| ma3ryian a întrebat:


Am contract de munca pe 3 luni de zile. Deja a trecut o luna si cateva zile. Sunt in concediu medical de ieri
. O sa primesc acest concediu?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti primi concediu medical doar de la firma, deoarece n-ai stagiul de 6 luni prevazut de OUG 158/2005, cu md. si compl. ulterioare.
Singura exceptie este concediul pentru risc maternal, pentru acesta nu exista conditia de stagiu.

5 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Nu crezi ca ieri trebuia sa anunti firma, ca esti in concediu medical?
Odata ce-i instiintati, puteai sa intrebi si daca ai dreptul la CM platit.

| Adiav a răspuns:

Salut, depinde de cum decid cei de la firma unde esti angajat. Si eu am fost operat dupa o luna dupa ce am fost angajat si mi-au dat concediu medical.

| ma3ryian explică (pentru Adiav):

Buba e ca nu am m-ai lucrat pana acum. Nu stiu daca imi va plati casa de asigurari concediul.

| Adiav a răspuns (pentru ma3ryian):

Nu stiu cati ani ai, inainte de a fi angajat ai fost asigurat de la scoala. Spune la locul de munca sa-ti scoata foaie cum ca esti asigurat, pentru ca trebuie sa duci acea foaie la medicul de familie

| UsualBoy a răspuns:

Conform legii, stagiul minim de cotizare pentru acordarea conceciului medical este de o luna realizata in ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acorda concediul medical. Da, primele 5 zile vor fii achitate de angajator iar restul de Fondul National Unic de Asigurari de Sanatate. (FNUASS). Remunerație ce urmeză să o primești depinde de codul de clasificare a boli. (între 50%-100% din remunetați/zi calculate la numărul de zile de concediu).