| laSoledad a întrebat:

Nu vi se pare incorecta dpdv matematic stirea asta oficiala? "De la începutul campaniei de vaccinare, pe 27 decembrie 2020, au fost administrate 4.575.020 de doze unui număr de 2.860.598 de persoane, dintre care 1.146.176 au primit o doză şi 1.714.422 şi pe cea de-a doua." Eu vad 2 greseli.

1. Ei spun ca au fost vaccinati 2.860.598 de oameni (cică). Dintre care 1.146.176 oameni au primit o doză şi 1.714.422 oameni a doua doza.

Dar daca in fiecare faza de vaccinare i se atribuie O DOZA UNUI OM, ar veni:
in prima etapa: 1.146.176 oameni × 1 doza = 1.146.176 doze
si
in a doua etapa: 1.714.422 oameni × 1 doza = 1.714.422 doze

iar 1.146.176 doze + 1.714.422 doze = doar 2.860.598 doze

Deci, din ce-au scris ei, rezulta doar 2.860.598 doze administrate, nicidecum 4.575.020 doze.

Singura conditie in care ar fi fost 4.5 milioane de doze administrate la 2 milioane si ceva de oameni era ca acei 2 milioane de oameni sa fi facut ambele doze deja. Asa ar fi venit 2 mil si ceva de oameni × 2 doze = 4 mil si ceva de doze.

Si daca era asa, atunci stirea ar fi trebuit sa spuna ca din 4 milioane si ceva de doze, 2 milioane si ceva de doze au fost administrate in prima faza si alte 2 milioane si ceva in a doua faza de vaccinare. Nicidecum cum au spus ei (1 milion intr-o faza si 1 mil in a doua).

2. Si inca o greseala: Ei zic ca 1.146.176 oameni au primit prima doză şi 1.714.422 a doua doza. In principiu, nu poti sa zici ca ai facut a doua doza, daca n-ai facut-o pe prima. Si ei zic si 1.100.000 si ceva de oameni au facut prima doza, dar 1.700.000 si ceva de oameni au facut-o pe a doua. Pai cum 1.700.000 si ceva au facut a doua doza, adica mai multi oameni decat cei care au facut prima doza? :)) Cum vine asta?


https://www.digi24.ro/......re-1505437

Atenţie! Problemele medicale necesită asistenţă/consult specializat, vă recomandăm să apelați la acest tip de consult pentru diagnostic și tratament. Sugestiile utilizatorilor TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical.

Psihologii voluntari din secțiunea Coronavirus răspund doar întrebărilor legate de ce simțiți în această perioadă, întrebări care au legătură cu starea voastră psihică în contextul pandemiei.
Pentru informații oficiale despre pandemia de coronavirus folosiți site-ul https://stirioficiale.ro sau alte surse validate de autoritățile statului.
7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Si uite asa incerci sa rostogolesti un mic fake news din faptul ca nu citesti complet sau nu intelegi complet ceea ce citesti.

" au fost administrate 4.575.020 de doze unui număr de 2.860.598 de persoane, dintre care 1.146.176 au primit o doză şi 1.714.422 SI pe cea de-a doua."

observi SI ul ala acolo?
ala de dupa 1.714.422?

ce zice asta?
eu zic ca zice destul de clar ca

1.146.176 au primit doar o doza
SI
1.714.422 pe ambele

si daca aduni

1.714.422 * 2 + 1.146.176 = 4575020

Te ai chinuit atat sa ce?
Sa ne demostrezi ca nu ai intele ce ai citit?

| InYourMind a răspuns:

Pai tu crezi știrile astea...

| laSoledad explică (pentru InYourMind):

Bai deci stirea asta chiar m-a enervat. Falsa nefalsa, dar asa cifre grosolane... Pai cifrele alea par facute din pix de la o posta, nu respecta niciun rationament matematic. Sau poate respecta si nu vad eu? Am inceput sa-mi pun la intrebare propriul rationament matematic. Cred ca acolo e ceva gresit totusi.

| laSoledad explică (pentru doctorandus):

Asa dă rezultatul, dar in stirea initiala s-au exprimat gresit ("1.146.176 au primit o doză şi 1.714.422 şi pe cea de-a doua."). Se intelege ca un numar mai mare de oameni au primit a doua doza decat cei care au primit-o pe prima.

Trebuia sa zica 1.146.176 au primit doar prima doză şi 1.714.422 oameni au primit ambele doze. Era mai explicit. Asa, au lasat loc de interpretari.

| InYourMind a răspuns (pentru doctorandus):

Ce treaba are aritmetica cu referirea mea?!

| InYourMind a răspuns (pentru laSoledad):

Oricum ăștia baga cifre de la ei ca sa para situația mai buna sau mai rea.