| M371n1s7 a întrebat:

Saluttare! Am si eu o nelamurire.
Sun incepator, am luat permisul de 5 luni si in octombrie trebuie sa plec in Italia la munca. Problema e ca nu stiu daca pot circula in afara tari daca sunt incepator, nu am pe nimeni cu mine care are mai mult de un an, si imi trebuie masina acolo pentru transportul la munca. Stie careva da pot?

13 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti circula linistit si in strainatate, nu exista nici o interdictie legala in acest sens.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Obligatiile si restrictiile pentru incepatori sunt:
OUG195
Art.50. -
(4) Viteza maximă admisă în afara localităţilor pentru autovehiculele ai căror conducători au mai puţin de un an practică de conducere sau pentru persoanele care efectuează pregătirea practică în vederea obţinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

hg1391-regulam.aplic.oug195
Art. 149. – (1) Conducatorul de autovehicul sau tramvai cu o vechime mai mica de un an de la data obtinerii permisului de conducere are obligatia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbena, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamarii, de culoare neagra, cu lungimea de 60 mm si diametrul punctului de 10 mm, dupa cum urmeaza:
a) la motocicleta, în partea din spate lânga numarul de înmatriculare;
b) la autovehicul, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta, în partea stânga jos;
c) la autovehiculul care nu este prevazut cu luneta, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe caroserie, în partea din spate stânga sus;
d) la tramvai, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta ultimului vagon, în partea din spate stânga sus;
e) la autovehiculul care tracteaza o remorca, pe parbrizul autovehiculului în partea din dreapta jos si pe caroseria remorcii, în partea din spate stânga sus.
(2) Conducatorului de vehicul prevazut la alin.(1) îi este interzis: