| AvalohAlyn a întrebat:

In crestinism orice om trebuie sa "se nasca din nou"?
Ce imi puteti spune despre "Nasterea din nou, din Dumnezeu"?
E necesara pentru toti crestinii?
Ce implica ea?

Răspuns Câştigător
| sanboss a răspuns:

Salut, Da omul trebuie sa se nasca din nou, adica omorand omul cel vechi si traind in Hristos.

Prin Botez, iti marturisesti credinta, il marturisesti pe Isus ca Domn si Mantuitor, te lepezi de stapanul cel vechi si il primesti in viata da pe stapanul cel nou.

Este necesar, e ca si cum ai semna un contract de munca, prin contractul semnat, dumneavoastra stati la dispozitia angajatului.

Botezul e un legamant pe care il faci intre tine si Dumnezeu.

Toti oameni care vor sa fie mantuiti trebuie sa fie botezati, precum toti oameni care vor sa aiba o pensie buna trebuie sa lucreze cu un contract de munca.

Dar odata botezat ( lepadat de omul vechi si traind omul nou ) asta nu inseamna ca ajungi in cer.
Trebuie sa iti balansezi viata in cuvantul lui Dumnezeu, sa te bazezi pe el, sau mai bine zis. LUCA 9:23 ISUS spunea: Daca voieste cineva sa vina dupa mine, sa se lepede de sine, sa isi ia crucea in fiecare zi si sa ma urmeze.

Sper ca ti-am fost putin de ajutor

15 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Nastere spirituala.Nu fizica.

| milan9 a răspuns:

Nu te lasa indus in eroare. Botezul reprezinta o primire in dar a harului lui Dumnezeu, tot la fel cum CIRCUMCIZIA era la evrei o confirmare a VECHIULUI LEGAMANT- cel ce includea promisiunile lui Dumnezeu pentru poporul evreu.
In esenta botezul nu este un contract ci un dar.

| sanboss a răspuns (pentru milan9):

Ce dar? este un ACT pe care trebuie sa il faci.
Isus de ce a realizat acest act?

Sti ce primim in DAR.
1/ Mantuirea
2/ Credinta
doua lucruri importante

Deci in concluzie cum explici, conversatia dintre Domnul Isus si Nicodim?

| milan9 a răspuns (pentru sanboss):

Mantuirea este rezultatul unui proces desfasurat pe parcursul intregii vieti, si nu un lucru de care te asiguri printr-un singur "click"...
"Credinta fara fapte este moarta" si tu stii ca faptele le desfasori in intreaga viata pana in ultima suflare si nu doar printr-o imbaiere la un anumit momnet dat...

| sanboss a răspuns (pentru milan9):

Pai bine omule, dar nici credinta si nici faptele nu sunt mantuitoare
Credinta : este un dar de la dumnezeu
FAPTELE : sunt concepute mai dinainte ca omul sa treaca prin ele.

Deci Mantuirea nu o poti CASTIGA PRIN MERIT,

Este un DAR de la Dumnezeu prin Isus Hristos.

Si bineinteles daca CRESZI, te BOTEZI, si daca te botezi, faci FAPTE VREDNICE DE POCAINTA.
Nu pentru a fi mantuit CI pentru a trai frumos alaturi de CREATORUL SI RASCUMPARATORUL TAU.
Bineinteles ca urmarea lui Isus implica si cateva lucruri care nu trebuie sa lipseasca din viata crestinului
* Ar fi mult de discutat pe tema aceasta!

| milan9 a răspuns (pentru sanboss):

Te inseli, amice... Cum poti tu spune ca faptele ar fi concepute "inainte ca omul sa treaca prin ele"? Asta e idee lutherana la care pana si Luther a renuntat. Spune-mi te rog, tu din ce denominatiune esti? thinking

| milan9 a răspuns (pentru sanboss):

Fără fapte rămânem şi fără ROADELE JERTFEI LUI HRISTOS: "Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi."- Iacov 2, 17
Rezultă că FAPTELE SUNT ABSOLUT NECESARE!
FĂRĂ FAPTE nimeni nu se poate mântui!

"Prin har ați fost mântuiți, prin credința. Și aceasta nu vine de la voi ci este darul lui Dumnezeu, nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni". Efeseni 2, 8 se referă în context doar la "ELEMENTUL CENTRAL" al mântuirii noastre, la "centrul de greutate" fără de care nu s-ar fi putut vorbi de mântuire.

De unde au dedus unii vreo exclusivitate a credinţei în privinţa mântuirii? Că ar fi credinţa singura condiţie? Nu este decât o idee greşită şi manipulatorie –CONTRAZISĂ DE FIECARE VERSET DIN IACOV cap.2!


Mie personal, CAP. 2 DIN IACOV, îmi face impresia că a fost scris de apostol în mod special pentru a-l mustra un Luther şi pentru a-l convinge de CONDIŢIA ABSOLUT NECESARĂ A FAPTELOR BUNE în vederea MÂNTUIRII. sad

| sanboss a răspuns (pentru milan9):

Bineinteles, ca faptele noastre conteaza si credinta in Dumnezeu trebuie sa fie temelia noastra. Iti dau dreptate.

Dar imagineazati un lucru, daca Isus nu ar fi venit sa moara pentru pacatele noastre intreb
Noi am fi putu fi mantuiti prin fapte sau credinta noastra? de acea totul i se datoreaza Lui.

Am ajuns la concluzia faptele bune si credinta pe care o manifeste persoana respectiva da dovada ca omul acela e mantuit.
Bineinteles avand in vedere ca Biblia ne arata mult mai multe conditi.
Dar concentrandune doar pe acestea 2

| milan9 a răspuns (pentru sanboss):

Te referi la mantuire ca la un proces incheiat, DAR, acesta nu se incheie pana la sfarsitul vietii. Oricand un om se poate ridica sau poate cadea. Stii doar acest lucru.
Pentru acel grad de siguranta in privinta mantuirii Biblia folosesate termenii de "nadejde", de "credinta"...
Ideea aceasta cu "mantuirea sigura" trebuie sa recunosti ca nu este decat "oferta tentanta" cu rol prozelitist, de propaganda intalnita in denominatiunile sectante...

| mentholinks a răspuns:

Eu cred că este o idee născocită și lipsită de logică.

| sanboss a răspuns (pentru mentholinks):

Si cum ai ajuns dumneata la credinta acesta?

| mentholinks a răspuns (pentru sanboss):

Pai vezi si tu cate culte exista si toate sustin opinii diverse fata de ceea ce ar reprezenta aceasta nastere din nou. Poti tu sa spui cu mana pe inima ca stii ce este aceasta nastere din nou sau poti sa spui despre un om ca intr-adevar s-a nascut din nou? Iar in al doilea rand, daca citeste primele 3 evanghelii vei observa ca Isus vorbeste foarte la obiect si logic nelasand loc de foarte multe interpretari, in schimb in evanghelia dupa Ioan, singura unde Isus ar vorbi despre aceasta nastere din nou, sunt prezente mai multe afirmatii care pur si simplu nu au nicio logica. In startul Evangheliei dupa Ioan gasim urmatoarele "La inceput era Cuvantul, si Cuvantul era cu Dumnezeu, si Cuvantul era Dumnezeu". La inceput era Cuvantul sau era Dumnezeu? Daca Cuvantul era Dumnezeu, cine este Dumnezeu, Dumnezeu sau Cuvantul? Dar daca sunt unul si acelasi de ce spune ca Cuvantul era cu Dumnezeu? Tot in aceasta Evanghelie Isus ar afirma ca mantuirea consta in cunoasterea Tatalui, singurul Dumnezeu adevarat si a Fiului Sau care Ioan pretinde ca ar fi Cuvantul. Asa ca, conform acestei Evanghelii mantuirea consta in dezlegarea enigmei de la inceputul ei, pentru ca nu poti sa pretinzi ca Il cunosti pe Dumnezeu fara sa stii exact daca este Unul singur sau este si Cuvantul. Si daca Isus este Cuvantul si este in acelasi timp si Dumnezeu, de ce il mai numim Fiul lui Dumnezeu?

| minrest a răspuns (pentru mentholinks):

Draga Potentule, ridici niste probleme foarte interesante. Ca sa explicam pasajul, hai sa propunem un model. Banuiesc ca stii ca asta este practica in stiinta. Modelul va trebui sa fie consistent cu tot ce afirma pasajul, sa fie logic si, mai mult decat atat, sa fie consistent cu intreaga Biblie, caci daca Biblia este incoerenta, nu trebuie sa avem pretentii de la inceputul Evangheliei lui Ioan. Model: Exista un creator atotputernic, necreat. El are ceva de spus, Il exprima ceva. Acea entitate trebuie sa fie tot ceva atotcuprinzator, expresia e demna de Cel ce exprima. Si este Cuvant, caci e totalitatea expresiei cuiva, si Fiu, caci e practic nascut de prima persoana, desi e mai mult decat un fiu, caci intre parinti si fii sunt neintelegeri. Un fiu perfect, cum ar veni. Se spune ca totul s-a facut prin El, Fiul si Tatal fiind in acord perfect, tot ce e de facut face Fiul, expresia perfecta, si e ce vrea Tatal. Acest Cuvant al lui Dumnezeu, fiind fiu, este si El Dumnezeu, stiut fiind ca fii sunt de o natura cu tatal lor. Si fiind Dumnezeu, este si cu Dumnezeu, caci creatia se face prin El, si Il ajuta pe Dumnezeu Tatal sa isi duca planurile la indeplinire. Daca imi ceri clarificari in continuare, imi faci o favoare. Buna seara.

| sanboss a răspuns (pentru mentholinks):

Nenea Potentu, in primul rand Dumnezeu a fost/este si va fi in veci, asta mentioneaza scriptura pentru cei care o cred.

De ce atatea culte? este o eroare pe care o face omenirea, pentru ca Dumnezeu nu cheama la a fi un om religios ci ne cheama sa avem o relatie speciala cu insusi Dumnezeu, din cauza aceasta atatea culte.

De ce mentioneaza ca la inceput era cuvantul?
Pentru ca tot a fost creat prin cuvant si cuvantul era chiar puterea lui Dumnezeu. nu a zis Dumnezeu SA FIE LUMINA, dar in schimb pe om la facut... ( aici ar fi alt subiect de discutat )

Nu vad de ce te preocupa de ce o unei cafele i se zice 3in1, findca atunci cand o pui intr-un pahar cu apa, iese cafea.

Cuvantul este ceva realizat de Dumnezeu, prin urmare parte din El, relatarile sale, creatia Sa etc.
cum altfel se putea prezenta Dumnezeu omeniri DACA NU PE EL * DUMNEZEU * PRIN CUVANT.

Răspuns utilizator avertizat