| Electrizatu a întrebat:

Cine stie versete impotriva inchinarii la icoane?
Sa nu se foloseasca denumirea chip cioplit, sa fie cat mai clar si sa verificati si in biblia ortodoxa deoarece schimba traducerea in favoarea lor

Răspuns Câştigător
| martzian a răspuns:

"Dacă soţia ta sărută şi strange în braţe (simbolic) o fotografie cu un alt bărbat simpatizat, sau cu mai ştiu ce "creatură", atunci tu intri la idei şi ai toate motivele să fii "deranjat", şi i-ai da şi tu atunci "a doua poruncă" - Imi place ca incerci ilustratii, dar sunt nefericit alese. Dragule, m-ar deranja ca sotia sa stea in aceeasi camera cu mine si sa vorbeasca cu o poza... big grin Dumnezeu este pretutindeni

116 răspunsuri:
| C0nstantin a răspuns:

Icoana in sine e un chip cioplit precum si statuile care reprezinta sfinti sau picturi de pe peretii bisericilor.

| Zenit313 a răspuns:

Porunca a doua este aceasta: "Sa nu-ti faci chip cioplit si nici asemanare a vreunui lucru din cate sunt in cer, sus, si din cate sunt pe pamant, jos, si din cate sunt in apele de sub pamant! Sa nu te inchini lor, nici sa le slujesti lor"

Crestii spun ca nu se inchina la icoane si nu le slujesc, ei spun ca se inchina la Dumnezeu prin intermediul lor.
Dar uita ca legea spune SA NU faci nici un fel de reprezentare artistica.
Iisus a spus sa ne inchinam singuri in camera noastra..nu a mentionat niciodata despre reprezentari artistice ale Divinitatii.
Nu a vrut pentru ca era mult prea preocupat, si nu vroia sa acorde autografe.

| Electrizatu explică (pentru C0nstantin):

Am spus sa nu folositi denumirea chip cioplit si sa folositi versete din biblie.

| FireOfSerenity a răspuns:

Astea sunt niste dogme lipsite de importanta.Numai prostii se contrazic pe astfel de teme.

| milan9 a răspuns:

Nu există astfel de citate care să interzică aceste simboluri pe care le avea chiar şi primele comunităţi creştine.

Până chiar şi evreii de acum ~4000 de ani aveau OBIECTELE LOR SIMBOL:

Conform Vechiului Testament, două sculpturi ale unor făpturi înaripate fabuloase (heruvimi) împodobeau Chivotul Legii din Templul Solomonian din Ierusalim! Atunci când evreii SE ÎNCHINAU ÎNAINTEA Chivotului- ca loc al prezenţei lui Dumnezeu-, în mod inevitabil o făceau şi spre cei doi serafimi. Dar nu era o problemă pentru ei, din simplul motiv că nu erau HABOTNICI şi FANATICI!

Nu era atât de bătuţi în cap încât să nu facă diferenţa între CINSTIREA LUI DUMNEZEU şi confundarea lui îngerii sau cu drepţilor Vechiului Testament.

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

De unde le scoţi domnişoară?
spui că "legea spune sa nu faci nici un fel de reprezentare artistica"? Ciudat.
Eu ştiu că Dumnezeu are un desăvârşit simţ artistic! Printre altele, i-a CERUT special lui Moise cum să reprezinte ARTISTIC pe cei doi heruvimi (STATUI CHIAR, nu doar simple imagini )!

Culmea dar asta s-a întâmplat simultan cu primirea poruncilor! Cum se explică asta? Pe vremea aceia erau oamenii mai deştepţi, mai puţin habotnici, mai "destupaţi" la minte şi nu făceau confuzii stupide. Nu făceau confuzie între Dumnezeu şi creatură.

Existau unii incriminaţi prin porunca a II-a, dar ei se făceau vinovaţi de TRĂDARE, de UITAREA lui Dumnezeu şi înloirea Lui cu ALTE DIVINITĂŢI, care deşi erau false, fără existenţă reală, erau DISTINCTE, DIFERITE, cu IDENTITATE (fictivă) DEFERITĂ...

| Zenit313 a răspuns (pentru milan9):

Cip cioplit si nici un fel de reprezentare.
Punct!
Nu icoane!
Moise cand a coborat de pe muntele Sinai, a ordonat levitilor sa ucida pe cei care venerau boul(Ball)..si in ziua aceea au murit 3000 de persoane, din porunca celui care a primit decalogul, foarte frumos si moral, un exemplu bun de urmat!

Asta este alt subiect..in fine. legea spune clar sa nu faci NIMIC care sa se asemene Divinitatii!
Ce este asa greu de inteles?!

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

Cei care aduc ca argument împotriva icoanelor porunca a doua din Decalog, trebuie să înţeleagă faptul că această poruncă avea un singur scop: avertizarea evreilor "trădători" care alergau după falşi dumnezei străini. Era singurul lucru care îl deranja pe Dumnezeu

Făcând o paranteză, pe tine te-ar deranja dacă bărbatul tău ar "alega" după alte femei, DAR NU CRED CĂ TE-AR DERANJA dacă ţi-ar face o fotografie (ŢIE). Ai putea face diferenţa foarte bine. Acesta a fost rolul poruncii a II-a. O reflectare în oglindă a poruncii a VII- a : să nu fii desfrânat, dar într-un alt registru!

Scopul lui Dumnezeu era doar interzicerea credinţei concrete în multiple zeităţi DISTINCTE (idoli). Scopul nu era acela de a interzice obiecte care să medieze cinstirea lui Dumnezeu. Scopul era evitarea politeismului, ferirea evreilor de cultul zeităţilor păgâne AL POPOARELOR VECINE, în contextul în care evreii erau foarte uşor influenţabili.

| RisenLight a răspuns:

E o intrebare socanta sincer.
Esti cel mai lenes ateu din lume laughing
Vrei sa ataci Ortodoxismul si totusi ti-e lene sa o faci.
Imi faci greata.Scuza-ma de expresie.
Pur si simplu intrebarea mi s-a parut atat de aiurea si fara sens incat m-ai enervat.
Urasc oamenii prea lenesi.Cei care isi traiesc viata prin altii.

| Zenit313 a răspuns (pentru milan9):

Dumnezeu nu spus sa se faca icoane numai cu el, a interzis pur si simplu icoanele indiferent de ceea ce reprezinta.
Sunt baiat, religia trateaza femeia ca pe un gunoi inferior, este inventata de frustrati sexuali si misogini.
Dumnezeu nu este un psihopat-gelos care sa aiba nevoie sa te inchini numai lui..este imoral si penibil.
Nu ai dreptul sa critici politeismul din moment ce te inchini la Tatal, Fiul si Duhul Sfant, chiar daca sunt una si aceeasi persoana, Iisus era pe pamant cand a strigat spre cer care TATAL LUI.

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

Ca să nu lungim prea mult discuţia tu eşti ortodoxă sau nu? Pentru mine, la ora asta contează! happy

| Zenit313 a răspuns (pentru milan9):

Ti-am mai spus,sunt baiat si sunt Ateu.
Dumnezeu nu spus sa se faca icoane numai cu el, a interzis pur si simplu icoanele indiferent de ceea ce reprezinta.
Acesta era subiectul,cunosc mai multa religie ca tine,pentru ca sunt Ateu laughing
Nu numai crestinism, daca vrei vorbim si de islam, confucianism, budism, hinduism..etc.

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

Întebarea colgului îţi cere să spui dacă ai întâlnit vreun citat care să
interzică! Aşa-i că nu există? Colegul nu a cerut interpretări subiective şi nici interpretări iudaice contextuale (în contextul unei perioade apuse de vreo 3000-4000 de ani)!

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

Eşti foarte influenţabil! Dar ca să te agăţi aşa strâns cu dinţii de religia unor bieţi evrei de acum 4000 DE ANI, e chiar jenant! Dar de înţeles dacă eşti evreu. Apropo, ce crezi, când s-a coborât Moise prima dată şi i-a găsit pe evrei în idolatrie CONCRETĂ, avea porunca a doua, sau a trebuit adăugată din necesităţi foarte... practice!

Creştinismul înseamnă altceva decât frica de strigoi şi teama de idoli (idolii de acum 4000 de ani, care cred că au cam îmbătrânit happy )! IATĂ DE CE:

Hristos – "Mijlocitorul unui testament mai bun"(Evrei 8, 6); "voi face testament nou"( Evrei 8, 8); "NU CA TESTAMENTUL PE CARE L-AM FĂCUT CU PĂRINŢII LOR, in ziua cand i-am apucat de mana ca SĂ-I SCOT DIN PĂMÂNTUL EGIPTULUI"(Evrei 8, 9);

Evrei 8, 13: "Şi zicând: "Nou", Domnul A ÎNVECHIT pe cel DINTÂI. Iar ce se ÎNVECHEŞTE şi ÎMBĂTRÂNEŞTE, aproape este de PIEIRE."

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Spui că "legea spune sa nu faci nici un fel de reprezentare artistica"? Ciudat.

Eu ştiu că Dumnezeu are un desăvârşit simţ artistic! Printre altele, i-a CERUT special lui Moise cum să reprezinte ARTISTIC pe cei doi heruvimi (STATUI CHIAR, nu doar simple imagini )!

Culmea dar asta s-a întâmplat simultan cu primirea poruncilor! Cum se explică asta? Pe vremea aceia erau oamenii mai deştepţi, mai puţin habotnici, mai "destupaţi" la minte şi nu făceau confuzii stupide. Nu făceau confuzie între Dumnezeu şi creatură.

Existau unii incriminaţi prin porunca a II-a, dar ei se făceau vinovaţi de TRĂDARE, de UITAREA lui Dumnezeu şi înloirea Lui cu ALTE DIVINITĂŢI, care deşi erau false, fără existenţă reală, erau DISTINCTE, DIFERITE, cu IDENTITATE (fictivă) DEFERITĂ...

| Zenit313 a răspuns (pentru milan9):

Citeste ce am scirs, eu nu mai repet.
Multa sanatate!

| milan9 a răspuns (pentru Zenit313):

Citeşte asta cu atenţie, ca să vezi că nu mai aperi pe nimeni, decât pe evreii care au murit acum 4000 de ani! Jenant, sincer happy

Unii atacă Biserica cu acuzaţii false referitoare la icoane, dar nu pentru că nu înţeleg problema! 70% din acele acuzaţii false, se întorc chiar împotriva lor!

De ce spun că au şi ei cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"? Pentru că în fiecare cult creştin există "reprezentări", „imagini" ale lui Hristos, în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli?
La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!

Icoana nu primeşte "personalitate proprie", ea are doar „funcţia" de a „reprezenta" o persoană reală (care există în realitate, în afara icoanei), are funcţia de a aminti persoana reprezentată, aşa cum cărţile, bibliile şi revistele şi filmele oricărui cult amintesc de persoanele biblice! Gândul de respect sau cinstire care însoţeşte privirea icoanei se îndreaptă spre personele respective, cu existenţă reală!

Cinstirea icoanelor este doar o formă de respect, care, trece dincolo de imagine, spre persoana reală (aşa cum raza de lumină trece dincolo de FEREASTA transparentă) şi ajunge acolo unde trebuie să ajungă!

noapte bună,

| riri2 a răspuns (pentru Zenit313):

Învăţătură falsă: Dumnezeu aprobă icoanele

Care este originea acestei învăţături false?

„Primii creştini nu foloseau imagini în închinare. . . Această practică a fost adoptată de biserică în secolele al IV-lea şi al V-lea, întrucât s-a crezut că oamenii simpli puteau învăţa despre creştinism mai degrabă cu ajutorul imaginilor decât al predicilor sau al cărţilor." (Cyclopedia of Biblical, Theological, and Ecclesiastical Literature, de McClintock şi Strong, volumul 4, paginile 503 şi 504)

Ce spune Biblia?

„Să nu-ţi faci chip cioplit, şi nici vreo ASEMANARE (!) cu ceva din câte sunt în cer, acolo sus, ori din câte sunt pe pământ, aicea jos, ori din câte sunt în apele de sub pământ. Să nu te închini lor, şi nici să le slujeşti." (Exodul 20:4, 5, Biblia sinodală, 2001)
În plus, iată ce le-a scris apostolul Ioan creştinilor din secolul I: „Copilaşilor, păziţi-vă de idoli!" (1 Ioan 5:21).

Sunt imaginile doar un mijloc de apropiere faţă de persoana pe care o reprezintă sau de venerare a acesteia, aşa cum susţin bisericile?
Într-o enciclopedie se spune: „La început, imaginile au avut rol didactic şi decorativ, acesta fiind principalul argument adus în sprijinul folosirii lor. În scurt timp însă, ele au ajuns obiecte de cult. În cazul ortodoxiei răsăritene, icoanele au devenit un element important" (The Encyclopedia of Religion). Totuşi, profetul Isaia a întrebat pe bună dreptate: „Cu cine voiţi să asemănaţi pe Dumnezeu? Şi cu ce asemănare Îl veţi compara?" (Isaia 40:18, Cornilescu, 1996).

Vezi şi următoarele texte biblice: Isaia 44:13–19; Faptele 10:25, 26; 17:29; 2 Corinteni 5:7.

| Zenit313 a răspuns (pentru milan9):

Gresesti,imi este lene sa te mai corectez, pentru este in zadar..nu intelegi.
In fine..ai dreptate!
Multa Sanatate

| riri2 a răspuns:

Învăţătură falsă: Dumnezeu aprobă icoanele
Care este originea acestei învăţături false? „Primii creştini nu foloseau imagini în închinare. . . Această practică a fost adoptată de biserică în secolele al IV-lea şi al V-lea, întrucât s-a crezut că oamenii simpli puteau învăţa despre creştinism mai degrabă cu ajutorul imaginilor decât al predicilor sau al cărţilor." (Cyclopedia of Biblical, Theological, and Ecclesiastical Literature, de McClintock şi Strong, volumul 4, paginile 503 şi 504)
Ce spune Biblia? „Să nu-ţi faci chip cioplit, şi nici vreo asemănare cu ceva din câte sunt în cer, acolo sus, ori din câte sunt pe pământ, aicea jos, ori din câte sunt în apele de sub pământ. Să nu te închini lor, şi nici să le slujeşti." (Exodul 20:4, 5, Biblia sinodală, 2001) În plus, iată ce le-a scris apostolul Ioan creştinilor din secolul I: „Copilaşilor, păziţi-vă de idoli!" (1 Ioan 5:21).
Sunt imaginile doar un mijloc de apropiere faţă de persoana pe care o reprezintă sau de venerare a acesteia, aşa cum susţin bisericile? Într-o enciclopedie se spune: „La început, imaginile au avut rol didactic şi decorativ, acesta fiind principalul argument adus în sprijinul folosirii lor. În scurt timp însă, ele au ajuns obiecte de cult. În cazul ortodoxiei răsăritene, icoanele au devenit un element important" (The Encyclopedia of Religion). Totuşi, profetul Isaia a întrebat pe bună dreptate: „Cu cine voiţi să asemănaţi pe Dumnezeu? Şi cu ce asemănare Îl veţi compara?" (Isaia 40:18, Cornilescu, 1996).
Vezi şi următoarele texte biblice: Isaia 44:13–19; Faptele 10:25, 26; 17:29; 2 Corinteni 5:7.

| riri2 a răspuns:

Alte explicatii, insotite de versete biblice - sper sa contina ajutorul dorit de tine:


„Creştinii" adoptă închinarea la icoane
Potrivit cu Encyclopædia Britannica, „pe parcursul primelor trei secole de existenţă a Bisericii Creştine. . . nu se poate vorbi de artă creştină; în general, Biserica s-a împotrivit cu vehemenţă introducerii ei. De exemplu, Clement din Alexandria a criticat arta religioasă (păgână) întrucât îi încuraja pe oameni să se închine lucrului creat, nu Creatorului".
Atunci cum a luat amploare închinarea la icoane? În aceeaşi lucrare se spune în continuare: „Pe la mijlocul secolului al III-lea e.n. au început să-şi facă apariţia în Biserica Creştină primele lucrări de artă picturală, care, deşi acceptate oficial, au întâmpinat o opoziţie înverşunată din partea unor congregaţii. Însă, la începutul secolului al IV-lea, când sub domnia împăratului roman Constantin creştinismul a devenit religie de stat, picturile au pătruns în biserici şi încetul cu încetul folosirea lor a devenit o practică în creştinătate".
Un obicei al numeroşilor păgâni care se declarau acum creştini era închinarea la portretul împăratului. Iată ce explică John Taylor în cartea sa Icon Painting: „Cultul împăratului însemna şi închinarea la portretul său pictat pe pânză ori pe lemn, iar de aici până la venerarea icoanelor n-a fost decât un pas". Astfel, închinarea păgână la imagini pictate a fost pe nesimţite înlocuită cu venerarea picturilor ce-i înfăţişau pe Isus, Maria, îngeri şi aşa-zişii sfinţi. Aceste picturi care începuseră să apară în biserici au pătruns treptat şi în casele a milioane de oameni, fiind venerate şi aici.
Închinarea „cu spirit şi adevăr"
Isus le-a spus ascultătorilor săi că slujitorii lui Dumnezeu trebuie să se închine „cu spirit şi adevăr" (Ioan 4:24). Prin urmare, o persoană cu inima sinceră care doreşte să cunoască adevărul despre folosirea icoanelor în închinare trebuie să se îndrepte spre Cuvântul lui Dumnezeu pentru a găsi îndrumare.
De exemplu, în Biblie găsim următoarea declaraţie a lui Isus: „Eu sunt calea şi adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin intermediul meu" (Ioan 14:6). Pavel a spus că „există un singur Dumnezeu şi un singur mediator între Dumnezeu şi oameni, un om, Cristos Isus", care „pledează pentru noi" (1 Timotei 2:5; Romani 8:34). Gândindu-ne la rolurile lui Isus ne e mai uşor să înţelegem când citim despre el că poate „să-i salveze complet pe cei care se apropie de Dumnezeu prin intermediul lui, deoarece este întotdeauna viu ca să pledeze pentru ei" (Evrei 7:25). Astfel, noi trebuie să ne rugăm lui Dumnezeu în numele lui Isus Cristos. Nimeni şi nimic nu-l poate înlocui, cu atât mai puţin o icoană lipsită de viaţă. Această cunoştinţă din Cuvântul lui Dumnezeu îi va ajuta pe toţi cei ce caută adevărul să i se închine „Tatălui cu spirit şi adevăr" şi să aibă parte de binecuvântările acestui mod de închinare superior. De fapt, aşa cum a zis Isus, „unii ca aceştia caută Tatăl ca să i se închine". — Ioan 4:23.

| NicolasG a răspuns:

Destul de expicit ISAIA 44:8. Nu va temeti si nu tremurati; caci nu ti-am vestit si nu ti-am spus Eu demult lucrul acesta? Voi Imi sunteti martori! Este oare un alt Dumnezeu afara de Mine? Nu este alta Stanca, nu cunosc alta!"
9. Cei ce fac idoli, toti sunt desertaciune, si cele mai frumoase lucrari ale lor nu slujesc la nimic. Ele insele marturisesc lucrul acesta: n-au nici vedere, nici pricepere, tocmai ca sa ramana de rusine.
10. Cine este acela care sa fi facut un dumnezeu sau sa fi turnat un idol, si sa nu fi tras niciun folos din el?
11. Iata, toti inchinatorii lor vor ramane de rusine, caci insisi mesterii lor nu sunt decat oameni; sa se stranga cu totii, sa se infatiseze, si tot vor tremura cu totii si vor fi acoperiti de rusine.
12. Fierarul face o secure, lucreaza cu carbuni, si o fatuieste si-i da un chip cu lovituri de ciocan, si o lucreaza cu puterea bratului; dar, daca-i este foame, este fara vlaga; daca nu bea apa, este sleit de puteri.
13. Lemnarul intinde sfoara, face o trasatura cu creionul, fatuieste lemnul cu o rindea si-i insemneaza marimea cu compasul; face un chip de om, un frumos chip omenesc, ca sa locuiasca intr-o casa.
14. Isi taie cedri, goruni si stejari, pe care si-i alege dintre copacii din padure. Sadeste brazi, si ploaia ii face sa creasca.
15. Copacii acestia slujesc omului pentru ars, el ii ia si se incalzeste cu ei. Ii pune pe foc, ca sa coaca paine, si tot din ei face si un dumnezeu caruia i se inchina, isi face din ei un idol si ingenuncheaza inaintea lui!
16. O parte din lemnul acesta o arde in foc, cu o parte fierbe carne, pregateste o friptura si se satura; se si incalzeste si zice: "Ha! Ha! m-am incalzit, simt focul!"
17. Cu ce mai ramane insa face un dumnezeu, idolul lui. Ingenuncheaza inaintea lui, i se inchina, il cheama si striga: "Mantuieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu!"
18. Ei nu pricep si nu inteleg, caci li s-au lipit ochii, ca sa nu vada, si inima, ca sa nu inteleaga.
19. Niciunul nu intra in sine insusi, si n-are nici minte, nici pricepere sa-si zica: "Am ars o parte din el in foc, am copt paine pe carbuni, am fript carne si am mancat-o: si sa fac din cealalta parte o scarba? Sa ma inchin inaintea unei bucati de lemn?"
20. El se hraneste cu cenusa, inima lui amagita il duce in ratacire, ca sa nu-si mantuiasca sufletul si sa nu zica: "N-am oare o minciuna in mana?" -
21. Tine minte aceste lucruri, Iacove, si tu, Israele, caci esti robul Meu. Eu te-am facut, tu esti robul Meu, Israele, nu Ma uita!
22. Eu iti sterg faradelegile ca un nor, si pacatele, ca o ceata: intoarce-te la Mine, caci Eu te-am rascumparat.

| NicolasG a răspuns (pentru milan9):

OBIECTIE:chivotul se afla an templu, mai exact an sfanta sfintelor.acolo avea acces doar marele preot 1 singura data pe an.deci supozitia ca toti evreii se anchinau la chivot nu e realista. daca cineva se ancumeta sa intre acolo risca sa moara pe loc.

| NicolasG a răspuns:

Mai simplu de atat nu se poate:http://www.ebible.ro/......presie.php

| vrelian a răspuns:

Citeste tu singur biblia si vei vedea.asa oricine iti poate spune pe aici orice ii trece prin cap.tu sa fii sigur citeste ca stii sa citesti.si uite iti recomand sa citesti si din biblia aia ortodoxa de care tu spui.cind ajungi undeva unde gasesti ce te intereseaza si asta intr-o biblie care nu este schimbata cum tu zici, ei atunci cauta si intr-o biblie ortodoxa si compara.dar vei avea surpriza ca nu constati nimic, pentru ca amindoua biblii vor fi identice.adica exact ce vei gasi in orice biblie aia vei gasi si in aia ortodoxa.cine ti-a spus asa ceva de schimbari ala bate cimpii.dar asta verifica tu personal.nu e greu deschide cele doua biblii la acelasi capitol si parcurge citeva rinduri. dupa o sa fii lamurit tu personal.

| Zenit313 a răspuns (pentru riri2):

Mda...Dumnezeu spune CLAR ca nu accepta nici un fel de incoana, indiferent de ce reprezinta, ce semnifica, sau rol.
Nu ma intereseaza ce spun altii, Dumnezeu spune CLAR ca NU!
PUNCT.

| Dandanache a răspuns (pentru Zenit313):

Incultura si tupeu. Punct! Omul tocmai iti spune ca Dumnezeu cere sa fie executate figuri de heruvimi si tu repeti ca o placa stricata, fara sa gandesti, aceleasi lucruri. Niciun fel de reprezentare? laughing Se contrazice Dumnezeu singur?

Daca nu te intereseaza ce spun altii, uite ce spune CLAR Dumnezeu:

"Atunci a zis Dumnezeu catre Moise: spune fiilor lui Israel sa-ti aduca prinoase. ( ) Din acestea sa-mi faci locas sfânt si Eu voi locui în mijlocul lor. Cortul si toate vasele si lucrurile lui sa le faci dupa modelul ce-si voi arata eu: Asa sa le faci! Chivotul legii sa-l faci din lemn de salcâm ( ), sa-l fereci cu aur ( ). Iar în chivot sa-mi pui legea pe care si-o voi da. Sa faci si capac la chivot, de aur curat, ( ). Apoi sa faci doi heruvimi de aur si sa-i faci ca dintr-o bucata, ca si cum ar rasari din cele doua capete ale capacului, sa pui un heruvim la un capat si un heruvim la celalat capat al capacului. si heruvimii sa-i faci ca si cum ar iesi din capac. Heruvimii acestia sa fie cu aripile întinse pe deasupra capacului, acoperind cu aripile lor capacul, iar fetele sa si le aiba unul spre altul; spre capac sa le fie fetele heruvimilor. Apoi sa pui acest capac deasupra chivotului, iar în chivot sa pui legea pe care ti-o voi da. Acolo între cei doi heruvimi de deasupra chivotului legii, Ma voi descoperi tie si-ti voi grai de toate, câte am a porunci prin tine fiilor lui Israel" (Iesirea 25, 1-22).

,, Cortul însa sa-l faci din zece covoare de in rasucit si de matase violeta stacojie si visinie; în tesatura lor sa faci chipul de heruvimi alese cu iscusinta (Iesirea 26, 1).
Iar în alta parte porunceste Dumnezeu asa:
„Sa faci o perdea de in rasucit si de matase violeta stacojie si visinie, rasucita iar în tesatura ei sa aiba chipuri de heruvimi alese cu iscusin? a (Iesirea 16-31)."

"A făcut de asemenea doi heruvimi de aur, lucraţi din ciocan, pentru cele două capete ale capacului,
Şi i-a aşezat unul la un capăt şi altul la celălalt capăt al capacului. Heruvimii aceştia erau făcuţi ca ieşind din capac la cele două capete ale lui.
Cei doi heruvimi îşi întindeau aripile unul spre altul, umbrind capacul, iar feţele lor erau îndreptate una către alta, privind spre capac. (Iesirea 37: 7-11)"

In Septuaginta, formula folosita pentru "chip cioplit" este EIDOLON, care are sensuri multiple: imagine cioplita, idol, dublura, spectru. Legea a doua din Decalog iti precizeaza, in continuare, sensul: sa nu iti faci idoli (dubluri ale Celui de Sus, simulacre de divinitate) la care sa te inchini. Nu scrie EIKON, cu sensul de imagine, chip, reprezentare vizuala. Nu este un indemn la iconoclasm, fapt inteles si din faptul ca relieful de pe chivot este acceptabil, fiind EIKON, nu EIDOLON. De altfel, insasi tehnica baterii metalului cu ciocanul (nu mai vorbesc de pictura) iese de sub stringenta literala a poruncii a doua, pentru ca vorbim de un relief, cu un rol decorativ, nu de un ronde-bosse, cum erau toti idolii de atunci. Si azi, Ortodoxia nu foloseste statuete ronde-bosse, tocmai pentru a respecta textul strict al Bibliei.

Răspuns utilizator avertizat
| Zenit313 a răspuns (pentru Zenit313):

Da,Dumnezeu se contrazice singur,dovada clara ca este doar o inventie a omului.
Din moment ce in vechiul testament sunt crime,genociduri,viol,incest,ura,brutalitate, rasism, imoralitate si in Noul Testament isi schimba parerile, dupa atatea atrocitati, vine sa ne invete pe noi morala!
Atunci inseamna ca aveti voie sa faceti numai heruvimi..nu icoane.

| riri2 a răspuns (pentru Zenit313):

Sigur. Iar referitor la heruvimii pe care tot ii amintesc unii aici, nicaierea in Biblie nu se afirma ca Dumnezeu ar fi spus sa se inchine cineva la ei!
Poporul nici nu avea acces in LOCUL SFANT sau SFANTA SFINTELOR.

In plus: Cand apostolul Ioan s-a prosternat pentru a-i aduce inchinare unui inger, el l-a mustrat, spunandu-i: „Ai grija! Sa nu faci lucrul acesta! Eu nu sunt decat un tovarăş de sclavie al tau si al fratilor tai" (Rev. 22:8, 9). Asadar, noi trebuie sa-i aducem inchinare numai lui Dumnezeu si numai Lui sa ne rugam.