| cosminrr15 a întrebat:

Buna ziua, am fost prins pe 16 octombrie fara permis, am condus in jur de 500m intr-o comuna, sunt la scoala de soferi si urmeaza sa am examenul auto in noiembrie. Eu conduc manuala la scoala de soferi si eram curios cum e o automata asa ca am urcat la volan si am condus 500m pe un drum de tara, tin sa mentionez ca era 8:30 si nu era nicio masina, stiu ca am gresit si am dat-o in bara dar intrebarile mele sunt, mai pot conduce in caz de iau examenul auto? In ce cazuri nu mai pot conduce daca judecatorul imi da o sentita? La ce ar trebui sa ma astept? Eram cu prietena mea si am dat declaratii amandoi, tin sa mai mentionez ca eu sunt elev iar ea este studenta la facultate si este prima mea abatare cat si a ei (este doar vina mea ca am insistat sa conduc).


Daca ai mai patit cineva asta si poate scrie ce a patit la prima abatere mi-ar fi de mare ajutor

21 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Vei avea dosar de urmarire penala pentru conducere fara permis, la fel si cel care ti-a incredintat masina.
Daca vei condamnat penal, indiferent cu ce pedeapsa, atunci nu vei mai putea sustine examinarea pentru obtinerea permisului de conducere si, daca l-ai obtinut inainte de condamnare, acesta iti va fi anulat.
Vei putea sustine alta examinare abia dupa 6 luni de la executarea condamnarii sau 1 an de la ramanerea definitiva a condamnarii cu suspendare.

| Simpatic a răspuns:

Fara suparare dar cei ca tine ar trebui sa fie lasati fara drept de conducere pe viata, tu nici nu ai facut scoala si te-ai urcat pe automata sa vezi cum e. Si eu sunt curios cum e pe TIR-uri de astea noi dar daca vreau sa stiu cum e intai obtin categoria si abia apoi ma urc pe un TIR, asa e corect si just.
Nu o sa faci puscarie, desi legea nu ar trebui sa fie aici permisiva, nu vad insa de ce s-ar da NUP (neinceperea urmaririi penale) odata ce tu ai comis o infractiune, nu sunt eu categoric asa e legea. In orice caz mai mult ca sigur pe o perioada de minim 1 an nu vei avea sansa sa dai de permis.
Eu stiu multe din realitate, nu trebuie sa citesc legea ca sa-mi dau seama ce e bine si ce e nu atata timp cat ai constiinta si nu esti tabula rasa, de aceea exista si principiul juridic "nimeni nu se poate scuza invocand necunoasterea legii" adica stii sau nu legea, ea se aplica!
Pe de alta parte magistratii romani sunt foarte diferiti si aplica legea cum ii taie pe ei capul si in functie de dispozitia pe care o au, nu cum zice "la carte", de aceea aplicarea legii a devenit facultativa, unii talharesc si-s lasati in libertate altii fura 1 paine si sunt bagati la puscarie, datorita unor judecatori care nu au treba nici cu meseria nici cu vreo virtute, sunt acolo pentru a incasa salariul si spaga, nimic altceva.
Cat despre tine stai linistit nu vei pati nimic, dar voi uitati un lucru: sa conduci e un privilegiu si nu toata lumea are talent si har sa o faca, nu toti merita sa detina masina si permis chiar daca e o moda de cativa ani, de aia traiesc bine samsarii si poporul german, de aia nemtii isi si schimba masina la fiecare 5 ani...ma uit si la mine in vecini cei care nu au avut niciodata o masina noua in viata lor, nici un logan nou (nu ca logan nu ar fi masina!), acum au cate 2-3 coteuri de la cimitirul de masini "den Germania"...3 epave de astea nu stiu in multe cazuri daca fac 4000 de euro!
Cu alte cuvinte sunt multi care inainte nu isi permiteau si nu aveau nevoie de masina, mergeau cu caruta iar acum de cand e o moda ca tot melteanul sa aiba "mashana" toti au...cu alte cuvinte iti trebuia neaparat permisul sau mai poate astepta? ca multi pe care eu ii stiu baga combustibil de 50 de lei pe luna si tin masinile in parcare si garaj, nu le scot ca nu au nici treaba nici ce face cu ele, atunci de ce le-au luat?

| cosminrr15 explică (pentru Simpatic):

Wtf ce tir ca e audi b8 laughing) si usnt la scoala am luat cu 24 de puncte si urmeaza examenul auto luna viitoarelaughing) orasul

| cosminrr15 explică (pentru cosminrr15):

Ce spui tu acolo e discriminare, orice om in viata greseste, nu ai cum sa ii tai capul unuia fiind tanar si necopt la minte asa cum sunt eu e prima mea greseala n am omorat pe nimeni si am condus 500m pe un drum de tara mai exact o ulita care nu este frecventata de trafic. stiu ca am gresit dar ce scrii tu acolo pe viata e mult prea mult.

| Simpatic a răspuns (pentru cosminrr15):

Nu e discriminare am zis ca asa ar trebui in stricta mea opinie, nu ca sa se intampla sau ceva. Faptul ca nu ai facut nicio nasoala : accident, o sa si demonstreze ca nu patesti nimic, dar dosar penal cred ca se face, posibil inchisoare cu suspendare, care e doar urat asa cu numele, in realitate e NIMIC, o pata pe un dosar.
Cand am zis de TIR m-am referit la mine, de masini numai sunt asa curios ca am incercat cate putin din toate iar vreun super bolid de 1 milion de euro nu am sa conduc prea curand laughing, dar sunt TIR-uri sau poate alte vehicule de astea de ultima generatie care mi-ar placea sa vad cum sunt, dar cum ziceam era ca exemplu ca eu nu m-as urca pe TIR fara sa am categorie obtinuta, altfel ar fi nasol si pentru mine.
Ca e vorba de 500 de metri sau ca mergi toata noaptea fara a fi detinut permis pentru lege e tot aia, e ca si cum ai zice ca unii au ajuns la o alcoolemie de 0, 80 din doar 2 beri iar altii din 6 beri, nu are relevanta, relevanta are fapta in sine!
Ai aflat pe pripria piele ca uneori nu e buna curiozitatea, dar nu meriti blamat pentru asta e adevarat, ca unii au facut nasoale tare si nu li s-a intamplat nimic.
Toate cele bune iti doresc!

| mi25 a răspuns (pentru cosminrr15):

Incalci legea si apoi spui ca este discriminare? Asta-i buna! Ai savarsit vreo trei incalcari de lege. Ce ai vrea, sa-si ceara scuze politistul ca te-a oprit?
Da, e prima abatere, dar sunt abateri si abateri.

| cosminrr15 explică (pentru mi25):

Trei incalcari de lege, e doar una, si invata dracu sa citesti ca n am nevoie de comentarii de la copilasi, am scris discriminare la ce a spus ala mai sus despre 'toata viata', si am incalcata doar legea art 335 conducere fara permis

| Simpatic a răspuns (pentru cosminrr15):

Copilas in gandire esti si tu, ca unii avem permis de mai multi ani decat ai tu ani de viata! "Ala de mai sus" sunt eu si am zis bine ce am zis.
Sunt destui de alde tine de astia care nici nu opresc la semnalul politiei si fac nasoale in trafic, intra in oameni nevinovati.
Tie ti se pare drept sa mai iei permisul in conditiile in care ai condus neavand drept de conducere? care e copilul dintre voi?
Esti mai stupid decat prevede legea, acum tragi ponoasele asta e.

| cosminrr15 explică (pentru Simpatic):

Pai omu spune ca am incalcat 3 legi si e doar una da sunt copilas cu asta ai zis bine, si am gresit stiu.

| mi25 a răspuns (pentru cosminrr15):

Te rog sa te exprimi frumos, ca eu nu te-am jignit. Nu stau sa-ti explic care sunt, daca tu nu intelegi legea.

| Violleta2022 a răspuns:

Eu nu stiu daca tu ai citit Legislatia aia rutirea, ca acolo nu se spune:
"daca era dupa 8.30 este permis... sau daca erai pe drum de tara ai voie sa incalci legea si sa sofezi fara permis auto".

Pui mana serios pe legislatia rutiera si o citesti, ca sa stii ce patesti, in cazul tau: dosar penal si puscarie de la 1 la 5 ani fiindca ia condus fara permis de conducere.
Cat priveste examenul auto de permis, probabil in vreo cativa ani, dupa ce-ti termini pedeapsa.

suntserios
| suntserios a răspuns:

O sa ai un dosar penal si tu si cel care ti a incredintat masina.
o sa fie un proces odata, cine stie cand
judecatorul o sa hotarasca atunci ce se va intampla cu permisul tau.
ca pedeapsa cel mai probabil cu suspendare

| cosminrr15 explică:

Am citit mai multe dosare penale in judetul meu si multe la prima abatere erau doar cu un avertisment si cu munca in folosul comunitatii, asta inseamna ca tot mi se va anula permisul?

| Ioandelasal a răspuns (pentru cosminrr15):

Probabil ca procurorul a renuntat la urmarirea penala si aceeasi solutie ar putea fi luata si in cazul tau, mai ales daca esti infractor primar (nu ai mai fost condamnat penal), avand in vedere prevederile Codului de procedura penala, citez:
"ART. 318.Renunţarea la urmărire penală  
(1)În cazul infracţiunilor pentru care legea prevede pedeapsa amenzii sau pedeapsa închisorii de cel mult 7 ani, procurorul poate renunţa la urmărirea penală când constată că nu există un interes public în urmărirea faptei.
(2) Interesul public se analizează în raport cu:  
a) conţinutul faptei şi împrejurările concrete de săvârşire a faptei;  
b) modul şi mijloacele de săvârşire a faptei;  
c) scopul urmărit;  
d) urmările produse sau care s-ar fi putut produce prin săvârşirea infracţiunii;  
e)eforturile organelor de urmărire penală necesare pentru desfăşurarea procesului penal prin raportare la gravitatea faptei şi la timpul scurs de la data săvârşirii acesteia;
f) atitudinea procesuală a persoanei vătămate;  
g)existenţa unei disproporţii vădite între cheltuielile pe care le-ar implica desfăşurarea procesului penal şi gravitatea urmărilor produse sau care s-ar fi putut produce prin săvârşirea infracţiunii.
(3)Când autorul faptei este cunoscut, la aprecierea interesului public sunt avute în vedere şi persoana suspectului sau a inculpatului, conduita avută anterior săvârşirii infracţiunii, atitudinea suspectului sau a inculpatului după săvârşirea infracţiunii şi eforturile depuse pentru înlăturarea sau diminuarea consecinţelor infracţiunii.
(4)Atunci când autorul faptei nu este identificat, se poate dispune renunţarea la urmărirea penală prin raportare doar la criteriile prevăzute la alin. (2) lit. a), b), e) şi g).
(5) Nu se poate dispune renunţarea la urmărirea penală pentru infracţiunile care au avut ca urmare moartea victimei.  
(6)Procurorul poate dispune, după consultarea suspectului sau a inculpatului, ca acesta să îndeplinească una sau mai multe dintre următoarele obligaţii:
a)să înlăture consecinţele faptei penale sau să repare paguba produsă ori să convină cu partea civilă o modalitate de reparare a acesteia;
b) să ceară public scuze persoanei vătămate;  
c)să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii, pe o perioadă cuprinsă între 30 şi 60 de zile, în afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, persoana nu poate presta această muncă;
d) să frecventeze un program de consiliere.  
(7)În cazul în care procurorul dispune ca suspectul sau inculpatul să îndeplinească obligaţiile prevăzute la alin. (6), stabileşte prin ordonanţă termenul până la care acestea urmează a fi îndeplinite, care nu poate fi mai mare de 6 luni sau de 9 luni pentru obligaţii asumate prin acord de mediere încheiat cu partea civilă şi care curge de la comunicarea ordonanţei."

| cosminrr15 explică:

Este si o posibilitate sa scap doar cu amenda avand in vedere ca sunt elev si prietena mea stundenta si este si prima abatare?

| Ioandelasal a răspuns (pentru cosminrr15):

Nu exista amenda in acest caz, conducerea fara permis se sanctioneaza doar cu inchisoare de la 1 an la 5 ani, dar procurorul poate renunta la urmarirea penala, asa cum ti-am raspuns.
Abia acum spui ca esti elev dar nu spui daca ai 18 ani sau nu.
Daca nu ai 18 ani se poate lua impotriva ta doar o masura educativa, de regula neprivativa de libertate, conform Codului penal, citez:
"ART.113.Limitele răspunderii penale  
(1) Minorul care nu a împlinit vârsta de 14 ani nu răspunde penal.  
(2) Minorul care are vârsta între 14 şi 16 ani răspunde penal numai dacă se dovedeşte că a săvârşit fapta cu discernământ.  
(3) Minorul care a împlinit vârsta de 16 ani răspunde penal potrivit legii.  
  ART.114.Consecinţele răspunderii penale  
  (1) Faţă de minorul care, la data săvârşirii infracţiunii, avea vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani se ia o măsură educativă neprivativă de libertate.
(2) Faţă de minorul prevăzut în alin. (1) se poate lua o măsură educativă privativă de libertate în următoarele cazuri:  
  a) dacă a mai săvârşit o infracţiune, pentru care i s-a aplicat o  măsură educativă ce a fost executată ori a cărei executare a început înainte de comiterea infracţiunii pentru care este judecat;
  b) atunci când pedeapsa prevăzută de lege pentru infracţiunea săvârşită este închisoarea de 7 ani sau mai mare ori detenţiunea pe viaţă.
  ART.115. Măsurile educative  
(1) Măsurile educative sunt neprivative de libertate sau privative de libertate.  
1. Măsurile educative neprivative de libertate sunt:  
a) stagiul de formare civică;  
b) supravegherea;  
c) consemnarea la sfârşit de săptămână;  
d) asistarea zilnică."  

| cosminrr15 explică (pentru Ioandelasal):

Am 18 ani nu sunt minor

| cosminrr15 explică (pentru cosminrr15):

Eu sunt la scoala de soferi si urmeaza in noimbrie sa am examenul auto am voie sa l dau sau nu? momentan nu am primit nicio citatie acasa mi s-a facut doar procesul verbal

| Ioandelasal a răspuns (pentru cosminrr15):

Atunci vezi primele doua raspunsuri ale mele.

| cosminrr15 explică (pentru Ioandelasal):

Deci daca am luna viitoare orasul il mai pot da, daca abia acum 2 zile m-a prins politia fara permis?

| Ioandelasal a răspuns (pentru cosminrr15):

Da, se poate.