w40. Pentru că sunt motoare de concepție veche, pe când nu se utiliza 5w40 sau mai subțire.
În rest: în Focus 1.8 tddi am pus 5w30, în Astra g 1.6 5w40, în Vectra C 1.9 5w30.
Indiferent că aveau 100. 000km sau peste 400.000
Mă uit pentru fiecare mașină în autodata, și iau vâscozitatea + codurile potrivite.