| M371n1s7 a întrebat:

Saluttare! Am si eu o nelamurire.
Sun incepator, am luat permisul de 5 luni si in octombrie trebuie sa plec in Italia la munca. Problema e ca nu stiu daca pot circula in afara tari daca sunt incepator, nu am pe nimeni cu mine care are mai mult de un an, si imi trebuie masina acolo pentru transportul la munca. Stie careva da pot?

13 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti circula linistit si in strainatate, nu exista nici o interdictie legala in acest sens.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Obligatiile si restrictiile pentru incepatori sunt:
OUG195
Art.50. -
(4) Viteza maximă admisă în afara localităţilor pentru autovehiculele ai căror conducători au mai puţin de un an practică de conducere sau pentru persoanele care efectuează pregătirea practică în vederea obţinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

hg1391-regulam.aplic.oug195
Art. 149. – (1) Conducatorul de autovehicul sau tramvai cu o vechime mai mica de un an de la data obtinerii permisului de conducere are obligatia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbena, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamarii, de culoare neagra, cu lungimea de 60 mm si diametrul punctului de 10 mm, dupa cum urmeaza:
a) la motocicleta, în partea din spate lânga numarul de înmatriculare;
b) la autovehicul, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta, în partea stânga jos;
c) la autovehiculul care nu este prevazut cu luneta, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe caroserie, în partea din spate stânga sus;
d) la tramvai, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta ultimului vagon, în partea din spate stânga sus;
e) la autovehiculul care tracteaza o remorca, pe parbrizul autovehiculului în partea din dreapta jos si pe caroseria remorcii, în partea din spate stânga sus.
(2) Conducatorului de vehicul prevazut la alin.(1) îi este interzis:
a) sa conduca autovehicule care transporta marfuri sau produse periculoase;
b) sa conduca vehicule destinate testarii sau cele pentru probe;
c) sa conduca vehicule destinate transportului public de persoane, inclusiv în regim de taxi.
Altele nu sunt. Deci, drum bun!

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Doar la un an dupa optinerea P.C. poti conduce si in alta tara U.E., in afara de tara care a emis Permisul.

| goguPatent a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Domnul Mihailescu, puteti sustine si cu un articol din codul rutier acesta afirmatie? Nu de alta, dar sa nu dezinformam lumea cu afirmatii eronate, precum cea facuta mai sus.

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru goguPatent):

Sper sa fii in regula cu toate documentele atunci cand te voi opri in trafic pentru un control de rutina; in Romania, sau prin alte tari U.E.
Asfalt uscat si... fara evenimente de iesire in decor!

| goguPatent a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Am inteles, deci afirmatia nu are nicio baza legala, doar asa o parere neavizata si totodata eroanata. Corect?

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru goguPatent):

Ori esti oligofren, ori un idiot care nu vrea sa invete fara ajutorul meu legislatia rutiera! hai siktir, cokalare

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Decretul nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice
(Republicarea în temeiul art. III din Decretul nr. 214 din iunie 1984, dându-se articolelor o nouã numerotare.
Decretul nr. 328/1966 a fost publicat în Buletinul Oficial, Partea I nr. 46-47 din 15 mai 1970. )
CAPITOLUL II Reguli de circulatie
Art. 18. Pentru conducãtorii de autovehicule care au mai putin de 1 an practicã de conducere se vor stabili reguli suplimentare de circulatie prin regulamentul aprobat de Guvern.
Conducãtorilor prevãzuti la alineatul precedent, cetãteni români, li se interzice trecerea frontierei de stat spre a merge în strãinãtate, conducând un autovehicul.
Autovehiculele, cu exceptia tramvaielor si troleibuzelor conduse de persoane care au mai putin de 1 an practicã de conducere, vor purta un semn distinctiv.
nu a fost abrogat nimic in aceasta privinta; nici in legislatia romana si nici in celelalte tari din europa sau america sau Australia

| goguPatent a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Nu pot sa cred ca ai dat un articol dintr un cod rutier vechi de 50 ani.

Si da, este abrogat, doar ca nu ai vrut tu sa cauti si sa afli ca ai raspuns aiurea.

Caut dumneata,
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr.195 din 12 decembrie 2002

Unde scrie clar, negru pe alb,

Art. 118. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică începând cu data de 1 februarie 2003. Pe aceeaşi dată Decretul nr.328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei ordonanţe de urgenţă se ABROGA.


Ca sa vezi ce intamplare, rahatul de lege dat de tine si vechi de 50 ani a fost abrogat acum multa multa multa vreme.


Deci, pastreaza pentru tine apelativele "Ori esti oligofren, ori un idiot" si pune mana si mai invata un pic de legislatie rutiera. O sa te ajute cand ai sa obtii permisul de conducere.


Satisfacut domnul Mihailescu_Valeriu_1953? Sau esti si mai frustrat ca ti am demostrat ca raspunsi aiureli?

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru goguPatent):

Art. 118. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică începând cu data de 1 februarie 2003.
ca esti idiot, nu contest!
chiar tu ai punctat data de la care se aplica ordonanta 195/12.12.'95

| goguPatent a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Ce nu iti convine acum? ca s-a aplicat acum 14 ani ordonanta?

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru goguPatent):

Ori esti idiot; ori oligofren? incepand de atunci, asa cum specifica acea ordonanta, se pastreaza ace interdictie privitoare la incepatori! daca nu te duce bibilica : roaga un prieten sa te duca la un spital de psihiatrie si sa te puna in camasa de forta.winking laughing

| goguPatent a răspuns (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Deci tu nu stii ce inseamna cuvantul ABROGA?
Pai zi asa, ca iti explic. Deci, conform dex

ABROGÁ, abróg, vb. I. Tranz. A anula o lege, o dispoziție oficială. – Din lat. abrogare, fr. abroger.

Prin urmare, Art. 118. - (1) ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr.195 din 12 decembrie 2002 ABORGA (adica ANULEAZA legea aia din 1966 pe care mi-ai zis o tu, lege care interzicea iesirea
din tara) Legea din 1966 fiind anulata nu exista alta lege care sa stabileasca ca nu ai voie sa iesi din tara daca ai permis cu vechime mai mica de 1 an.

Acum intelegi, avand in vedere ca ti am explicat ce inseamna ABROGA?

Stiu ca e greu sa recunosti ca ai dat raspunsuri aiurea, dar na, uneori se mai intampla.