| Mihaela1170244 a întrebat:

Buna. Sunt studentă in anul 3, si sunt cazata la un camin studențesc. In anul 1 si 2 am beneficiat de gratuitate la camin datorită ca sunt copil de cadru nedidactic intr o instituție scoalara. In schimb,anul acesta am adus adeverința semnata si stampilata de Inspectoratul scolar județean, la fel cum aduceam in fiecare an și m-am cazat. Ulterior m-a sunat de la cămin spunandu-mi că copii de cadre nedidactice nu beneficiaza de gratuitate la camin si sa vin sa plătesc.
In final, copii de cadru nedidactic beneficiaza sau nu de cazare gratuită in camine?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu este adevarat ce ti-au spus, se pare ca nu cunosc prevederile noii legi a invatamantului superior nr.199/2023, art.128, alin. (19) - (23), citez:
(19) Copiii personalului aflat în activitate în sistemul de învăţământ sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazare în cămine şi internate, fiind sprijiniţi prin subvenţie pentru cămine-cantine majorată de Ministerul Educaţiei.
  (20) Beneficiază de prevederile alin. (19) şi copiii personalului din sistemul de învăţământ, copiii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi copiii din familii monoparentale.
  (21) Copiii personalului aflat în activitate în sistemul de învăţământ sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază, după momentul înmatriculării, de gratuitate la cazare în cămine şi internate, fiind sprijiniţi prin subvenţie pentru cămine-cantine majorată de Ministerul Educaţiei.
  (22) Beneficiază de prevederile alin. (21) şi copiii celor care s-au pensionat din sistemul de învăţământ.
  (23) Beneficiază de prevederile alin. (21) şi copiii personalului din sistemul de învăţământ, copiii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi copiii din familii monoparentale."