| Lauraaxx a întrebat:

Ce stiti despre penticostali?

Răspuns Câştigător
46 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

Ei cred ca sunt mantuiti prin Jertfa Domnului Isus pun accentul pe nasterea din nou,au aceeasi baza fundamentala ca si ortodocsii,cred in Dumnezeu -Tatal, Dumnezeu-Fiul, si Dumnezeu Duhul Sfant.Cred in darurile Duhului Sfant.Ei se straduiesc sa traiasca dupa principiile lui Dumnezeu.

| DOTATUL a răspuns (pentru EmaS):

Si cica vorbesc in diferite limbi
bla bla bla

| Bogdanux a răspuns:

Sunt oameni ca toti oamenii. Unii sunt ciudati rau, extrem de indobitociti, altii normali, deci gandesc si cu creierasu'.Am prieteni destui si cunosc in mare aceste lucruri.

| ROBERT89 a răspuns:

Persoane de nota 10, cel putin cele pe care le-am cunoscut personal, nu din auzite(barfa) sau filmulete pe net.

| SM_9305 a răspuns:

Sunt penticostal si e adevarat asta i cred ca sunt mantuiti prin Jertfa Domnului Isus pun accentul pe nasterea din nou,au aceeasi baza fundamentala ca si ortodocsii,cred in Dumnezeu -Tatal, Dumnezeu-Fiul, si Dumnezeu Duhul Sfant.Cred in darurile Duhului Sfant.Ei se straduiesc sa traiasca dupa principiile lui Dumnezeu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Majoritatea niste ipocriti de oamenii falsi spun ca is sfinti cand ei de fapt fac pacate fara nr

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ce sfinti se dau de la intrare te iau cu pace apoi vor banii tai apoi le asculti cum se roaga mori de ras cand le auzi vorbind in limbii oamenii spalati mintal sa vezi pastori lor ce vile au sunt foarte materialisti nu vezi ca fetele numa cu bogati se casatoresc macar la ortodoxie nu e atatea ipocrizie ca la secta asta ce e doar o secta

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ti-au cerut personal bani? nu cred.
Le poarta Dumnezeu de grija. Esti invidios pe casele lor? Nu toti sunt bogati, la fel cum nici la ortodocsi, etc nu sunt toti bogati.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Da isi cer banii du-te la ei de doua ori isi cer in timpul circului de la ei

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu cred ca iti cer personal, doar da cine vrea, din toata inima, ca pentru Dumnezeu.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

E la fel nu fi ipocrita aia exista doar pentru banii ca toate cladirile reci

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Te inseli...

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Sigur de unde au aia vile? esti inchisa la ochii nu vezi nimic in jurul tau esti spalata bine pe creier

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Dar ortodocsii etc, de unde au vile?
Oamenii mai si muncesc.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Oamenii mai si fura bianca

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Unii oameni fura, dar nu copii Domnului, Dumnezeu le poarta de grija celor ce se incred in El. Si copii Domnului se ajuta intre ei.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Sigur amin mor de ras fata clar esti pocaita de aia turbata fii calma nu isi fur ideile ele te fura pe tine din lumea reala esti ascunsa intr-o lume ce promoveaza sclavia si negandirea

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce stii tu despre viata traita cu Dumnezeu? Nimic. Daca ai stii, nu ai mai vorbi asa. Cand ai gustat bunatatea lui Dumnezeu si FRUMUSETEA vietii traite cu Dumnezeu, NU mai poti trai ALTFEL! Intelegi?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Din moment ce tu deja sti ce sa zic amin

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Te iau de nevasta daca ai mai putine pacate ca mine ce zici

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Sunt casatorita, ce bine, si inca cu un sot minunat! :-)

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

O noapte cu tine ca ziua n-am timp

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Las ca nu-i nimic pacatuiesti si tu o data

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

La pacate te gandesti destul, nu crezi? Dar mai gandeste-te si la Dumnezeu.
Sa iti fie rusine.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Noaptea poate e lumina in capul tau eu ma gandeam sasi arat documentare sasi explic fata in fata da tu te gandesti la sex na vezi cine ce pacate faci

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce te mai scoti. Ai spus ¨lasa ca nu e nimic daca pacatuiesti si tu odata¨ Oricum, sa iti fie rusine ca ai spus asta.
Am pomenit ceva de sex?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Dar mai gandeste-te si la Dumnezeu.
Sa iti fie rusine.

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ma bucur ca ti-ai repetat asta in gandul tau, si inca ai mai si scris-o sa nu uiti.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Te pot intreba ceva

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Te intreb eu, ai ascultat melodiile?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Isi raspund mai tarziu daca sotul tau era ateu l-ai mai vrea?

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Dumnezeu uraste despartirea in casatorie, fie ca e unul ateu si unul crestin. Si un crestin nu ar trebui sa se desparta de sotul/sotia necrestin/a numai daca chiar vrea cel necrestin.
Dar Dumnezeu asculta rugaciunile credinciosului cu privire la sotul/sotia necredincioasa, cunosc destule cazuri.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Nu am ascultat cantecele tale sincer nu castig nimic din ele daca mi-ar aduce 5 centi as da clik

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Bianca de ce sunt obligat sa cred in dumnezeu asta nu inteleg? inca ceva daca ma insor cu o pocaita de ce trebuie sa ma convertesc la secta aia?

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Iti aduce mult mai mult decat 5 centi daca il primesti pe Isus in inima ta. Pace, bucurie, iubire, speranta, viata implinita. Ai toate acestea? Nu imi raspunde mie, spune-ti tie. Daca ai cunoaste macar o farama din bucuriile cu Dumnezeu. Incearca, nu pierzi nimic.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Rasounde la intrebarea Bianca de ce sunt obligat sa cred in dumnezeu asta nu inteleg? inca ceva daca ma insor cu o pocaita de ce trebuie sa ma convertesc la secta aia?

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu esti obligat. E spre binele tau, spre fericirea ta...
Tu crezi ca eu m-am pocait obligata? Sau altii? Nu, am ales viata cu Dumnezeu.
De ce te-ai casatori cu o pocaita daca nu esti pocait?
O pocaita adevarata nu s-ar casatori cu cineva care nu are aceleasi principii ca ale ei.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Cu banii rezolvi totul cu o mie de euro ma botezeaza pastorul facem pariu

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Daca chiar ar fi asa cum zici, desi nu e deloc asa, te-ai boteza degeaba oricum. Asa ca tine-ti banii.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Cum s-ar schimba viata mea daca as crede? tot as munci ca un sclav 8 ore as duce o viata de rahat mai ales in Romania ultima colonie din ue intelegi da daca as castiga un milion de euro as incerca eu nu vreau viata de dupa vreau aici vreau banii multi nu vreau sa mor daca tu vrei e viata ta eu nu vreau nimic dupa si aici

| anonim_4396 a răspuns (pentru Bia_8599):

Intelegi tu viata conduce totul fara ei nu esti nimic mai te omori fara banii doar orbi nu vad asta nu vreau sa ma rog pentru viata vitoare vreau in viata asta sa am ce vreau sa mor linistit si in plus nimeni nu s-a intors de dincolo

| Bia_8599 a răspuns (pentru anonim_4396):

Dumnezeu iti va purta de grija. El stie ca avem nevoie de bani. Si daca te rogi lui Dumnezeu, El iti poate da un loc mai bun de munca.
Dar viata e mai mult decat banii. Tu crezi ca cei bogati si fara Dumnezeu sunt fericiti? nu...

| bloody181 a răspuns:

Ei sunt o religie nou infiintata in AMERICA happy dar nu stiu cu ce se ocupa dar aici ai un documentar :



l Penticostal este unul dintre cultele creștine protestante recunoscute oficial în România. Potrivit recensământului din 2002, cultul penticostal număra în România 324.462 de membri,[1] fiind astfel, ca mărime, a patra biserică din România (după cea ortodoxă, romano-catolică și calvină) și a doua biserică protestantă (după cea calvină). Din punct de vedere etnic, credincioșii sunt în majoritate români (85,2%), fiind urmați de țigani (rromi) cu 10,6%, ucraineni cu 1.9%, maghiari (unguri) cu 1.8%, slovaci cu 0,2%, germani cu 0,2% și alte grupuri etnice (sârbi, evrei, lipoveni etc) cu 0,1%.[2]Cuprins [ascunde]
1 Istoric
1.1 Primele biserici penticostale române
1.2 Începuturile mișcării penticostale din România
2 Note
3 Vezi și

[modificare]
Istoric
[modificare]
Primele biserici penticostale române

În SUA primele biserici penticostale române se pare că au fost înființate pe la 1921-1922, în Michigan și Ohio. O biserică a existat și în Detroit, unde a fost tipărită o carte de cântări în limba română. Pavel Budeanu (1886-1958) a fost ordinat ca lucrător (pastor) penticostal în 1923; el locuia în Akron, Ohio. Acești penticostali români erau în cea mai mare parte emigranți originari din fostul Imperiu Austro-Ungar.
[modificare]
Începuturile mișcării penticostale din România

În iunie 1922, Gheorghe Bradin s-a rugat pentru vindecarea soției sale care suferea de tuberculoză și hidropizie; ea a fost vindecată printr-un miracol divin. Bradin a trimis o scrisoare la o adresă găsită în cartea de cântări menționată mai sus. În septembrie 1922 a primit un răspuns de la Budeanu și a hotărât să deschidă prima biserică penticostală din România în Pǎuliș, ceea ce a avut loc pe 10 septembrie 1922. La sfârșitul anului această biserică avea 30 de membri. În februarie 1923 a fost fondată o noua biserică penticostală în Cuvin, lângă Pǎuliș, în casa soților Vasile și Persida Semenascu; din ea făceau parte alți trei credincioși. Persida Semenascu era la acea vreme prima româncă penticostală botezată cu Duhul Sfânt. Pe 3 iunie 1923, atât Persida cât și Bradin au fost botezați cu Duhul Sfant.

Primul persecutor al penticostalilor din România a fost preotul ortodox din Păuliș, Cornel Popescu, care a determinat autoritățile locale din Radna să interzică noua "sectă". În 1923, Bradin, conducător fiind al noii asociații religioase, și Dumitru Stoi, secretar general, au protestat și au cerut să fie respectată libertatea religioasă. Pretorul din Radna a trimis cererea lor prefectului județului Arad care a trimis-o Ministrului Cultelor. Ministrul a interzis "secta" penticostală în anul 1924.

În 1924, Budeanu a fost trimis în misiune în România. A adus cu sine cartea de cântări menționată mai sus și a oficiat primul botez penticostal în apa din România în râul Mureș, aproape de Pǎuliș, pe data de 16 Octombrie 1924 la ora 10 dimineața, în mod clandestin. Conform celor spuse de T. Șandru, cu această ocazie a fost făcută și prima fotografie cu biserica din Pǎuliș. Pe fotografie s-a scris data și numele bisericii — "Biserica lui Dumnezeu". În conformitate cu alte informații, Budeanu a lucrat în acele vremuri cu American Assemblies of God, începând să lucreze cu American Church of God abia din anul 1943.

Pavel Budeanu a fost arestat de jandarmi în satul Nădab, județul Arad, și escortat la prefectura din Chișineu-Criș. Așa a experimentat în mod personal persecuția și și-a ajutat frații printr-o rudă a sa, care era avocat la București. Acesta a trimis prima petiție la Ministerul Cultelor prin care se cerea recunoașterea Asociației Penticostale. Petiția a fost semnată de 50 de membri ai celor două biserici penticostale din Pauliș și din Cuvin, în frunte cu președintele Bradin și cu secretarul general Stoi.

(Fundalul baptist al Mișcării Penticostale din Romania este ilustrat cu numele de baptiști penticostali folosiți în acea petiție. Din păcate, Dr. Alexa Popovici, în cartea sa "Istoria Baptiștilor din România", prezintă aparitia Bisericii Penticostale plecând de la multe informații false și cu resentimente amare. Cu excepția a câtorva aspecte ale pneumatologiei, penticostalii și baptiștii români au aceași doctrinǎ.)

Petiția din 1924 a determinat scrierea primei Declarații de Credință a Bisericii Penticostale din România. Ministerul Cultelor nu a răspuns în mod direct, însă decizia sa a fost prezentată în paragraful 5 al Hotărârii Nr. 5734 / 29 Ianuarie 1925:„ Secta penticostalilor cu aderenții exclusiv din satele Pauliș și Cuvin (jud. Arad) este condusă în mod exclusiv de către Gh. Bradin. Doctrina este publicată în cele 14 pagini ale broșurii numite "Declarația Fundației Adevărate". Noi o interzicem, pentru că doctrina sa nu este împărțită (îmbrățișată) de catre toți membrii ci doar de câteva persoane inițiate și pentru că această (sectă) nu prezintă garanții suficiente că ar respecta articolul 22 al Constituției. "


Această decizie oficială a fost publicată în ziare și a fost răspândită în toată România. A fost primul document oficial tipărit despre penticostalii din România și care, contrar scopului său, a ajutat mult ca penticostalismul să fie propagat, în sensul că a făcut ca mulți oameni să fie interesați în a cunoaște această doctrină, iar Gh. Bradin a primit în Pauliș multe scrisori și vizite din diferite părți ale României. In 1926 erau deja șase biserici penticostale în județul Arad: Pauliș, Cuvin, Arad (Micalaca), Maderat, Pancota, Toimoș.

În 1925, Episcopul ortodox al Aradului, Dr. Grigorie Comșa, a început o acțiune împotriva penticostalilor, fiind cel mai mare dușman al lor (1925 - 1937). Totuși în paginile pe care le-a scris despre penticostalismul românesc în "Noua călăuză pentru cunoașterea și combaterea sectelor" a demonstrat o bogată și corectă informație în comparație cu istoricul baptist Alexa Popovici. Comșa era fericit că erau doar două biserici penticostale și era sigur că numarul lor nu va mai crește. Episcopul Comșa într-o petiție trimisă prefectului de Arad, în 1926, i-a acuzat pe penticostali de fanatism și că erau instrumente ale comuniștilor. El a cerut represalii și de asemenea să fie intentat un proces împotriva penticostalilor, care chiar a avut loc. Gheorghe Bradin din Pauliș și Ilie Gavril din Toimoș au fost arestați și trimiși în fața Curții Marțiale din Sibiu și de acolo la Timișoara, unde au fost eliberați pentru că nu era nici un motiv pentru ca să fie judecați".

Nici autoritățile statului și nici o biserică ortodoxă nu a menționat, însă, că o mică mișcare penticostală săsească, a luat ființă în jurul orașului Mediaș, din Transilvania. Această trezire penticostală în mijlocul sașilor luterani din Transilvania a început în anul 1919 la Dârlos, prin intermediul unor săsoaice baptiste care au fost influențate de o penticostală venită din SUA. Michael Thellmann a fost botezat cu Duhul Sfânt în anul 1923 și a primit botezul în apă în 1927 la Viena (Austria), în timpul Conferinței Penticostale, unde l-a întâlnit pe misionarul suedez penticostal George Steen. Mai târziu, Steen a vizitat România și l-a ordinat pe Thellmann ca pastor al bisericilor penticostale săsești (Darlos, Curciu, Boian etc.). Se pare că Thellmann avea să devină unul dintre cei mai importanți păstori penticostali ai minorităților etnice din acel moment.

Autoritățile române au fost indiferente față de mișcarea penticostală din mijlocul maghiarilor. În anul 1997 Biserica Penticostală Maghiară din Timișoara și-a celebrat cei 70 de ani de la înființare (1927 - 1997).

Conform lui C. Cuciuc, "independent de mișcarea penticostală din Banat și Transilvania, o româncă care a venit din SUA a început să răspândească învățătura penticostală în Bucovina."