Întrebare recomandată | KALASHER a întrebat:

Am 13 ani și mă pasionează domeniul IT! Vreau să învăț C++ și ce mai sunt pe acolo.Doresc să menționez că sunt 0, adică nu știu nimic! Ce aș putea să fac?

P.S:http://www.teora.ro/......mbshop.cgi

M-ar ajuta,ce alte cărți,cursuri, tutoriale îmi recomandați?

Răspuns Câştigător
| Borderline a răspuns:

Am cartea de mai sus dar mi se pare putin invechită, sunt o grămadă de chestii despre DOS iar multe funcții din carte sunt depreciate.
Totuși cartea e foarte bună și ți-o recomand pentru că te i-a de la 0.
De asemenea dacă știi engleză poți căuta cursuri online.
www.udacity.com/
www.edx.org
Sunt siteuri care oferă o gama largă de cursuri care sunt predate de profesori universitari și companii precum Google și Facebook.
Bineînțeles, nu o să fii expert și nu o să știi să folosești toate librăriile și funcțille/metodele unui limbaj, dar o să-ți rămână în minte conceptele.
Cât despre mate. ei bine îți cam trebuie, la fel și fizică.
Există multe ramuri în IT, precum
Web development, Software Engineering, Mobile Development, Network Analyst, baze de date... etc. Poți să-ți iei doctoratul în baze de date.
Cât despre limbaje de programare poți începe cu HTML(html nu este considerat un limbaj de programare) și CSS dacă vrei să creezi pagini web sau Python / Php / C / C++ / Java / C# dacă vrei să faci programe sau aplicații, python e mai ușor de învățat.

19 răspunsuri:
| Borderline a răspuns:

Steve Jobs nu a renunțat la școala ca să poată lucra în IT. A renunțat la școală pentru că nu avea bani, plus Steve Jobs nu a fost programator, a fost un întreprinzător, inovator și om de afaceri, nu a scris în viața lui o linie de cod.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Personal iti sugerez sa optezi la liceu pentru un profil mate-info si acolo vei invatat bazele programarii asa cum trebuie.

| Jipa95 a răspuns:

Tu ar trebui sa faci o scoala de IT, nu sa iti cumperi singur carti de IT si sa inveti dupa ele, pentru ca este = 0. Ai abia 13, ani si tot viitorul in fata. Termina-ti scoala, liceul, iar de atunci gandeste-te ce ai sa faci pe mai departe, caci domeniul IT, multi il practica ca pe un hobby, nu este chiar o meserie foarte banoasa.
Numai bine! happy

| THCC a răspuns (pentru Jipa95):

Total gresit, nu trebuie sa faci scoala, materia din scoli, facultati este invechita. Este o meserie banoasa, si cel mai bine inveti singur acasa. Daca vrei sa inveti programare, incepe cu HTML, CSS, JavaScript.
Sunt multe tutoriale pe youtube.

Cele bune.

| Jipa95 a răspuns (pentru THCC):

Tu daca vrei sa treci de examenul de bacalaureat, si nu stii cum sa rezolvi problemele de matematica ce faci, te duci la meditatii, sau inveti singur crezand ca tu ceea ce reolvi este si bine? Este o meserie banoasa daca stii foarte multe chestii in ale programarii, etc, si mai presus de toate, nu in tarisoara asta, in strainatate.

| THCC a răspuns (pentru Jipa95):

In tarisoara asta faci intr 500-3000 de euro.

| Jipa95 a răspuns (pentru THCC):

Si in Spania faci min. 4000 euro doar instaland windows-uri pe sisteme noi iesite din fabrica.

| FABULOSUL6000 a răspuns (pentru Jipa95):

Ce face ma? Astia castiga cat un avocat, doctor...etc.
Pai un doctor la inceput de cariera castiga 1000-1200 lei.Un incepator fara experienta in it care e in help-desk, adica se invarte pe acolo castiga 1400-1700 lei! Daca mai ai si experienta merge la 2500 lei lunar! Deci in concluzie merita al naibi de mult.Suntem pe locul doi la salari oferite in domeniul it!

| Jipa95 a răspuns:

Service-ul de calculatoare se învață profesând în timp, nu de azi pe mâine. Abia după 3 ani de profesare în domeniu incepi sa oferi solutii în IT și să implementezi soluții soft necomerciale la firme.De ce? Simplu.NU îmi dau cu părerea în ce nu mă pricep, din principiu personal și se pare că tot mai mulți îl au, deci este spre normalitate.e o idee bună să te orientezi cu studiile spre ceva ce are viitor și știi c după ce le închi vei avea servici nu sa devii șomer cu diplomă, și îți și place. Iti spun din experienta. Daca ii place real o sa invete si partile mai putin placute care s-ar putea sa-l descurajeze un pic, dar daca vrei poti. Nu mai face tu comparatii cu Steve Jobs, sunt alte vremuri, si cu o scoala buna, si fara scoala, in tarisoara asta iti gasesti foarte greu un loc de munca chiar daca esti tu mr. Einstein cunosc cativa oameni cu, cunostinte foarte foarte bune in IT, faculate, mastere, dar nu si-au gasit pana acum un loc de munca. Trebuie sa sa iti pune Dumnezeu mana in cap sa ajungi ca Steve Jobs sau Bill gates.

| Danzell a răspuns:

Scoala de IT...laughing)
pentru inceput trebuie sa fii cat de cat bun la matematica. si logica. daca nu ai intrat inca la liceu du-te pe profil mate info. Nu iti recomand sa incepi pe cont propriu, pentu ca nu vei intelege o gramada de terminologii specifice. fara cineva care sa iti explice e greu.

daca vrei, incepe sa inveti html(desi nu e limbaj de programare in adevaratul sens al cuvantului).

| DeeaMarry a răspuns:

Sa mergi la profilul mate-info atunci cand o sa ajungi la liceu. Incepand din liceu, o sa ai suficient timp sa inveti bine sa programezi. Nu ai motive sa te grabesti.
Singur e greu, mai ales la varsta ta.

| Code_Armyww_1998 a răspuns:

Îţi recomand să nu începi cu C pentru că nu ai logica dezvoltată, începe cu un alt program. ceva care să aibă legătură cu jocurile, ca să poţi construii fără să te opreşti. iar cu timpul o să-ţi dezvolţi logica şi vei putea înţelege foarte bine acea carte, poţi începe cu PHP să construieşti site-uri sau HTML şi CSS.

| suntserios a răspuns (pentru Code_Armyww_1998):

Haha, Steve Jobs a fost unul din cateva sute de milioane de oameni. El si a permis sa renunte la scoala pentru a isi pune in practica ideile geniale. Noi oamenii de rand trebuie sa mai si invatam, nu toti ne nastem cu ceea ce se s au nascut Jobs sau Gates.


Plus C este printre cele mai recomandate limbaje de programare, pentru ca ala iti formeaza logica nu HTML, nu CSS si nu PHP. Plus daca pe om nu il intereseaza programare web de ce se plece de acolo

| patrysyapatrisia02 a răspuns:

Buna! Sunt din Oradea iar eu am facut un curs de IT! Nu e mare lucru acolo ne-a dat un site unde singuri am invatat! Poti cauta pe Google "CodeAcademy" e site-ul pe care am invatat ce HTML CSS si restul! Ai nevoie doar de un cont pe care ti-l poti face chiar atunci pe loc! Daca esti din oradea poti sa te interesezi pe Facebook de CoderDojo, acolo am invatat tot ce stiu si pe gratis! Sper ca ti-am fost de ajutor!

| PitBull999 a răspuns:

Un liceu si o facultate in domeniu te-ar ajuta, dar daca te tine mintea cel mai bine si cel mai repede inveti singur in fata la PC... totusi iti recomand sa o iei mai usor la inceput cu un HTML, pseudocod si chestii din astea, nu direct C++

| iulialimonade a răspuns:

Poti sa incerci si un curs de IT. Gasesti o lista cu astfel de cursuri pe http://www.catalog-cursuri.ro/