anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt in clasa a 8-a si tot ma bate gandul ca sunt praf la franceza! Adica cam toata clasa e! De exemplu testele initiale au fost de clasa a 5-a si cea mai mare nota a fost 4 laughing
Noi nu prea am facut franceza in clasele 3-4! Aveam o profesoara batrana care povestea toata ora de nepoata ei! Dupa in 5-8 au facut mai mult matematica decat franceza!
Exista timp sa mai recuperez la franceza? Eu as vrea sa dau examenul acela cu bilingv,dar am inteles ca se vor face si multe ore de franceza pe langa orele de engleza! Eu sunt pasionat de engleza, urasc franceza...

Răspuns Câştigător
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Dacă te înscrii la o specializare de "bilingv" engleză, atunci faci unele materii în Limba Engleză!
NU faci mai multe ore de Limba Franceză!

Dacă te înscrii la o specializare de "intensiv" engleză, atunci faci mai multe ore de Limba Engleză.

Doar dacă te înscrii la bilingv/intensiv franceză vei face multe ore de Limba Franceză happy


Toate cele bune.

| bursuc001 a răspuns (pentru bursuc001):

P. S. :

Dacă vrei să te înscrii la o specializare cu predare BILINGVĂ a unei limbi străine, atunci TREBUIE să dai proba de "bilingv"!

În funcţie de localitatea de domiciliu ( sau cea în care urmează să dai examenul ) sunt stabilite Centre pentru examenele bilingve.

În funcţie de materia la care vrei să dai examen, trebuie să te ÎNSCRI la centrul respectiv, în perioada înscrierilor.

Dacă vrei să te înscrii la o specializare cu predare INTENSIVĂ a unei limbi străine, atunci este INDICAT să dai proba de "bilingv"!


"Conform Art. 11 din Anexa I la Ordinul MECTS nr. 4802/31.08.2010 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, la specializările cu predare intensivă a unei limbi străine au PRIORITATE elevii care au susținut proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă (22 mai - 11 iunie 2014).
...
Dacă, după repartizarea la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne a candidaților care au susținut proba de verificare a cunostințelor de limba modernă mai rămân locuri libere, Colegiului va organiza o nouă probă de verificare a cunoștințelor la limba modernă." - SURSA :
http://cnion-creanga.ro/....../index.php


În general, un liceu ( serios ) care are specializări de "intensiv limbă străină" CERE/organizează probă de limbă străină!

Cu toate că, TEORETIC, pentru clasele cu "intensiv" engleză NU se dă probă scrisă la limba străină; aceasta se dă ( teoretic ) doar la "bilingv"!


"Art. 4. (1) Înscrierea în clasa a IX-a, în liceele de stat se face fara examen, pe baza mediei de admitere.
...
(10) Excepţie de la prevederile alin.(1) fac liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, clasele cu regim de predare bilingv pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor de limba moderna si clasele cu predare în limbile minoritaţilor naţionale, pentru care se susţin probe de verificare a cunostinţelor la limba materna. Pentru aceste clase, admiterea se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii." - SURSA = Metodologia de la linkul :
http://admitere.edu.ro/......i_2011.pdf

La "bilingv" se dă probă scrisă - vezi Metodologia de la linkul :
http://cnprsv.ro/......a_2011.pdf


"4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:
a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.
5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba modernă întâi de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.
6. a) Proba orală va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct. 3);
- răspuns la patru întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: două întrebări de înţelegere globală, două întrebări de înţelegere în detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica următoarele criterii:
> Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:
10 p - elevul foloseşte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face puţine greşeli;
8 p - elevul foloseşte un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele; greşelile făcute nu împiedică comunicarea;
6 p - elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;
4 p - elevul foloseşte puţine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;
2 p - elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;
> Înţelegerea contextului şi fluenţa exprimării:
10 p - elevul se exprimă fluent şi spontan; răspunsul dovedeşte înţelegerea în detaliu a temei;
8 p - elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună înţelegere a temei;
6 p - elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o înţelegere globală satisfăcătoare a temei;
4 p - elevul foloseşte enunţuri incomplete, cu pauze lungi şi dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasă înţelegere a temei;
2 p - elevul nu poate produce decât enunţuri scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înţeles tema.
> Pronunţia şi intonaţia
10 p - elevul are o pronunţie apropiată de pronunţia standard;
8 p - elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri de la normă;
6 p - elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;
4 p - elevul are o pronunţie defectuoasă, care împiedică comunicarea;
2 p - pronunţia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestaţii la proba orală.
7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.
Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.
b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6. " - SURSA = Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4802/2010 de la linkul :
http://www.lege-online.ro/lr-ORDIN-4802-2010-%28122366%29.html


Vezi şi "Calendarul admiterii 2015" în Anexa nr. 1 la ordinul MEN nr. 4432/ 29.08. 2014 ( privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal și profesional de stat pentru anul şcolar 2015-2016 ) de la linkul oficial :
http://www.edu.ro/index.php/legaldocs/22040

1 răspuns: