| Mikenede a întrebat:

Am comandat online 5-6 produse care erau la 0 lei, pe factura imi apareau gratuite. Acestea au fost comandate si primite, dupa cateva zile primesc email de la respectivul site sa inapoiez toate produsele, daca nu, vor deschide un caz juridic pentru ca am profitat de o eroare pe care au avut-o pe o perioada scurta. Cum vedeti aceasta situatie? Au anumite drepturi? Pot sa patesc ceva daca nu inapoiez produsele din diferite motive fie ca nu le mai am sau asa? Multumesc

7 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Daca ai factura de la ei cu o lei, atunci nu te strea cu nimic, fiind pierderea lor din vina lor, neputand sa fii acuzat legal, de nimic.
Sunt doar speriati ca au pierdut mulat marfa si acum incerca sa recupereze ce pot, prin amenintare si intimidare.
Atata vreme cat ai un document legal precum factura, cu cifra ZERO pe ea, nu este problema ta!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Depunde o plangere la opc. Atat timp cat ai factura si produsele au ajuns la tine...

| Mikenede explică (pentru suntserios):

Nu am intels exact ce ai spus

| suntserios a răspuns (pentru Mikenede):

Ti am zis sa depui o plangere la opc daca magazinul te hartuieste. Ei ti au vândut cu factura respectivele obiecte. Au avut destul timp sa isi vada greseala cand comamda a fost procesata.

| Mikenede explică (pentru suntserios):

Nu am problema cu ei, doar ei sa nu aiba ceva cu mine, pentru ca am dat comanda si am respectivele produse. Eu nu am treaba cu ei

| doctorandus a răspuns:

Dap, vina magazinului, raspunderea magazinului. Juridic nu esti vinovat tu. In cadrul UE daca un magazin iti trimite produse fara sa le comanzi si iti cere sa le platesti, poti pastra produsele fara sa platesti (nu esti obligat la plata).

Daca ti-ar fi trimis in mod gresit bani in cont, atunci banii n-ar fi fost ai tai si ai fi trebuit sa-i inapoiezi.

Dar daca ai fost de acord sa platesti X lei pentru toata comanda, magazinul nu-ti poate cere sa platesti X+Y lei. Firmele au risc de intreprinzator.

Odata platita suma ceruta pentru comanda magazinul nu mai are cale de intoarcere. Vanzarea a fost legal incheiata si nu mai poate fi anulata.

| Mikenede explică:

Deci totul este ok? ca am mai auzit si de la cineva ca ei au dreptate aici si ca pot depune plangere sa primeasca inapoi suma pierduta pe produse. Acuma sincer nici nu stiu erau piese cu defect si resigilate... la comanda scria gratuit si pe factura scrie la toate produsele gratuit, doar transportul scrie 39 lei care l-am platit