"un Renault Talisman galbejit fabricat dupa 2015... "
Tu evaluezi cazanele altora, sau conduci? Ca e o claie cu fan, sau o masina parcata, e tot aia. Un obstacol.
Ai 3 feluri de obstacole:
-fixe (Talisman sau claie de fan, morman de pietre, rond cu flori, cladire, etc)
-mobile conduse uman (masini si pietoni, se misca cu decizii)
-animale (imprevizibile, opresti chiar daca nu sunt pe traiectoria ta, e posibil sa schimbe brusc directia).
Nu conteaza ca lovesti un Golf 3 de 200 de euro, la care primesti premiu ca-l trimiti la remat, sau un BMW 740i abia coborat de pe platforma. Masinile au asigurare, se ocupa ei de despagubiri.
Deci eviti orice obstacol, nu te intereseaza cat costa.
Instructorul a gresit bagandu-te in trafic. Fiind incepator-incepator, care se mira de functionarea directiei (nu conteaza ca e servo, tot atat vireaza), tu trebuia sa faci niste ore de poligon sau parcare goala/camp, unde sa inveti sa manevrezi masina, fara grija masinilor de 16. 000e parcate aiurea, sau a taximetristilor care striga transpirati "ia uite-l, ma, si p'asta!".
Primele contacte cu autoturismele au fost la fel de ingrozitoare. Cat timp ma rezumam la manevre de nivelul meu (plecare usoara cu fata, cu spatele), era foarte ok, intelegeam si pe unde se afla masina. Cand am inceput sa fac intoarceri si 8-uri, era inspaimantator, faceam cunostinta cu unghiurile moarte, luam viteza prea mare, mi se parea ca motorul 1.3 e o bestie pe care o pot scapa de sub control.
O porcarie care m-a inhibat a fost "sa nu tii ambreiajul calcat prea mult, asa strica incepatorii masinile". E o prostie. Tii ambreiajul calcat atat cat vrei, altfel pleci prea repede, si nu tii pasul cu directia.
E adevarat ca am exersat partea dificila a invatatului pe multe masini, si nu am apucat sa vad un ambreiaj stricat, dar primele masini pe care le-am avut, nu au avut nici o problema cu ambreiajul, nu le-am uzat discurile, cum spun comunistii nostalgici.
In schimb, cum am umblat la puterea primului turbodiesel, am prajit un ambreiaj bun intr-o saptamana. La fel si cu urmatorul motor. Acceleram puternic in cuplul maxim al ei, cu ambreiajul ridicat, in treptele 2-3, si faceam discul bun de aruncat.
Ma rog.
Ai nevoie de mai mult exercitiu cu masina, departe de trafic.
Stiu asta. Avem un singur poligon prin zona ce se afla intr-o stare deplorabila datorita nepasarii autoritatilor (gropi multe in care-ti strici masina, cel putin asa spun toti instructorii, nu doar instructorul meu).
Legat de ambreiaj, mi-a spus ca e bine sa-l apas pana la podea inainte de franare completa ca sa pot pleca rapid de pe loc, fara sa moara motorul (inseamna ca stie el ceva mai mult ca competita).
Cred ca tot ce reuseam sa fac bine era sa plec de pe loc cu ambreiajul (nimeream in mod decent zona pana la care trebuie urcat ca sa faca contact si frecare cu cutia si sa puna masina in miscare).
Franele si accelerarile erau bruste datorita faptului ca nu sunt obisnuit cu finetea cu care trebuiesc apasate.
Salut.
Îmi aduc și eu aminte că prima mea ședință a fost într-un poligon, unde după ce mi s-a prezentat anumite lucruri, am pornit. Chiar dacă erau chestii simple, mi se păreau, nu neapărat complicate, dar trebuie reflexul ăla să ți se formeze ca sa intrii în ceva ce pare "multi-tasking"
După ce am ieșit din poligon, am fost direct prin oraș. Intersecții, cozi. Asta însemna automat frânare, schimbarea vitezelor. Oribil. Nici nu știam calumea să schimb vitezele și încă mă pierdeam care-i faza cu ambreiajul.
A doua mea ședință a fost externă, să mă obișnuiesc cu mașina și comenziile și țin minte că am fost foarte dezamăgită de mine și mi s-a părut un lucru foarte greu. Sau cel puțin, mult mai greu decât mă așteptam să fie.
Dar pe parcursul orelor, m-am obișnuit și am ajuns să conduc chiar foarte bine. Nu am avut probleme.
So yeah, take your time.
Also, mi-i s-a părut aiurea să-ți spună ca gandesti si proceseezi greu. Adică. hai s-o luăm logic și rațional. Condusul în sine e foarte ușor, dar la început, nu pare deloc așa. Sunt foarte multe chestii care par foarte complicate și multe la început, chestii pe care mai târziu nici măcar nu te mai gândești la ele, fiindcă sunt în reflexul tău. Și atunci când te urci în mașină prima dată și trebuie să urmărești toate comenzile instructorului, în condiițile în care trebuie să-ți aduci aminte ceea ce ți-a explicat, poate fi puțin... overhealming, I guess.
Sau cel puțin, așa am pățit și eu.
Oricum, foarte aiurea din partea lui.
Legat de ultima chestie, ți-i se pare prea rapid, fiindcă la fel ca și alte lucruri ce țin de condus, nu e ceea ce pare ca atunci când stai în dreapta.
Lucrurile se vor aranja în timp, o să te obișnuiești cu toate. Deci păstrează-ți vibe-ul pozitiv.
Mi-ar fi placut sa incep pe poligon, dar se zice ca "imprejurimile" nu permit.
Oricum, am programat intre timp marti, sper sa decurga mai bine lucrurile.